- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Chuck
Chuck
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Inmiddels al bezig in het tweede seizoen, maar ik heb gisteren aflevering 101 gezien en die beviel me zeker! Chuck gaat over een charmante computernerd die per toeval alle geheimen van de CIA en de NSA in z'n hoofd krijgt.
Het is een actiecomedyserie. Erg leuk! Ga er gauw meer van kijken denk ik.
Don't puke on the C4
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1375 stemmen
Het is inderdaad een geweldige serie. Heerlijk droog, vol clichés maar dat hindert totaal niet. En bovendien een van de mooiste vrouwen op de tv speelt erin 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Een leuk eerste seizoen van Chuck. Vooral de wisselwerking met John Casey en de wel-niet-romance met Sarah Walker zijn de leukste punten aan de serie. Morgan vind ik een vreselijk personage, en de humor in de Buy More is af en toe te flauw voor woorden, en dat is jammer. Misschien dat het tweede seizoen meer biedt.
4* voor seizoen 1.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Seizoen 2 is supersterk begonnen, en 204 is wellicht de beste aflevering van Chuck tot nu toe. Daar zat alles in waar nerds gek op zijn 
En na Yvonne Strahovski, Rachel Bilson zie ik dat in 206 ook Jordana Brewster voorbij komt. Wowsers!
Pluspuntje trouwens voor Adam Baldwin. Hilarisch als Casey.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat een geweldige serie dit. In één weekend er zowat doorheen geworsteld en ik heb nu alleen nog de finale over.
Erg fijne cast ook. Levi is heerlijk droog, Baldwin kan elke keer weer heerlijk non-social uit de hoek komen en zucht... Strahovski... woorden schieten te kort. Zeer charmante en betoverende verschijning maar blinkt ook enorm uit in de drama momenten. Wat weet zij zeer aandoenlijk te zijn op die momenten (prachtige memorabele momenten zijn zonder twijfel haar leugen tijdens die truth serum, de lang verwachte kus, de which-phone-does-she-answer sequence etc. eigenlijk al die sequences tussen Chuck en Sarah. Het wordt allemaal zeer subtiel en ontroerend gebracht. Kon af en toe wel opgeraapt worden
. Dit is voor mij persoonlijk nog wel het sterkste aan deze serie.
Heerlijke humor, leuke references en tussen Levi, Strahovski en Baldwin is er ook werkelijk chemistry. Dat helpt ook wel.
Erg one of a kind ook deze serie; een onvervalste action comedy serie. De serie blinkt vooral uit in dat de luchtige comedy momenten perfect afgewisseld worden met de romantic/drama momenten. De humor op de werkvloer van de Buymore is af en toe erg flauw maar toch zijn die sequences op de werkvloer zeer de moeite waard. Als kijker ook eventjes ontsnappen van de spionage craziness. Big Mike
.
In Chuck's social life vindt ik Captain Fantastic ook een leuk personage, die mag wel iets meer screen time krijgen wat mij betreft. Leuke bijrol ook van Rachel Bilson, speelde weer een heerlijke chaotische chick
. Er komt dus ook regelmatig wat eye- candy voorbij.
Ik maak er dus geen geheim van dat ik dit een zeer geweldige serie vindt, mijn favoriete serie die op dit moment nog loopt zelfs, vanavond de finale kijken en dan maar naar seizoen 2 uit kijken. Om het even kort samen te vatten:
Chuck
.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Captain Awesome krijgt meer tijd in seizoen 2 (wat ik er tot nu toe van gezien heb).

dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Ik zit ondertussen enkele afleveringen in seizoen 2, sommige series laat ik (onterecht blijkt vaak) wat langer aan de kant liggen voor ik eraan begin en dit was zo ééntje.
Het duurde ff eer ik in het verhaal kwam, had nogal wat problemen met de geloofwaardigheid in het begin, maar zelfs dat stoort me nu niet meer. Leuke personages, zalige humor en gewoon een heel goeie vaart in de serie, er is gewoon geen tijd om je hiermee te vervelen. Ik begin het steeds leuker te vinden!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
"Remind me to tell you about Amsterdam, my man. Lovely city, lot of canals"
.
