• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

Verslavingen

zoeken in:

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

streeter schreef:

of uit je hoofd leren?

Ik ga toch voor deze optie.

Je kunt natuurlijk ook je geheugen automatiseren zodat bij het horen/noemen van een land automatisch de hoofdstad op komt borrelen en andersom. Kan erg handig zijn voor je topografische kennis en ook leuk voor de sport.

Grappig dat er zo'n punt van wordt gemaakt.

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

Ik ga toch voor deze optie.

Je kunt natuurlijk ook je geheugen automatiseren zodat bij het horen/noemen van een land automatisch de hoofdstad op komt borrelen en andersom. Kan erg handig zijn voor je topografische kennis en ook leuk voor de sport.

Grappig dat er zo'n punt van wordt gemaakt.

Juist! Net zoals je vroeger wellicht de tafeltjes hebt geleerd, daar is het ook een kwestie van automatiseren. Dus het heeft verder niets met een computer te maken, mits maxcomthrilla het oefent met een computerprogramma

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Zou het echt zo lang duren om alle hoofdsteden te memorizeren?

Misschien is het een tijdelijke verslaving.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Streeter, SelmaDuim en Werwolf gaan door voor de koelkast!

Het begon op mijn 10de of zo toen ik toevallig een keer hoorde dat Maastricht de hoofdstad van Limburg was. Ik vond het magisch dat elke provincie een hoofdstad had en wilde ze onthouden. Dat breidde zich steeds meer uit en tegenwoordig moet ik op peil houden van mijzelf wat nou de hoofdsteden van de Seychellen en de Comoren zijn. Ik ervaar het als een spelletje, zeker als ik het met mijn klas speel. Ideaal, tussen 2 lessen door, je laat ze even de atlassen pakken en ik noem dan bv. een land/hoofdstad en zij moeten dan het juiste land/hoofdstad erbij zoeken. Natuurlijk heb ik ook aandacht voor oceanen, rivieren, windstreken en andere steden. Gewoon een uit de hand gelopen ontspannend spelletje.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Heh, nou had ik een aardig geheugen voor topografie, maar toen toen ik laatst de docu zag over Bride-napping in Kirgizië, dacht ik: huh?

Misschien dat streeter en SelmaDuim het kunnen beamen, maar al deze triviale kennis gaat uiteindelijk tegen je werken, nietwaar?

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Aha, dat noem ik gewoon uit je hoofd leren. Hoofdsteden automatiseren is een wat vreemde benaming.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Ach, t' is weer eens wat anders . Vind zelf memoriseren net iets leuker en ietsje doordeweekser.

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Streeter, SelmaDuim en Werwolf gaan door voor de koelkast!

Het begon op mijn 10de of zo toen ik toevallig een keer hoorde dat Maastricht de hoofdstad van Limburg was. Ik vond het magisch dat elke provincie een hoofdstad had en wilde ze onthouden. Dat breidde zich steeds meer uit en tegenwoordig moet ik op peil houden van mijzelf wat nou de hoofdsteden van de Seychellen en de Comoren zijn. Ik ervaar het als een spelletje, zeker als ik het met mijn klas speel. Ideaal, tussen 2 lessen door, je laat ze even de atlassen pakken en ik noem dan bv. een land/hoofdstad en zij moeten dan het juiste land/hoofdstad erbij zoeken. Natuurlijk heb ik ook aandacht voor oceanen, rivieren, windstreken en andere steden. Gewoon een uit de hand gelopen ontspannend spelletje.

Hhe grappig dat heb ik ook gehad. Atlassen en encyclopedie erbij en uit het hoofd leren maar. Moet ik maar weer eens oppakken.

Ps wat is de hoofstad van Lesotho?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Grappig idd, want dat had ik samen met een vriend ook gehad vroeger. We zaten in groep 6 en we pakten de wereldbol erbij en schreven zo 500 landen op met hun hoofdsteden erbij. Niemand snapte de fun maar wij waren er trots op. We wisten ze dan ook bijna allemaal. Helaas nu haast niks meer.

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

500 landen?! Dan had je er zeker een paar dubbel

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

BlueSword schreef:

niet om trots op te zijn nee maarja, drugs is mijn ding, verder hoef ik er ook niks over te horen eigenlijk wat mensen daar over denken.

Je bent in ieder geval tot nu toe de enige die heeft toegegeven aan een drugs ''verslaafd'' te zijn.

Ik heb ergens gelezen dat 5% van de bevolking wel vaker een blowtje op steekt. Komt er op dit moment op neer dat er zo'n 2.150 van de 43.000 Moviemeter-gebruikers regelmatig zitten te blowen.

Dus je bent sowieso niet de enige hier.

Ik keur middelen zoals XTC en speed wel heel heeel erg af!..Opletten met die troep!! 't vertroebelt je geest en nog wel meer! Ik spreek uit eigen ervaring van een ''donker vroeger verleden''.

Ik veroordeel dus niet, want dat is wat je volgens mij bedoelde met je post...'t is gewoon puur advies: Hou het voor jezelf in de gaten en verlies je controle niet...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

FillumGek schreef:

schreven zo 500 landen op met hun hoofdsteden erbij.

Straf. Dat terwijl er maar ongeveer 200 landen zijn in de wereld.

(Nu zijn bijvoorbeeld bijna alle landen van de wereld (191) lid van de UNO).

