- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Tja games industrie, series downloaden etc
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Zorro 1-14 gelezen van Dynamite de afgelopen dagen. Best leuk, frisse draai aan de legende.
Alsook The World of Mars 1-4, prequel op de John Carter film door Marvel.
Wazowski
-
- 52 berichten
- 4221 stemmen
Jean Giraud alias Moebius is overleden 
De tekenaar van Blueberry, de Incal en Arzach is niet meer...
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Een geniale tekenaar en beeldenbedenker, waar ik meestal niet veel van snap, maar die me toch steeds weet te fascineren - dat is Moebius, en zijn dood is een groot verlies.
Overigens heeft hij als designer meegewerkt aan verschillende bekende sf-films, zoals The Fifth Element, The Abyss, Alien en Tron.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen

Een groot verlies voor de stripwereld, en de western liefhebbers.

de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
Giraud, rust in vrede! Blueberry is geweldig. Heeft mij weer strips doen lezen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Een berichtje van Dogie_Hogan, betreffende het op Blu-ray verschijnen van de film 'Hondo', met John Wayne, bracht mij op dit spoor.
Er bestaat ook nog een andere 'Hondo' film, met Ralph Taeger in de hoofdrol.
Daaruit heeft Giraud geput aan inspiratie voor de Blueberry strip.(ook een covertekening van een v.d. albums ontstond zo)
Dat deed hij veelvuldig met stills uit westerns.(maar wel goed natuurlijk)
(Dat onderwerp is in dit topic al eerder ter sprake gekomen)
Hier een aantal voorbeelden>
Ralph Taeger in Hondo and the Indians

James Garner in Maverick

Dances with Wolves

Charlton Heston in Will Penny

John Wayne en Angie Dickinson in Rio Bravo (Angie is mooier dan haar getekende "double"
)

Jack Palance

Ik zie het eerder als een eerbetoon dan als gewoon kopiëren.
de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
Ken alleen Blueberry van Jean Giraud. Zijn werk als Moebius ken ik niet. De Incal schijnt goed te zijn. Heeft iemand het gelezen?
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Dit is misschien iets voor onze vriend Metalfist?
(Maar wel alleen vandaag geldig als aanbieding)
een gesigneerde luxe uitgave van Bakelandt

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ken alleen Blueberry van Jean Giraud. Zijn werk als Moebius ken ik niet. De Incal schijnt goed te zijn. Heeft iemand het gelezen?
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Dit is misschien iets voor onze vriend Metalfist?
(Maar wel alleen vandaag geldig als aanbieding)
Dat is wel een erg mooie versie
Jammer genoeg heb ik al iets teveel centen aan Bakelandt uitgegeven dan ik oorspronkelijk wilde doen (in totaal meer dan 200 euro gespendeerd om de reeks volledig te krijgen) en ik ga het daar bij laten denk ik. Al kan het zijn dat ik daar straks nog wel op terug kom
Bedankt voor de tip in ieder geval!
de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
Trekt me ook niet zo. Kan me niet voorstellen dat het beter is dan Blueberry, daar wil ik Giraud mee blijven herinneren.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1666 stemmen
Zijn werk als Moebius is compleet anders. Niet echt beter of slechter dan Blueberry. Veel experimenten en rare verhalen. ( Zoals Is mens lekker ? of De erectomaan. ) Het heeft toch grafisch prachtige dingen opgeleverd zoals Azarch.
De Incal is geschreven door Jodorowski. Het is een science fiction verhaal met, hoe zal ik het zeggen.... hallucinerende elementen. De eerste vier delen zijn best de moeite waard.
Maar het is verder niet te vergelijken met Blueberry.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
hoe zal ik het zeggen.... hallucinerende elementen.
Maar het is verder niet te vergelijken met Blueberry.
Maar in die Blueberry film komen die hallucinerende elementen ook voor. 
nakada
-
- 2203 berichten
- 1666 stemmen
Oei oei, moet ik die nou ook gaan kijken ?
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Lees de kritieken bij de film maar eerst 
Maar je eigen mening is natuurlijk de enige die telt.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1666 stemmen
Gelezen en ik pas.
Of ik moet me een keer heel erg vervelen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Vandaag gekocht , de nieuwe Rode Ridder Nr. 233 .
Ondanks het aantal albums dat er per jaar verschijnt (ik telde er 5 in 2011
) blijft deze serie kwalitatief zeer behoorlijk.

Tegenwoordig koop ik het Donald Duck weekblad nog maar af en toe, ik houd het liever bij de oudere jaargangen.
Maar die van deze week kon ik echt niet laten liggen.
Donald Duck in Limburg !
In het kader van het 60-jarig bestaan van het Nederlandse DD weekblad, bezoekt Donald dit jaar iedere maand een andere Nederlandse provincie in de verhalen.
Dat is lachen, zeker deze keer, want de hoofdredacteur van het blad is zelf Limburger, en men heeft een aantal erg leuke Limburgse elementen opgenomen in het verhaal.
Alleen die namen al.
Donald wordt op Maastricht-Aachen Airport verwelkomd door een vertegenwoordiger van het Limburgse schuttergilde, genaamd meneer Korenwolf 
Waarschijnlijk weten alleen de Limburgers onder de MM gebruikers over de toestanden die er hier gaande waren/zijn m.b.t. het zeldzame hamsterachtige diertje van gelijke naam.