Inmiddels episodes 201 en 202 weer gekeken en wat heb ik dit gemist. Begint weer zeer sterk, Levi is weer in topvorm, Baldwin's expression blijft geniaal en tja... Yvonne Strahovski... wat blijft ze toch charmant en mooi. Toch wel één van de mooiste actrices out there. De scenes tussen Baldwin en Levi zijn echt geweldig. Wat geweldig blijft aan deze serie is de perfecte balans; comedy, actie en romantic sequences worden perfect afgewisseld. Ook fijn dat er wat meer gefocussed wordt op de lovestory tussen Sarah en Chuck, en eindelijk weer een zoenscene
.
Morgan blijft een character die irritante momenten afwisseld met hele leuke, geldt eigenlijk voor iedereen in de Buymore, op Big Mike na, wat een droge gast. Roan Montgomery in 202 was ook hilarisch, heerlijke James Bond ripoff
. Maar vooral hands down voor Captain Awesome, die zijn naam weer waarmaakt. Heerlijke lines en facial expressions. Heerlijk onwetend weer, zo clueless die dude.
Tja, het blijft een geweldige serie en dit hoort zonder twijfel tot één van mijn favoriete series.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Elke keer als het weer goed lijkt te gaan tussen Sarah en Chuck komt Bryce weer aanzetten. Zo frustrerend. Wel wordt de relatie tussen Chuck en Sarah steeds interessanter, wel blij met deze change. Ik ga maar weer verder.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wow, wat een episode is 204. De semi Sarah origin storyline, hier gaat Strahovski behoorlijk los. Ook leuke guest roles van Nicole Richie en Ben Savage. En na de gutfeeling ending van 203 eindelijk weer een afsluiter met een bevredigend gevoel. Begin nu toch wel positieve herinneringen te krijgen aan die Dawson's Creek theme song.
"Sometimes the nerd gets the girl" 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Told you.
Misschien moet ik dit ook maar weer eens oppakken. Ben halverwege S2 gestrand wegens tekort aan dvd's om te branden 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Erg goede aflevering idd en Strahovski imponeert daar als actrice. Ik zie me niet zo snel stranden, heeft de highest priority stamp
. Samen met The OC toch wel mijn favoriete serie.
Episode 205 was wel aardig maar nog wel de minste tot nu toe. Maar dat zegt veel over het niveau van Chuck in S2. Dit was gewoon weer een lekkere niets-aan-de-hand episode. 206 was ook wel weer sterk met de terugkeer van de ex van Chuck gespeeld door Jordana Brewster. Logisch dat er weer wat ontwikkelingen komen tussen Sarah en Chuck. Wat een foute keuzes maakt Chuck weer in deze episode en die arme Sarah
. Wat een roteinde weer en toen was het nog tijd om te slapen ook, hopen dat Chuck snel weer by his senses komt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
207 was weer een fijne episode. Jill begint zich als personage wat meer te ontwikkelen (in negatieve zin ofcourse), en Chuck gaat vrolijk door met het maken van foute keuzes. Sarah ontpopt zich wel tot één van mijn favoriete personages in serieland, wat is zij down to earth
. Einde had dan wel weer een aardige semi cliffhanger twist.
In episode 208 raakt het hele plot met Jill in een stroomversnelling en eindelijk komt haar ware aard boven drijven. Qua actie toch meer dan een aardige episode maar vooral op het dramavlak gebeurt er veel (sowieso het punt dat grote stappen maakt dit seizoen). Erg mooi einde weer, het lijkt weer het oude te kunnen worden (for now), al zou het wel wat tijd gaan kosten.
Episode 209 viel eigenlijk wat tegen. Nou, dat eigenlijk niet bepaald maar eerder om het feit dat de focus hier meer gelegd wordt op Casey en er eindelijk weinig gebeurt met Chuck en Sarah, toch mijn favoriete element van deze serie. Wel erg komische aflevering trouwens, ook in de Buymore gebeurt er genoeg leuks. Die Buymore sequences worden steeds leuker eigenlijk, vooral Lester wordt steeds toffer. Leuke episode verder.
