- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Barcelona mag twee windows op rij geen transfers doen - voetbalzone.nl

Lekker hoor. Volgend seizoen valt Barcelona dus af voor 't kampioenschap aangezien Pinto dan heel lang op doel staat.
Zuur voor die Halilovic, die transfer zal dus ook wel afketsen.
Immers zal wel flink balen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Nu met man en macht proberen Valdes te overtuigen dat hij toch nog één seizoen blijft.
Er wordt door sommigen beweerd dat Ter Stegen al een "pre-season contract" getekend heeft, in welk geval de transfer misschien wel door zou mogen gaan (en hetzelfde geldt voor Halilovic). En in het ergste geval kunnen ze in hoger beroep gaan zodat ze deze zomer misschien nog spelers kunnen kopen.
Goh en Barca was altijd zo'n sympathieke club...
Volgens mij handelen ze niet anders dan andere grote clubs: het belang van de club staat voorop, het belang van jonge spelers die ze kopen staat ergens ver onderaan de lijst van prioriteiten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Barcelona mag twee windows op rij geen transfers doen - voetbalzone.nl

Lekker hoor. Volgend seizoen valt Barcelona dus af voor 't kampioenschap aangezien Pinto dan heel lang op doel staat.
Zuur voor die Halilovic, die transfer zal dus ook wel afketsen.
Valdes is in het najaar toch wel terug? Neem aan dat ze zijn contract met 1 jaar wel verlengen.
Wel een opvallende straf. Werd tijd dat ze grote clubs eens harder aan gingen pakken. Zeker de top in Spanje en Engeland denkt alles maar te kunnen permitteren.
Halilovic is toch al vastgelegd? Neem aan dat ze die niet blokkeren.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Die transfers komen wel in orde, desnoods verleggen ze bij Fifa de straf naar volgend jaar waardoor ze dit jaar nog kunnen inkopen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Die transfers komen wel in orde, desnoods verleggen ze bij Fifa de straf naar volgend jaar waardoor ze dit jaar nog kunnen inkopen.
Het staat al op fifa.com. Moet wel raar lopen willen ze dit gaan terugdraaien. Had Chelsea ook niet al eens een 1 jarig transferverbod?
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
REMINDER: Chelsea were hit with a two-window transfer ban by FIFA in 2010, but won appeal at the Court of Arbitration for Sport.
Maar dat biedt natuurlijk geen garanties voor dit geval.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Het blijft Fifa natuurlijk hé A&L . Ja, maar Chelsea heeft geloof ik in beroep de straf kunnen terugdraaien naar één transferperiode, ik geloof dat het de wintertransfers waren waarbij ze niet konden inkopen dat seizoen.
Edit: zie Animosh
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Rare straf. Wat als een Alves terug wilt naar Brazilië deze zomer, moet hij een jaar wachten omdat Barca de fout in is gegaan. Dat ze een inkoopbod verbod opleggen kan ik begrijpen, maar een verkoopverbod vind ik raar.
Zijn huurconstructies wel nog mogelijk?
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
'Spelers verkopen is geen probleem, stelt de wereldvoetbalbond in een communiqué'.
Verkopen en verhuren is gewoon toegestaan hoor.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Ja, Rooney maakt er een mooie duik van maar als hij doorloopt wordt hij vol geraakt en krijg Teiger misschien wel een directe rode kaart.
1. De tackle wordt al ruim, voordat Rooney de bal speelt in gezet.
(Rooney speelt de bal ook alleen vanwege de sliding)
2. Het is geen gestrekt been
3. De voet van Schweinsteiger is al voorbij Rooney op het moment van spelen, dus hij kan hem hooguit met z'n kuit of zoiets scheppen.
4. Rooney had gewoon over hem heen kunnen springen. Hij laat zich gewoon vallen; hij valt niet, doordat hij geraakt wordt. Waarschijnlijk, omdat hij zag dat hij een kutbal gegeven had.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Speciaal voor Ajax&Litmanen1: een scouting report van Serero!
Serero is a complete midfielder, who possesses a rare blend of positional awareness, metronomic passing, creativity and is a disruptive defensive presence. (...)
Serero reads play well. (...)
Serero has gone from being viewed primarily as an attacking threat to one of the Eredivisie's most complete footballers. (...)
Serero has superlative stamina which allows him to play box-to-box. (...)
Serero is a high football IQ midfielder who passes and moves decisively. (...)
One of Serero's best assets is his playmaking. (...)
It remains to be seen if Serero is a one-season wonder in top-flight European football. (...)
Serero has displayed no weaknesses this season: he rarely makes mistakes, his positional sense is flawless, he works hard without the ball and he covers a lot of ground.
In addition, he chips in with handy goals and assists. (Bron)
Dus je bent niet de enige die enthousiast over hem is. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik wed dat Overmars dat stukje zelf heeft geschreven en op internet heeft laten plaatsen. Misschien trapt er een club voor veel geld in. 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
@RafaelH117 Ter Stegen agent just said to Bild, that according to the ban and his understandings of the ruling, the transfer is impossible.
Dat ziet er niet goed uit voor Barcelona. En van wat ik heb gelezen zijn veel "experts" (mensen die er meer vanaf weten dan ik
) ook pessimistisch over de kansen om het besluit van de FIFA terug te draaien. Who knows uiteraard, maar het ziet er niet goed uit. Misschien dat het besluit tijdelijk opgeschort zal worden wanneer Barcelona in hoger beroep gaat, maar er is geen enkele garantie dat dat zal gebeuren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Speciaal voor Ajax&Litmanen1: een scouting report van Serero!
Dus je bent niet de enige die enthousiast over hem is.
Ietsjes te lovend haha, maar kan me er wel wat in vinden. Gewoon een hele getalenteerde jongen die nog lang zijn top niet heeft bereikt. Grootste minpunt is zijn totale gebrek aan rendement met goals en assists, maar Ajax gaat wel beter voetballen als deze jongen in vorm is.
Hij wil trouwens graag verlengen: 'Serero staat open voor blijven, geen haast' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Raar voetbaldagje trouwens. Over 1.45 uur alweer de inhaalduels in de Eredivisie.
18:45 FC Twente ? - ? ADO Den Haag
18:45 FC Utrecht ? - ? Cambuur
18:45 Go Ahead Eagles ? - ? NAC Breda
18:45 Heracles ? - ? Feyenoord
18:45 RKC Waalwijk ? - ? Ajax
Jammer dat ze allemaal tegelijk zijn. Als Ajax wint en Feyenoord niet, dan is zondag Vitesse-Ajax de kampioenswedstrijd bij zege.
En vanavond ook nog Real-Dortmund. Kut NOS. Ik had PSG-Chelsea willen zien. Real wint dit denk ik gemakkelijk.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Real wint dit denk ik gemakkelijk.
Dat weet ik zo net nog niet. Ik heb mijn vertrouwen in Real Madrid enigszins verloren na de nederlagen tegen Barcelona en Sevilla. Ze hebben dit seizoen volgens mij nog geen een "grote wedstrijd" gewonnen. Alleen Juventus hebben ze thuis verslagen, maar daarbij kregen ze wel hulp van de scheidsrechter in de vorm van een twijfelachtige rode kaart. Real Madrid is wel de favoriet uiteraard, maar als Klopp zijn tactiek juist kiest zou dit nog best wel eens moeilijk voor ze kunnen worden.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
Raar voetbaldagje trouwens. Over 1.45 uur alweer de inhaalduels in de Eredivisie.
18:45 FC Twente ? - ? ADO Den Haag
18:45 FC Utrecht ? - ? Cambuur
18:45 Go Ahead Eagles ? - ? NAC Breda
18:45 Heracles ? - ? Feyenoord
18:45 RKC Waalwijk ? - ? Ajax
Jammer dat ze allemaal tegelijk zijn. Als Ajax wint en Feyenoord niet, dan is zondag Vitesse-Ajax de kampioenswedstrijd bij zege.
En vanavond ook nog Real-Dortmund. Kut NOS. Ik had PSG-Chelsea willen zien. Real wint dit denk ik gemakkelijk.
Twente pakt sowieso 3 punten, Ajax boeit me niet, ze worden toch wel kampioen en Feyenoord zal ook wel weer winnen waardoor 't gat 4 punten is met Feyenoord en 2 met Twente.
Laten we hopen dat Heracles voor een stunt kan zorgen en dat Linssen en Uth een goede dag hebben.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Heracles - Feyenoord zal wel weer een gelijkspel worden...
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
Ik dacht ook dat ze puntverlies gingen lijden bij Groningen.
Met 2 vingers in de neus werd er echter gewonnen...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Treurige opstelling weer voor vanavond. Nu moet je natuurlijk met dit team ook makkelijk van RKC kunnen winnen, maar in plaats van te kiezen voor het voetbal, worden er weer non-valeurs opgesteld.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Denswil, Blind; Klaassen, Poulsen, Duarte; De Sa, Sigthórsson, Schöne.
Fucking Frank, what the hell is this?

