- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heeft toch geen zin dit, nu gaat alles door het midden. Robben loopt alleen maar de drukte in op deze manier.
Probleem is dat Oranje heel erg kwetsbaar is bij ruimte. Je zal het van Robben en een opkomende linksback moeten hebben. Plus dat jongens als Sneijder en van Persie wel creatief genoeg zijn om een steekpass of voorzet te geven lijkt me. Ik denk dat we terug naar de Bert van Marwijk 2010 tactiek moeten. Was niet fraai, maar wel effectief.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Werkelijk niet te geloven zeg die Kuipers. haha.
Als dat bij een NL ploeg was gebeurd hadden we het daar hier nog weken over.
Over welk onrecht heb je het? Kuipers heeft uitstekend gefloten. Terechte penalty ook gewoon. Kuipers vergat United zelfs een tweede pingel te geven.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Verder zijn opmerkingen van Montorsi over Huntelaar maar flauw. Die jongen heeft in zijn loopbaan gewoon wat pech gehad. Speelde net bij Real toen Perez zijn nieuwe dreamteam bij elkaar wilde kopen en werd bij Milan rechtsbuiten gezet. Dan maak je ook weinig kans. Bij Schalke laat hij al jaren zien 1 van de beste spitsen in de Bundesliga te zijn, misschien wel na de EPL de zwaarste competitie van Europa. Huntelaar heeft nog niet een kwart van de kansen van RvP in Oranje gehad.
Het is precies zoals vd Gijp en Derksen keer op keer zeggen (en ik jaren daarvoor al). Leuke spits voor een club als Schalke maar komt voor de echte top natuurlijk veel te kort.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Over welk onrecht heb je het? Kuipers heeft uitstekend gefloten. Terechte penalty ook gewoon. Kuipers vergat United zelfs een tweede pingel te geven.
Werkelijk elk twijfelgeval ging Man U's kant op. Ze hadden eerste helft al wat gele kaarten en een rode moeten hebben. Van Persie krijgt nota bene geen geel voor letterlijk exact hetzelfde als waar tegenstander wel geel voor krijgt. De penalty was terecht dat klopt.
Maar verder hadden ze echt alles mee. De vrije trap waar de 3-0 uitviel bvb was volstrekte onzin.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het is precies zoals vd Gijp en Derksen keer op keer zeggen (en ik jaren daarvoor al). Leuke spits voor een club als Schalke maar komt voor de echte top natuurlijk veel te kort.
Hij heeft bij al zijn clubs wel een goed doelpuntengemiddelde. Voetballend is hij niet geweldig, maar als pure spits wel. Als pure spits vind ik hem in de 16 gewoon tot de allerbeste spelers in de wereld horen. En Real Madrid is misschien boven zijn niveau, maar bij een Chelsea, Arsenal of Liverpool in de EPL zou hij echt wel kunnen spelen. Als ze maar niet verwachten dat hij steeds 3 man uit kan spelen en dan na een solo de bal in de kruising ramt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Werkelijk elk twijfelgeval ging Man U's kant op. Ze hadden eerste helft al wat gele kaarten en een rode moeten hebben. Van Persie krijgt nota bene geen geel voor letterlijk exact hetzelfde als waar tegenstander wel geel voor krijgt. De penalty was terecht dat klopt.
Maar verder hadden ze echt alles mee. De vrije trap waar de 3-0 uitviel bvb was volstrekte onzin.
Nouja, die Grieken waren ook wel enorm aan het bikkelen. Ze werden achteruit gedrongen en moesten het schijnbaar op die wijze oplossen. Ik vond het wel meevallen met die partijdigheid. United was gister gewoon beter. Maar buiten dat, Olympiacos had gewoon zelf gister een goal moeten maken. Daar hebben ze wel 3, 4 goede kansen voor gehad.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Bij Schalke laat hij al jaren zien 1 van de beste spitsen in de Bundesliga te zijn.
Behalve dan in de topwedstrijden. Hadden ze bij de Bild (volgens mij) een keer opgemerkt. Tegen de gehele toenmalige Top 4 had hij er nul ingelegd. Maar tegen de mindere clubs legde hij er de ene bal na de andere in. Volgens mij blinkt hij nu nog steeds niet uit in de grote wedstrijden.