Episode 210 was weer van hoog niveau. Samen met 204 één van mijn favoriete episodes tot nu toe, het verleden van Sarah blijft toch erg boeiend. Sarah's dad comes to town. Deze episode vormt wat meer een beeld hoe de relatie tussen Sarah en haar vader eigenlijk in elkaar zit, fijn na al dat gespeculeer de laatste episodes. Ook qua comedy erg leuk en weer veel fijne Chuck/Sarah moments in deze aflevering. En weer een mooi einde met de woorden van Sarah's vader. Toffe rol van Gary Cole trouwens, jammer dat ie niet echt aan comedy toekwam.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Episode 211 springt er toch weer enorm uit. Het Fulcrum plot ontwikkelt zich steeds meer en dit lijkt toch een stap naar meer rode draad episodes. Deze episode wordt in de tweede helft ook behoorlijk spannend. Toch wel een enorme dosis actie maar ook weer genoeg ontwikkelingen tussen Chuck en Sarah. Leuke bijrol van Michael Rooker trouwens, onderschat acteur. Ook een erg mooie 'chrismas gesture' krijgt Sarah van Chuck
. Toch wel erg huge, now we're going somewhere. Mooi einde ook (in a sick sort of way). Sarah
. Eén van de sterkere episodes dit seizoen.
212 is dan weer een lekker tussendoortje. Geen 'rode' draad plot maar een sort of stand alone. Erg komische aflevering ook, vooral Chuck loopt Casey weer flink op te naaien. De 3-D versie van deze episode zal ik deze week eens checken.
Episode 213 is misschien wel de heftigste die ik tot nu toe zag. Vooral het Fulcrum plot wordt hier veel omvangrijker. Chuck & Sarah moeten als getrouwd stel undercover, wat toch wel een aantal leuke scenes oplevert. Naar het einde toe wordt het allemaal best heftig (eat this a Clockwork Orange!), en erg mooie protective scene tussen Chuck en Sarah. In de Buymore gebeurt ook veel komisch, Big Mike die aan het internet daten gaat
.
Episode 214 gaat vrolijk door met het niveau hoog houden. Ook al zit er hier toch wel een behoorlijk luchtige feel aan maar op drama gebied gebeurt er nu juist veel tussen Chuck en Morgan. Lekker luchtige aflevering verder. Ook wat meer development tussen Morgan en Anna in deze aflevering. Lester gaat ook lekker los op Tito's Africa
. Wel weer een mooi einde en Chuck weet met drie woorden toch weer voor een memorabel Chuck/Sarah moment te zorgen (yeah, you do). Erg knap dat een vooral komische serie toch enorm geloofwaardig is in de drama momenten (de kracht zit hem in de details in Chuck, geen enkele serie weet mij zo te raken als deze), erg sterk. Vanaf deze episode ben ik er nu toch uit dat Chuck mijn favoriete serie of all time is.
Episode 215 was ook weer sterk maar voor mij toch ook weer erg zwaar. Chuck kondigt een breakup aan met Sarah en dan moet ze tijdens die missie ook nog eens gaan verleiden, wat ze hierdoor toch wat meer met de remmen los kan doen. Wat toch wel erg leuke scenes oplevert maar heeft ook wel een gutcheck effect. Want ze hoort natuurlijk bij Chuck, erg steamy scene trouwens van Strahovski
. Ook een episode waar hun relatie het echt zwaar te verduren krijgt want Cole lijkt toch zware competitie te gaan worden. Ook weer een Fulcrum episode dit en nu durven de schrijvers qua actie toch wat verder te gaan. Aangename (?) torture scenes in deze episode. Chuck wordt wat bloodier van aard. En dan tot slot een zoenscene tussen Cole en Sarah, een echte kick in the balls en het is dan vooral vrezen naar een negatief effect op drama gebied. Ik kan niet wachten tot Cole weg is. Het einde laat er geen geheim over bestaan dat het hier om een tweeluik episode gaat. En die casting couch scenes van Jeff en Lester zijn echt geweldig
.
Episode 216 leek een wat serieuzere episode te gaan worden. De torture scene vooraf is toch wel erg bloody voor Chuck's doen, zover gaan ze nog niet eens bij 24. Cole schijnt toch een erg sympathiek personage te zijn, erg lastig aangezien hij toch het personage is who i love to hate. Chuck eindelijk eens strapped in actie, en wat een entrance
. Het plot lijkt nu toch meer in te gaan haken op het ontstaan van de Intersect, ik denk dat dit de komende seizoenen alleen maar groter gaat worden. Tegen het einde toe maakt Sarah aan alle illusies een eind, ze zet Cole op zijn plaats en mijn gutfeeling van de laatste twee episodes lijkt dus onterecht. Pfew..
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Damn, ik moet dit echt weer oppakken, dan kan ik met je mee lezen. Ik ben gebleven bij 209, hopelijk deze week dan maar de rest kijken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gezelschap, nice. Op het punt waar je nu bent, vanaf dan wordt de serie echt goed, enjoy
.De laatste vier kijk ik vanavond en dan ga ik weer overnieuw beginnen met 101.