Poulsen tegen RKC, hoe verzin je het. En geen Bojan terwijl hij zondag subliem was???
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Twente pakt sowieso 3 punten, Ajax boeit me niet, ze worden toch wel kampioen en Feyenoord zal ook wel weer winnen waardoor 't gat 4 punten is met Feyenoord en 2 met Twente.
Laten we hopen dat Heracles voor een stunt kan zorgen en dat Linssen en Uth een goede dag hebben.
En over een half uur zit je gewoon te kijken en hier vrolijk mee te posten 
Feyenoord wint echt niet makkelijk daar in Almelo.
Ook voor Ajax voorzie ik een moeilijke pot, zeker met deze dramaopstelling.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Geen Kishna, geen Blind op CVM, geen Boilesen? Iedereen die een bal vooruit speelt of een actie maakt is gebankt.... Maar goed, have faith in Frank.
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Laten ze die tweede niet op een Vlaamse zender zien
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik dacht ook dat ze puntverlies gingen lijden bij Groningen.
Met 2 vingers in de neus werd er echter gewonnen...
Feyenoord is lekker bezig, inderdaad. Achterin staat het goed. Mede door Kongolo, maar ook doordat de Vrij erg sterk speelt. Maar "de angst" is altijd aanwezig dat de Vrij ff niet oplet en de bal in het netje ligt.
Het blijft wel behelpen met Te Vrede in de spits...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Feyenoord heeft natuurlijk na de verloren Klassieker wel 2 van de 3 duels weer thuis kunnen spelen. Daar zijn ze toch altijd een stuk sterker. Heerenveen en de Eagles verloren vrij gemakkelijk daar.
Vanavond uit, toch weer lastiger. Zal wel een kleine zege worden. Maar moeizaam.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.