• 155.418 films
  • 9.296 series
  • 27.654 seizoenen
  • 604.241 acteurs
  • 346.323 gebruikers
  • 8.760.742 stemmen

Star Trek: The Original Series

zoeken in:

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik ben (eindelijk) eens aan Star Trek begonnen maar ben niet helemaal mee qua volgorde. Ik hou de volgorde van Imdb aan maar dat is blijkbaar de airing order en die verschilt van de production order. Ik ben een complete Star Trek leek dus geen idee of dit een stomme vraag is maar wat is de beste volgorde? Ik heb nu 2 afleveringen gezien, namelijk The Man Trap en Charlie X. Hier zijn ze in ieder geval fan van de production order maar ik wil niet te diepgaand onderzoek doen vanwege eventuele spoilers

JustMike

• 3218 berichten
  • 751 stemmen

Ik hou deze site aan, en daar staat het op volgorde van uitzenden. Tot nu toe (8 afleveringen gezien) niks echt vreemds tegengekomen ofzo

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Naar het schijnt zou het iets te maken hebben met veranderingen in kostuums en dergelijke.

JustMike

• 3218 berichten
  • 751 stemmen

Ja, klopt. Maar soms zit kijk ik een maand (of misschien wel langer) helemaal geen aflevering van Star Trek Dus dat is mij nog niet opgevallen

brymj

• 758 berichten
  • 791 stemmen

Alleen de pilot, Where No Man Has Gone Before, heeft echt andere kostuums en ook nog geen McCoy en wat andere mensen, dus die zou ik al eerst bekijken, voor de rest maakt het niet zoveel uit, productie order of uitzend order, het zijn uiteindelijk verhalen op zich, en er wordt niet verwezen naar vorige afleveringen

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Toevallig gisteren Where No Man Has Gone Before gezien en daar heeft Spock inderdaad een gouden vest à la Kirk aan in plaats van het bekende blauw. Uhura is er ook nog niet bij precies. Ik ga ze bekijken op volgorde van productie, dan volgt het toch allemaal net iets beter op elkaar.

Ben trouwens wel grote fan van de reeks aan het worden, had nooit gedacht dat de verhalen op zich nog zo enorm vermakelijk gingen zijn! Ik vreesde voor een ietwat gedateerde serie maar dit kan me al zeker bekoren.

Brix

• 19098 berichten
  • 4570 stemmen

brymj schreef:

Alleen de pilot, Where No Man Has Gone Before

Om helemaal correct te zijn is dat eigenlijk wel de 2e pilot.

De eerste was The Cage, met Jeffrey Hunter in de hoofdrol, als Enterprise Captain Christopher Pike.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Klopt, maar die was unaired ofzoiets en heeft inderdaad ook nog andere acteurs dus die heb ik maar overgeslagen. Ik heb zo'n unaired pilot ooit eens met Dollhouse gedaan en ik had echt last om de verhaallijn van de 'echte' reeks te volgen want het sprak elkander allemaal tegen.

Brix

• 19098 berichten
  • 4570 stemmen

Misschien toch niet zo slecht om 'm toch te bekijken Metalfist, omdat Pike later nog opduikt in Star Trek .

Episode The Menagerie, (die kom je vanzelf wel tegen) en films: Star Trek (2009) en Star Trek, Into Darkness.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Maar is The Menagerie niet een dubbelaflevering die vooral bestaat uit materiaal uit The Cage? Of zit er toch nog een serieus verschil tussen beide episodes?

Brix

• 19098 berichten
  • 4570 stemmen

Ja, maar ze hebben ook een andere acteur voor de rol in moeten huren om het passend te maken, omdat Hunter niet meer mee wilde werken.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Aha, dan kan het inderdaad wel eens interessant zijn om te checken! Toch vreemd hoe een productiemaatschappij een serie zo kan verneuken door dit soort perikelen te handhaven. Verkeerde volgorde van uitzenden, pilots weigeren en niet uitzenden tenzij zoveel jaren later, ... Een mens zou er nog verward van worden.

Brix

• 19098 berichten
  • 4570 stemmen

Bij de eerste uitzending van de serie in de US sloeg die ook helemaal niet zo best aan.

Het succes kwam pas met de herhalingen en de jaren, maar dat zul je zelf ook wel allemaal weten denk ik.

Brix

• 19098 berichten
  • 4570 stemmen

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Had het bij het reclame topic ook al gepost maar dit kan niet teveel gepost worden

brymj

• 758 berichten
  • 791 stemmen

Kende 'm al, maar het blijft verbazingwekkend.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Zo ondertussen ben ik weer helemaal bij met de reeks, heb ineens de Animated Series er ook maar achter gezwierd. TOS heeft zich toch geprofileerd tot één van mijn favoriete sci-fi reeksen. Degelijke verhaallijnen (The City on the Edge of Forever is geniaal) en erg likeable personages maken het een stuk minder gedateerd dan ik had verwacht. Nu op zoek naar de films en binnen x aantal tijd aan The Next Generation beginnen. Ga er eerst een andere serie tussen gooien want anders is het teveel sci-fi achter elkaar

De Animated Series is ook wel leuk trouwens maar haalt niet hetzelfde niveau. Al tekenend konden ze wel spectaculairdere verhaallijnen uit hun hoed toveren maar het gemis van Chekov (dat Arex figuur vond ik maar belachelijk) is erg groot. Wel leuk dat nagenoeg de gehele cast hun stem heeft verleend, al heeft dat ervoor gezorgd dat Chekov dus niet mee kon doen omdat het budget op was...

the flash

• 317 berichten
  • 103 stemmen

de originele en animated serie vind ge toch nergens meer (toch niet tegen een redelijk prijs). waar het gij die gevonden metalfist??

kappeuter (crew films)

• 69440 berichten
  • 5538 stemmen

Wetenschappers vinden 'planeet van Mr. Spock' | Wetenschap | AD.nl

Onderzoekers hebben een nieuwe planeet ontdekt op zo'n 16 lichtjaar van de aarde. Omdat de planeet in de buurt ligt van een ster die ook in Star Trek voorkomt, wordt hij gekscherend 'Vulcan' genoemd.

In zowel de serie als de diverse Star Trek-films is Vulcan de thuisplaneet van Mr. Spock. Volgens het verhaal wordt die planeet van licht voorzien door een ster met de naam 40 Eridani A. In 1991 traceerden wetenschappers én Star Trek-schrijver Gene Roddenberry al de exacte locatie van die ster, die in het echt HD 26965 heet. De planeet zelf is nu pas ontdekt door wetenschappers van de University of Florida.

FlorisV

• 1560 berichten
  • 635 stemmen

Brix schreef:

De enige eçhte!

Iedere aflevering minstens vier á vijf keer gezien, en nog steeds niet beu...

Onovertroffen door alle spin-offs van de serie.

Beste cast, meeste sfeer.

De beperkte special effects maken voor mij niet uit.

De enige waardige opvolger is Star Trek: Enterprise (met een sympathiekere captain! zelfs)

Ik moet er maar eens voor gaan zitten, met wat geduld vermoed ik. Het is er van deze nooit van gekomen. Terwijl ik TNG en Enterprise al 2 keer gezien heb. En verder DS9 en Voyager (wat selectiever) ook al gezien heb. Met de zure nasmaak van die dramatische Discovery en het povere Picard en sowieso de hoeveelheid troep die nu uit TV-land wordt geslingerd wordt het hoogste tijd om lekker een oude serie op te gaan zetten.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.