- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Absoluut The Dark Knight. Avatar was een hype waar ik niets van begreep.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Op dit moment Avatar, maar die moet ik nog eens herzien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zonder twijfel Avatar. Een film onder de noemer "you better believe the hype is real!". Bovendien hadden ze hier ook geen dood overleden acteur voor nodig die de hype nog eens versterkte. Wat was de hype huge geweest als Brittany Murphy de rol van Michelle Rodriguez had gehad.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Bovendien hadden ze hier ook geen dood overleden acteur voor nodig die de hype nog eens versterkte.
Geen overleden acteur, maar wel een handje vol tieners die zich voor een trein gooide.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En hoe was die debiel ook alweer geschminkt die een bloedbad aanrichte bij een kinderdagverblijf in Dendermonde?
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Als een avatar? 
Ik denk niet dat dat veel mensen naar de bios gelokt heeft hoor...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Ledger werd wel opeens the next best thing in mijn ogen. Tuurlijk zal dat maar een kleine invloed gehad hebben. Ik vond het overigens ook een prima film, mede door de performance van Ledger. Dus die hype rondom hem was natuurlijk niet geheel death related.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Dan ga ik zonder twijfel voor Avatar. Ligt meer in mijn genre, ik heb niet zoveel met Batman en al helemaal niet met Christian Bale.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Dan ga ik zonder twijfel voor Avatar. Ligt meer in mijn genre, ik heb niet zoveel met Batman en al helemaal niet met Christian Bale.
Jamaja, je hebt de film toch gezien? 
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
Wat was de hype huge geweest als Brittany Murphy de rol van Michelle Rodriguez had gehad.
Dan had de film nog erger gefaald, Michelle was perfect voor die rol 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jamaja, je hebt de film toch gezien?
Ze moest van mij
.
GinolaEHV
-
- 2127 berichten
- 2611 stemmen
The Dark Knight heeft 3,5* gekregen van mij, Avatar 2,5*.
Dus: The Dark Knight (alhoewel ik beide films overgewaardeerd vind).
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
Avatar heeft mijn voorkeur, maar wel een hele lichte want The Dark Knight vond ik ook een meer dan goede film.
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
Voor mij hetzelfde. The Dark Knight vond ik ook een erg sterke film , maar ik kies toch voor Avatar omdat ik die net wat beter vond.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
The Dark Knight, hoewel misschien imperfecter, is veel spannender, origineler en vermakelijker dan het ietwat suffe Avatar, dus de keuze is voor mij zeer makkelijk.
Al heeft dit topic niet bijzonder veel nut. Als je wilt kun je iedere twee films tegenover elkaar zetten in een topic. Inglourious Basterds was ook een grote hype immers.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
TDK origineler? Graphic novels, TV serie, tekenfilm serie etc. Cameron heeft heel het avatur universum zelf bedacht. Vreemde opmerking.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2628 stemmen
Tja, lastige keuze. Ik denk dat ik eerst maar eens The Dark Knight moet herzien om hierover te oordelen. Dat is namelijk een behoorlijk tijdje geleden.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
TDK origineler? Graphic novels, TV serie, tekenfilm serie etc. Cameron heeft heel het avatur universum zelf bedacht. Vreemde opmerking.
Helemaal geen vreemde opmerking. Avatar heeft een enorm suf verhaaltje (geen greintje originaliteit, wel een prima uitwerking), maar het verhaal van TDK is gewoon veel sterker (al moet ook dat niet overdreven worden).
I.i.g. ik ga ook voor The Dark Knight.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Suf heeft niet zo met originaliteit te maken. En een beetje graphic novel kenner heeft dit al honderd keer te zien, ook in films komt dit standaars good vs evil verhaaltje voor. Maar je zal wel amper kennis hebben van de GN's. Eigenlijk kan je dan beter niks zeggen..
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik heb geen kennis van graphic novels, maar ik neem toch het recht in handen om wel iets te mogen zeggen, alleen niet over graphic novels. Ik heb het hier over films en daar weet ik wel wat van. En als we daar naar kijken is het verhaal van Avatar met afstand minder origineel. Zeggen welke films het allemaal al eerder deden is zelfs een open deur om in te trappen geworden. The Dark Knight is op vele manieren origineler. De personages spreken niet constant in clichés, hoe bepaalde korte situaties zullen aflopen zijn niet gemakkelijk te voorspellen, de film is slim opgebouwd als een film over truuks (wat Nolans favoriete bezigheid is), het heeft aansprekende schurk (en dat komt van iemand die Ledger verder een flutacteur vind) en ik val voor de noirsfeer. Avatar zou dan als enige bonus moeten hebben dat hij een eigen bedachte wereld heeft, maar deze wereld is samengesteld uit vervelende stereotype eigenschappen van oosterse, Afrikaanse en indianenculturen, die alleen maar leiden naar een duffe boomknuffelaarssamenleving, bevolkt door de meest saaie personages denkbaar. En persoonlijk vind ik de wereld te kitscherig aangekleed om echt voor mooi door te gaan.