Episode 217 was ook weer erg boeiend. Het Orion plot krijgt in deze episode wat meer gestalte. Voor derest gewoon een erg funny episode qua Buymore actie, als ze gaan competen met het Beverly Hills filiaal. En die slag accuracy van Emmett
. Legendary. Ook wel benieuwd waar die plattegronden voor gaan dienen, lijkt deel uit te gaan maken voor een 'huge cause'.
Episode 218 is eigenlijk mijn worst nightmare come true, Sarah wordt'relieved from duties door Beckman. Deze episode is dan weer een mooie schets van hoe diep de gevoelens van Sarah jegens Chuck zijn. Orion is ook gelijk history, jammer. Chuck is wel weer wat wijzer. Awesome's bachelor party
. Sarah negeert vrolijk alle orders van haar superiors en ze gebruikt haar privileges om Chuck's vader te vinden, mooi gebaar weer van Sarah. Mooi einde ook weer, als Chuck en Sarah hand in hand voor de trailer van de mogelijke vader van Chuck. Chuck & Sarah zijn imho zonder twijfel het meest aandoenlijke lovecouple in de tv geschiedenis.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Episode 219 zorgt weer voor genoeg ontwikkelingen en één komt er in dit stadium toch als verrassend; Chuck's vader is Orion. Het hoe en waarom Ellie en Chuck vaderloos zijn opgegroeid is misschien wat voorspelbaar maar het wordt toch weer erg effectief gebracht. Mooie self sacrifice scene van Chuck's vader.
In Episode 220 wordt de zoektocht naar Chuck's vader in gang gezet, ook Jill keert weer terug. Voor derest niet veel ontwikkelingen, gewoon een boeiende operation zonder enige consequenties. Althans zo lijkt het, tot het einde. Chuck moet in lockup en Sarah lijkt eraan mee te werken, dan besluit ze toch echt alles on the line te gaan te zetten voor Chuck. Ze pleegt 'landverraad' en gaat met hem op pad. How can't you love this woman? Weer een geweldige ending, wat ik de laatste dagen wel vaak in mijn mond heb moeten nemen. Dat zegt veel over de kwaliteit van dit seizoen, de makers maken ook constant perfecte keuzes. Een zeldzaamheid in serie land.
Episode 221 was ook weer enorm sterk. Veel mooie Chuck/Sarah moments weer en eindelijk een onvervalste make love scene tussen Sarah en Chuck. Hier werk je toch al een hele tijd naar toe, ook al was Chuck out of condoms
. Er moet nog wel wat zijn om naar uit te kijken natuurlijk. De vonk slaat in deze episode echt over tussen Chuck & Sarah en dit belooft veel goeds voor de toekomst. Casey was deels in deze episode de 'vijand' gelukkig kwam ie snel weer bij zijn positieven. Ook weer een aantal memorabele Awesome momenten in deze aflevering. De Intersect is uit Chuck, benieuwd hoe ze hierop verder gaan. Erg bevredigend einde, en it's getting old maar weer een erg mooi einde, Chuck en Sarah zijn closer than ever
.
Erg tevreden hoe dit seizoen zicht ontwikkelt, kan er weinig slechts over zeggen. Een perfect seizoen en Chuck evolueert dit seizoen als een geniale serie, jammer dat dit zo ondergesneeuwd wordt door al dat seriegeweld. De finale bewaar ik voor morgenavond, nog even nagenieten en dan kan ik morgen dit seizoen afsluiten.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Nieuwe fan meldt zich! Dank jullie beide, voor de tip bij Mooiste / leukste actrice! Net de eerste aflevering achter de kiezen, dat zullen weer lange nachten worden. Dus bedankt alvast voor het slaapgebrek
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goed om te horen en geen dank
. Welcome on board.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben in een korte tijd een enorme Chuck fanboy geworden. Ik heb mijn tickets voor de Chuck Convention in Londen besteld. Helaas is Chuck zelf nog niet aangekondigd maar nu met de aankondiging van Strahovski weet ik het zeker; ik ga in juni naar Londen en mijn eerste ontmoeting met Strahovski (toch wel mijn favoriet in Chuck) en al de andere castleden van mijn favoriete serie zal een feit zijn
. General Beckman is dan wel een aardige toevoeging. Nu nog hopen op Levi, Sahay, Gomez, Lawrence en McPartlan.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Nice! En je neemt Strahovski mee terug neem ik aan? 