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ja ik was nog klein toen, dan lijkt alles altijd groter en meer

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5738 stemmen

Van Nunen schreef:

(quote)

Je bent in ieder geval tot nu toe de enige die heeft toegegeven aan een drugs ''verslaafd'' te zijn.

Ik heb ergens gelezen dat 5% van de bevolking wel vaker een blowtje op steekt. Komt er op dit moment op neer dat er zo'n 2.150 van de 43.000 Moviemeter-gebruikers regelmatig zitten te blowen.

Dus je bent sowieso niet de enige hier.

Ik keur middelen zoals XTC en speed wel heel heeel erg af!..Opletten met die troep!! 't vertroebelt je geest en nog wel meer! Ik spreek uit eigen ervaring van een ''donker vroeger verleden''.

Ik veroordeel dus niet, want dat is wat je volgens mij bedoelde met je post...'t is gewoon puur advies: Hou het voor jezelf in de gaten en verlies je controle niet...

Ik vraag me wel af hoe je het ervaart. We hebben het nu met biologie over drugs en ik ben wel nieuwsgierig (hoe het werkt, niet naar het middel zelf). Het zou je stemming versterken, maar is dit ook echt waar??

Ontopic: Mijn hobby is afvallen (niet dat ik weet of dat een hobby kan zijn)

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

films is een grote verslaving

BlueSword

• 1725 berichten
  • 0 stemmen

matthijs_013 schreef:

(quote)

Ik vraag me wel af hoe je het ervaart. We hebben het nu met biologie over drugs en ik ben wel nieuwsgierig (hoe het werkt, niet naar het middel zelf). Het zou je stemming versterken, maar is dit ook echt waar??

dat is waar ja. maar ik ben nu al 2 maanden gestopt, helaas ben ik daardoor veel kwijtgeraakt, zo drugs is voor mij geen verslaving meer.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

arkadi schreef:

Ps wat is de hoofstad van Lesotho?

Maseru ? Wat kan Wiki toch handig zijn

Dat is trouwens een behoorlijke verslaving van mij: Wiki doorlezen. Over landen, religies, culturen. Ik vind het geweldig en het verveeld nooit! Kennis is macht!

P8rb

• 10773 berichten
  • 1820 stemmen

Ik ben 2 jaar lang verslaafd geweest aan het spel "Gunbound", speelde het toen 3 tot 12 uur per dag , op het gegeven moment was ik zelfs 3e van NL (deden ongeveer 7000 nederlandse account mee). Gelukkig ben ik afgekickt en nu kijk ik een hoop films.

Volgens mij heb ik het probleem dat als ik een nieuwe hobby heb er gelijk helemaal aan verslaafd wordt.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

danuz schreef:

Dat is trouwens een behoorlijke verslaving van mij: Wiki doorlezen. Over landen, religies, culturen. Ik vind het geweldig en het verveeld nooit! Kennis is macht!

Is leuk inderdaad. Alleen met macht heb ik niet zoveel

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Uitgaan en kleding daar gaat op dit moment mijn geld naar toe en heel af en toe een dvd'tje. Maar uitgaan kost me in een goeie maand +€250 euro schat ik... Al is mijn geld nu wel een beetje op

Wat ik overhoudt besteed ik aan kleding dat vind ik ook wel verslavend. Soms als beloning voor mezelf doe ik me een DVD cadeau.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

danuz schreef:

(quote)

Maseru ? Wat kan Wiki toch handig zijn

Fantastisch ! Dat heb ik ook continue. Zeker nu ik een hele verzameling op 't oog "vervelende" bloempjes fotografeer, krijgen ze ineens ENORME diepgang, als ik de Wiki erbij opensla.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Ja, die wikiverslaving heb ik ook.

Alle opgeheven politieke partijen van Nederland doorlezen. Oude maffe afrikaanse dictators. Nummer 1 hits uit 1982. Mensen die ooit beweerden de messias te zijn. Opgeheven, ooit beroemde websites. Eilandengroepjes in de stille oceaan. Noem maar op. Ontzettend leuk tijdverdrijf.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Wiki is als je het groots bekijkt gewoonweg ontroerend Dat het in die paar jaar tot zo'n groot landschap van wetenswaardigheden is uitgegroeid, allemaal door mensen die het graag aan de wereld bekend maken.. Wauw

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Wikipedia vind ik inderdaad internet op zijn mooist.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben wel een shopaholic te noemen. In films. En ik ben verslaaft moviemteren.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

Wikipedia vind ik inderdaad internet op zijn mooist.

Eens ja. Nog niet zo heel erg lang geleden zat ik echt uren in bibliotheken om die informatie in dikke encyclopediëen te ontdekken. En nu ligt de gehele wereld voor me open in een paar tikjes op een toetsenbord.

(daarnaast prefereer ik toch ook allerliefst een lekker dik naslagwerk om heerlijk door te bladeren. Toch niks fijners af en toe om papier in je vingers te hebben)

Zo kreeg ik laatst een boek van 885 bladzijdes over bomen voor mijn verjaardag.

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Daar werden wel 800 bomen voor omgezaagt.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

matthijs_013 schreef:

.

(eens met de wiki-ophemelaars overigens).

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Dvd's kopen is eigenlijk mijn verslaving. Ik koop bijna niks anders.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

matthijs_013 schreef:

Hier nog zo een.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.