Qua aantal goals idd 1 van de beste spitsen maar in wedstrijden waar het er echt omgaat laat hij zich niet zien.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Probleem is dat Oranje heel erg kwetsbaar is bij ruimte. Je zal het van Robben en een opkomende linksback moeten hebben. Plus dat jongens als Sneijder en van Persie wel creatief genoeg zijn om een steekpass of voorzet te geven lijkt me. Ik denk dat we terug naar de Bert van Marwijk 2010 tactiek moeten. Was niet fraai, maar wel effectief.
Ik denk dat nu Strootman weg is, we onze enige twee goede spelers optimaal moeten benutten. Ga je Robben op rechts zetten en Van Persie dichtmetselen in de spits dan werk je dat volgens mij alleen maar tegen. Robben moet naar binnen komen en dan uithalen. Als daar al twee man staat gaat dat hem dus niet worden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Behalve dan in de topwedstrijden. Hadden ze bij de Bild (volgens mij) een keer opgemerkt. Tegen de gehele toenmalige Top 4 had hij er nul ingelegd. Maar tegen de mindere clubs legde hij er de ene bal na de andere in. Volgens mij blinkt hij nu nog steeds niet uit in de grote wedstrijden.
Qua aantal goals idd 1 van de beste spitsen maar in wedstrijden waar het er echt omgaat laat hij zich niet zien.
Geen idee, heb die cijfers niet. Paar weken terug schoot Huntelaar er ieder geval nog 1 tegen Real Madrid in. Maar als je bij Schalke speelt is het ook lastig uitblinken in topduels. Ik wil in dat geval wel eens zien of Ronaldo en Messi bij Schalke ook van die bizarre cijfers zouden halen. Scheelt natuurlijk ook wie er achter Huntelaar of Ronaldo spelen. Schalke heeft subtopmateriaal, Real Madrid de absolute wereldtop.
Ik weet nog dat Huntelaar op EK 2008 1 potje mocht spelen. Meteen 1 goal. Idem in 2010, basisplaats tegen Kameroen en een goal. Hij kan het best wel, maar zou ook eens een kans verdienen. Nogmaals, het is toch bezopen dat we 2 superspitsen hebben en er dan 1 op de bank zetten? Dan speelt bv Ruben Schaken wel en Huntelaar niet, puur door het systeem.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ah. Nee, dan houden we maar gewoon het systeem van onze Louis aan 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kan er idd maar één zijn. Kongolo, kan nog verdedigen ook. Al weet ik zeker dat Louis 'm meeneemt.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
ING of RABO in de spits? 
Verder zijn opmerkingen van Montorsi over Huntelaar maar flauw. Die jongen heeft in zijn loopbaan gewoon wat pech gehad. Speelde net bij Real toen Perez zijn nieuwe dreamteam bij elkaar wilde kopen en werd bij Milan rechtsbuiten gezet. Dan maak je ook weinig kans.
Als je denkt dat dat pech is ben je wel heel naief. Er werd niet voor niks een nieuw team gekocht bij Real, en hij stond bij Milan niet voor niks niet in de spits. Zij zagen ook wat wij nu allemaal wel weten. Te licht voor de top.
Wat al wordt gezegd, tegen de Nurnbergs en Hoffenheims van deze wereld is ie top. Tegen iets betere verdedigers komt hij er eigenlijk niet aan te pas. Zelfde verhaal in Oranje trouwens.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Al vaker gezegd, maar een aankoop van 27 miljoen na een half jaar afserveren vind je wel begrijpelijk? Zeker omdat hij in die periode toch een keer of 7, 8 geloof ik had gescoord. Dat gaat natuurlijk nergens over. En bij Milan speelde toen Inzaghi geloof ik nog. Dan verlies je het al snel van iemand met zijn status daar. Ik zeg niet dat alles pech is, schijnbaar vonden ze hem ook niet goed genoeg, maar de factor ''verkeerde tijd, verkeerde plaats'' geldt absoluut wel voor zijn periode in Madrid.