Maar goed, niet iets om me ernstig druk over te maken. Beide films staan niet meteen in mijn top 100 of zo.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Suf heeft niet zo met originaliteit te maken. En een beetje graphic novel kenner heeft dit al honderd keer te zien, ook in films komt dit standaars good vs evil verhaaltje voor. Maar je zal wel amper kennis hebben van de GN's. Eigenlijk kan je dan beter niks zeggen..
Ik bedoel enkel dat Avatar een erg suf en absoluut niet origineel verhaal heeft. En dat ik het verhaal van The Dark Knight sterker vond, met net iets meer pit, ook iets origineler. Dat het uiteindelijk op good vs evil komt is een waarheid als een koe, maar zo kan wel je elke film in z'n essentie omschrijven.
En verder kan je je verwaande toontje best achterwege laten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het verhaal van TDK ploegde eindeloos voort en kreeg daarna nog een klein uur verder met een totaal overbodig en vervelend stuk over Two Face. Daarbij zijn vrijwel alle individuele scenes uit TDK gejat uit andere films (evenals bij Avatar). Dus qua originaliteit scoren ze beide niet erg hoog. In de uitwerking vond ik Avatar 100 keer indrukwekkender.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
In die battle of the hypes wint voor mij The Dark Knight, geen twijfel mogelijk.
Wat mij betreft staat deze qua plot, karakters, sfeer en cast echt ver boven Avatar. Ledger's The Joker was een uiterst memorabele verschijning, de karakters in Avatar ben ik vrijwel weer vergeten. Qua plot blijft The Dark Knight natuurlijk een redelijk standaard superhelden- film, maar dat zie ik liever dan dat uitgekauwde, magere plotje van Avatar. Verder wint TDK qua sfeer, sound design, cameravoering en score wat mij betreft ook makkelijk van Avatar.
Eigenlijk het enige punt waar Avatar punten scoort tegenover The Dark Knight is het feit dat het hoofdkarakter, onze meneer Batman, een nogal suffe held blijft. En het moet gezegd worden dat hoofdrolspeler Sam Worthington ook erg sterk is. Het is dan weer jammer dat Avatar het verder moet doen met belachelijke personages en nontalenten als Joel Moore en Michelle Rodriquez. Nee, dan toch heel wat liever Gary Oldman en Michael Caine.
Joy4ever
-
- 4609 berichten
- 1832 stemmen
The Dark Knight is een veel betere film. Avatar is alleen geinig vanwege de 3-D.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
The Dark Knight vond ik een pak beter...
pumpking
-
- 442 berichten
- 0 stemmen
The Dark Knight voor mij, zonder twijfel, heerst een echte donkere sfeer in die film en is één van de beteren van het vorige decennium (3.5*)
Avatar was relatief mooi, meer niet (2.5*)
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
The Dark Knight voor mij, zonder twijfel, heerst een echte donkere sfeer in die film en is één van de beteren van het vorige decennium (3.5*)
Avatar was relatief mooi, meer niet (2.5*)
The Dark Knight was ook voor mij het hoogtepunt van een decennia dat voor de rest gekenmerkt wordt door ondergemiddelde en irritante films.
Q&Q
-
- 37 berichten
- 991 stemmen
Voor mij ook the Dark Knight. Ik ben het volledig eens met The one ring: The dark knight is een enigszins orginele actiefilm, terwijl avatar een voorspelbare new-age achtige film is.
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Ik kan héél moeilijk kiezen omdat ik ze beiden geweldig vind op andere gebieden.
Dark Knight heeft Heath Ledger in de rol van z'n leven, is absoluut dé beste superheldenfilm maar Avatar is visueel baanbrekend en hoewel er misschien meer verhaal zit in The Dark Knight werd ik bij Avatar echt wel meegesleept in het verhaal.
Ik ben blij dat ik ook gewoon niet moet kiezen, ik zal ze beiden nog heel vaak herbekijken