Verder verschijnt er deze maand ein-de-lijk weer eens een nieuw album van de prachtige stip van Eric Heuvel: January Jones 

En tot slot is de aankondiging van het volgende deel van De Rode Ridder er ook al...

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik ga die nieuwe Rode Ridder straks ook nog halen. De reeks wordt er inderdaad wel een in een serieus tempo doorgejaagd maar ze blijven vermakelijk om te lezen. Hetzelfde niveau van vroeger is het niet meer (ik vond vooral de Koning Arthur saga en de latere kronieken van Merlijn van een erg hoog niveau) maar dit blijft inderdaad kwalitatief behoorlijk. Ineens ook maar eens kijken of ik de nieuwe Thorgal (Kriss Van Valnor nummer 2) te pakken kan krijgen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Gisteren nog aangekocht (bij een stripantiquariaat) dit album uit 1978, over de strijd tussen de Zoeloe's en de Engelsen, in de slag bij Rorke's Drift, in 1879.
Daar heb ik altijd interesse in gehad sinds ik de film 'Zulu' (vele malen) in de bioscoop zag, in 1964.
Het is een prima stripverhaal, met uitvoerig belichte achtergronden, en goed tekenwerk.

Van geheel andere aard is mijn andere ' vondst', al is ook daarvan het tekenwerk zeer goed.
Dat is dan ook van Jef Broeckx, de Vlaamse tekenaar met een grote staat van dienst.
Het is het avontuurlijke levensverhaal van zanger Bobbejaan Schoepen.
Ik had al heel lang een andere uitgave in bezit, met andere cover.
Van deze versie had ik nog nooit gehoord, het is wel de eerste, uit 1977.

(achterkant omslag)