Volgens mij schiet Klaas ze er in Duitsland wel tegen de betere ploegen ook in, net als dat hij in de CL effectief is. Schoot toen hij bij Arsenal in de groep zat zowel uit als thuis raak. En recent tegen Real Madrid. Als je met subtop materiaal speelt is het ook moeilijk om een topploeg te breken. Van Persie speelde in Oranje een kleine 10 jaar met gigantisch goede spelers voorin en nog was het nooit veel. Scoort ook alleen maar tegen San Marino's en Hongarije's. En dat is dan die speler die schijnbaar individueel het verschil zou kunnen maken. Dat is ook mijn klacht. Niet dat van Persie kut is, wel dat hij te weinig laat zien en dat een spits die het ook altijd goed in Oranje deed nauwelijks een kans krijgt.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Lol! Je ziet buiten de Champions League de bovenstaande teams nooit spelen merk ik al.
No shizzles... competitie bevindingen inbegrepen. 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Inderdaad, lachwekkende arbitrage. Dat hij ook nog eens in de 94ste minuut en wat was het, 50 seconden, durft af te fluiten... 5 minuten extra tijd waarvan RVP er 2 minuten op de grond lag. Moet je de wedstrijd niet vroegtijdig gaan beëindigen maar net langer laten doorspelen.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Ben het wel mee eens, Kuipers was zeker niet in het nadeel van Manchester aan het fluiten om het zo te zeggen.
Het beste voor NL elftal is Robben op links en niet op rechts. Op links speelt hij meer in dienst vd ploeg omdat hij dan minder naar binnen komt.
Maar 4-4-2 zou nog altijd bij Nederland passen. Robben v Persie voorin. Gewoon counter voetbal.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Kom je lekker op tijd mee, aangezien die doden aantallen al maanden bekend zijn.
Voor de rest mee eens maar dat Bert juist die argumenten aan draagt is lachwekkend. Prima omgeving, alleen spijtig van die doden, waar wel tegen opgetreden moet worden. Als het inderdaad klopt.
Toen zei ik dat hier ook al. 
Spijtig van de doden, is wel een understatement. Al is het maar de helft van het genoemde aantal... die organisatoren in Quatar horen in de gevangenis, niet op de ere-tribune. De Fifa dient daarom in te grijpen of heeft bloed aan haar handen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Toen zei ik dat hier ook al. 
Spijtig van de doden, is wel een understatement. Al is het maar de helft van het genoemde aantal... die organisatoren in Quatar horen in de gevangenis, niet op de ere-tribune. De Fifa dient daarom in te grijpen of heeft bloed aan haar handen.
Dan heb ik niets gezegd
. Enorme misdaad tegen de mensheid, daar moet je op handelen ja.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Van wat ik heb gezien is Real Madrid met afstand beste team dit jaar. Knap hoe Bale daar zich toch heeft weten te manifesteren en goed in dienst van de ploeg speelt.
Van Real supporters hoor ik eerder dat Bale moeite heeft met het tempo en het tactische spel in Spanje. Hij verdwijnt veel in een wedstrijd en kan soms werkelijk geen bal goed raken. Maar dan maakt hij een wereldgoal en vergeven ze het hem.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Griekse krant legt schuld bij 'lul' Kuipers - Goal.com
Een lul uit Holland heeft Olympiakos bestolen
Tja, geef ze eens ongelijk... wat een schande.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Terecht die teleurstelling. Vooral het einde van de match en de extra tijd was schandalig.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hoezo eenzame hoogte:
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Griekse krant legt schuld bij 'lul' Kuipers - Goal.com
Een lul uit Holland heeft Olympiakos bestolen
Tja, geef ze eens ongelijk... wat een schande.
"De strafschop waaruit de 1-0 viel was veel te makkelijk gegeven'
En toen stopte ik met lezen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jammer, want de grootste fouten van Barca Bjorn kwamen pas later.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
wat betekent 'percentage doorgelaten ballen'?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Alle ballen richting doel. Dus 13% van alle pogingen is een treffer bij Jasper.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Aha. Wel een beetje arbitrair allemaal. Denk dat er bij Ajax veel meer afstandschoten op doel zijn dan uitgespeelde aanvallen waardoor iemand op 2 meter voor de keeper staat, maar ok.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat staat inderdaad ook in het artikel. Neemt niet weg dat het een prima statistiek is.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Komt ook vooral omdat clubs minder hun best doen tegen Ajax #j0enne
Ook zonder deze statistiek lijkt Lurch me wel de beste keeper ja. Zou in ieder geval niet weten wie anders. Maar vind 'm nog niet spectaculair goed ofzo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.