• 155.418 films
  • 9.296 series
  • 27.654 seizoenen
  • 604.241 acteurs
  • 346.323 gebruikers
  • 8.760.742 stemmen

Star Trek: The Original Series

zoeken in:

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik ben (eindelijk) eens aan Star Trek begonnen maar ben niet helemaal mee qua volgorde. Ik hou de volgorde van Imdb aan maar dat is blijkbaar de airing order en die verschilt van de production order. Ik ben een complete Star Trek leek dus geen idee of dit een stomme vraag is maar wat is de beste volgorde? Ik heb nu 2 afleveringen gezien, namelijk The Man Trap en Charlie X. Hier zijn ze in ieder geval fan van de production order maar ik wil niet te diepgaand onderzoek doen vanwege eventuele spoilers

JustMike

• 3218 berichten
  • 751 stemmen

Ik hou deze site aan, en daar staat het op volgorde van uitzenden. Tot nu toe (8 afleveringen gezien) niks echt vreemds tegengekomen ofzo

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Naar het schijnt zou het iets te maken hebben met veranderingen in kostuums en dergelijke.

JustMike

• 3218 berichten
  • 751 stemmen

Ja, klopt. Maar soms zit kijk ik een maand (of misschien wel langer) helemaal geen aflevering van Star Trek Dus dat is mij nog niet opgevallen

brymj

• 758 berichten
  • 791 stemmen

Alleen de pilot, Where No Man Has Gone Before, heeft echt andere kostuums en ook nog geen McCoy en wat andere mensen, dus die zou ik al eerst bekijken, voor de rest maakt het niet zoveel uit, productie order of uitzend order, het zijn uiteindelijk verhalen op zich, en er wordt niet verwezen naar vorige afleveringen

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Toevallig gisteren Where No Man Has Gone Before gezien en daar heeft Spock inderdaad een gouden vest à la Kirk aan in plaats van het bekende blauw. Uhura is er ook nog niet bij precies. Ik ga ze bekijken op volgorde van productie, dan volgt het toch allemaal net iets beter op elkaar.