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Die nieuwe Rode Ridder is weer eens de moeite, een van de beste die het duo tot nu toe heeft afgeleverd. Even terzijde: ik ben eens wat gaan rondsnuffelen op Catawiki en besloot eens te kijken wat mijn Familie Snoek albums ongeveer waard zouden zijn, al zijn ze wel niet in fantastische staat want er is in getekend door mijn grootmoeder maar ik verschiet van de prijzen :O
Het gaat om de volgende edities:
Familie Snoek, De 8 Snoek in den hoek verzamelen? Stripcatalogus op Catawiki
Familie Snoek, De 5b Snoek in de boter verzamelen? Stripcatalogus op Catawiki
Familie Snoek, De 7b Snoek geeft katoen verzamelen? Stripcatalogus op Catawiki
Familie Snoek, De 10 Snoek wordt snugger verzamelen? Stripcatalogus op Catawiki
Familie Snoek, De 4 Laat Snoek maar los! verzamelen? Stripcatalogus op Catawiki
De familie Snoek groeit aan
Snoek en zijn kleinkinderen
Maar van de twee laatsten zijn mijn versies niet te vinden op de site. Ben ze bijlange na niet van plan om ze te gaan verkopen maar dit lijkt me toch een erg makkelijke investering te worden 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Misschien moet ik mijn oude Snoek exemplaren maar verkopen (ik heb luxe herdrukken toch nog) en dan van de opbrengst verhuizen naar Texas 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Hahaha, het probleem is dat ik ze eigenlijk niet wil verkopen want dit is nu al de 3e generatie dat de strips in huis zijn
Maar toch, op zich wel leuk dat ze wel wat centen waard zijn.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Later doorgeven aan de 4e generatie is ook nog een mogelijkheid Metalfist.
Bewaren van "erfgoed "
Wie weet wat de waarde tegen die tijd is.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Dag heren....dames? (:P)
Ik ben hier beland na een post bij de John Carter film en een pm van Brix.
Strips/comics is mijn grootste hobby, waar ik momenteel het minste mee doe..........lang verhaal...in het kort : ben 42, lees strips/comics vanaf dat ik kan lezen. Kocht altijd comics en wat "normale" albums. Eind jaren '80 de Amerikaanse versies en toen qua Europees een enorme inhaalslag gemaakt ook, 10 jaar later zo'n 5 jaar gestopt....werd vader en was de comics en de manga-invloeden toen een beetje zat. Ben als een bezetene aan het gamen geslagen, iets wat ik altijd al had gedaan daarvoor ook. Maar goed, zoontje werd zo'n 5 jaar, Spiderman film onderweg, zoon helemaal onder de indruk, weer in stripwinkel beland en dus weer stevig aan de koop geslagen.....voor 2 jaar dan, want raakte in scheiding en bleef met zoon wonen, andere prioriteiten dus. Klein jaar later een leuke dame leren kennen, jaar later samenwonen....ineens gezin van 4 want stiefzoon er bij. Met als gevolg een vol huis en dus geen ruimte voor alle strips....een verzameling van 45 000+ exemplaren. Hiervoor had ik een kamer met 27 boekenkasten, net een bibliotheek......ach ja. Ooit ga ik weer meer met strips doen, maar dan "beperkt" tot Nederlands/Europees, is nog te overzien.
Als ik nu een strip koop is het de Rode Ridder, toch nog Suske en Wiske, heb abo op Donald Duck weekblad, Storm, Dirkjan, Fokke en Sukke......beetje de doorsnee handel die nog in de tijdschriftenhandel ligt......waar zijn die tijden van weleer dat die winkels gewoon rekken vol hadden....zucht....
Geinig dat hierboven Snoek wordt genoemd....ik heb net een week geleden Laat Snoek maar los in mijn handen gekregen, origineel 1e druk in zeer behoorlijke staat. Toen mijn vriendin hem omhoog hield geloofde ik mijn ogen niet, mooie vondst.
De vader van mijn vriendin heeft vroegah een 2ehands boekenwinkel gehad in Den Haag. Die man is nu wat de weg kwijt zeg maar en leefde jarenlang als zo iemand die je in programma's als "Verzamelaars" ziet........het huis kom je binnen en dan is er nog net een paadje tussen de stapels boeken/platen/schilderijen/watniet door ergens naar achteren waar je heel voorzichtig nog net aan een tafeltje kan zitten. En zo heeft hij 2 huizen vol. Nu moest op last van de brandweer en instanties alles leefbaar/veilig gemaakt worden. En zo komt het dat een aardige berg zooi deze kant op gekomen is. Jaren van Kuifjes, Robbedoes, Sjors, Pep....noem maar op. Enkele behoorlijk interessante strips en dan zo'n pareltje als die Snoek. Altijd leuk. En hoe heeft het leven zo kunnen lopen dat ik dan een partner krijg, die weer zo'n vader heeft met bergen strips? Soms moeten dingen gewoon zo zijn of zo.
Sterker nog......ik woon nu in Purmerend, waar mijn vriendin woonde, we zijn dus hier gaan samenwonen (nu 4 jaar bijna). Daarvoor woonde ik in Uithoorn. Een kennis van mij woonde altijd in Amsterdam, is al 15 jaar geleden in Purmerend gaan wonen. Dus ik heb daar best wel eens op verjaardagen gezeten en zo (verder kwam ik hier nooit) en de broer van mijn vriendin is een tijd de buurman geweest van die kennis van mij. En dan komen we beiden eigenlijk uit Zuid-Holland en nog specifieker komen onze beide families eigenlijk uit Den Haag en delen zelfs dezelfde achternaam ergens "down the line". Van sommige toevalligheden krab je je toch nog eens achter de oren. En ik heb haar leren kennen door een oud-collega, die een feest organiseerde voor mensen waar hij ooit mee had gewerkt (ik dus o.a) en mensen die hij van vroeger kende via ander werk en een stamcafe (mijn vriendin).......op dat feest elkaar leren kennen en meteen raak. Nog maar een keer krabben dan...
Naast slap ouwehoeren en strips houd ik ook nog van gamen (dus), muziek, film en boeken. En zoals met elke hobby loopt het altijd uit de hand qua aantallen.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Het levensverhaal van een stripverzamelaar samengevat in een MM bericht 
Leuk om te lezen.
En gefeliciteerd met de gevangen Snoek.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Rick O’Shay cbr digitaal Engels talig
Kwam me na lang nadenken bekent voor ,en inderdaad deze strip is in de jaren 70 verschenen in de feuilletons van Kuifje .

Is een biografie 268 bladzijde van Stan-Lynde met introductions van Charton- Heston &.
Mike –Gold
Er staan 10 complete verhalen in lopend van 1959 -1977 the-Daily-Comic-strip alles ongekleurd ,met prachtige informaties van het ontstaan van desbetreffende strip verhaal

Dit is een nieuw versie ingekleurd
Ik vond het interessant lees materiaal.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
De naam komt me vaag bekend voor madmax.
Maar van een verschijning in Kuifje sta ik wel versteld.
Leuk om te weten.
Voor wie het interesseert>
Ik zie dat het personage op de cover twee Navy Colts, oude uitvoering, cap & ball type gebruikt.
Die met bolletjes-kogels geladen werden van de voorkant van de trommel.
Op een grafsteen achter hem staat het jaartal 1879.
Toen werden die dingen eigenlijk al niet meer gebruikt, omdat de makkelijker te laden revolver types met patronen al jaren in de handel waren.
Die Navy Colts werden wel nog gebruikt, maar in geconverteerde uitvoering, geschikt gemaakt voor de nieuwe trommel en patronen.
Je kan zien dat de Colts op die tekening niet van het omgebouwde type zijn, aan de laad-stok onder de loop.
Dat ding werd gebruikt om de bolletjeskogels naar binnen te douwen en aan te stampen.
Op bijgaande foto heb ik zelf een replica van dat revolvertype in m'n hand.
De oude versie dus.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Tja toch niet een feuilleton maar meer zo’n verzamel Kuifje met gehele verhalen.