Ik heb net aflevering 2 gezien. Als dit niveau de komende seizoenen door blijft gaan, kan dit wel eens mijn nieuwe favoriet worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Tof dat ie bevalt, weinig exposure voor Chuck in Nl maar toch leuk dat je zo enthousiast bent. Het wordt alleen maar beter, echt heel veel beter, dus een nieuw favoriet is geboren voor je
. Ik ga na de finale maar weer eens opnieuw beginnen en dan 9 januari de 2 hour premiere van S3.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Roel gaat vanaf morgen de rest van seizoen 2 kijken
en als Chuck in januari weer begint, loop ik weer lekker mee 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
En ik had nog zo andere plannen om de komende tijd te kijken... 
Seizoen 1 is bijna binnen, seizoen 2 loopt lekker door. Eind van de week zal 1 er misschien al op zitten, dan aan 2 beginnen en per januari weer wekelijks wachten. Dat heeft ook wel iets.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Oh.... Chuck me!
Episode 222 was weer een heerlijke finale. Episode begint erg rustig en lijkt toch een timide aflevering te worden. In de laatste minuten wordt de boel los gegooid en oh boy, wat krijgen we weer veel geniale ontwikkelingen te verwerken. Fulcrum is maar een kleine subdivisie van een groter geheel genaamd The Ring, Chuck wordt de nieuwe intersect (hell yeah, eat this Tony Jaa) en Chuck lijkt nu toch een spy te gaan worden. Ook erg veel aangename intieme Chuck/Sarah momenten weer en Chuck gooit eindelijk die langverwachte drie woorden die bedoeld zijn voor Sarah eruit, al is het tegen zijn vader maar toch
. Pain in the ass Bryce Larkin weet mijn sympathie eindelijk te winnen, jammer dat ie het loodje legt
Een geweldig seizoen, waar Chuck zich op afstand heeft ontpopt tot mijn favoriete serie. Buitenaards goed. De charmante en good hearted Sarah, de grommende Casey, de droge oneliners van Chuck, leuke guest roles, de alpha male attitude van Awesome, de vele popculture references, onderhoudelijke actiescenes, de erg leuke en subtiele humor en dat perfect gecombineerd met de magistrale uitgewerkte relatie development tussen Chuck & Sarah, dat ongekend veel mooie, grappige, vertederende en ontroerende scenes oplevert. Mijn enorme liefde voor deze serie heb ik de laatste dagen al genoeg laten blijken en het is nu wel duidelijk dacht ik zo
.
Seizoen 3 wordt veelbelovend, nu gaat het eigenlijk pas echt beginnen. Met de nieuwe intersect kan je veel kanten op, Strahovski had het ook weer over struggles op relationeel vlak (Chuck & Sarah vinden beiden nieuwe love interests in Kristen Kreuk en Brandon Routh. Door mijn verbondenheid met de Sarah/Chuck romance gaat het dus een zwaar seizoen worden op persoonlijk vlak maar het moet natuurlijk ook niet van een leien dakje gaan (hun relatie is voor mij persoonlijk het sterkste aan de serie, zonde om dat al te snel uit te spelen). Strahovski formuleerde het nieuwe seizoen al treffend; an upset with high stakes. Brandon Routh is wel een cool dude, wel een aanwinst voor de serie denk ik. Ook Sarah's struggles met het becoming a spy van Chuck lijkt me erg boeiend. benieuwd wat de leegte gaat opvullen die het wegvallen van de Buymore achterlaat Bring it on, wordt nog moeilijk om het uit te houden tot januari.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ben het met je eens, 209 viel inderdaad wat tegen. Het leek allemaal niet zo dreigend te zijn. 210 was daarentegen wel beter, met een leuke gastrol van Gary Cole. Ik ben nu driekwart door 211 heen en kijk de rest vanmiddag maar deze Die Hard-aflevering, inclusief bijrol van Reginald Veljohnson uit Die Hard
, Michael Rooker, en volgens mij meen ik die Ned te herkennen uit Dazed & Confused, is tot nu toe erg sterk.
Heb Chuck een lange tijd links laten liggen, maar zit er nu weer helemaal in. Ben alweer half gesmolten voor Sarah...en Ellie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Leuk dat het weer bevalt, 211 is echt geweldig, één van mijn favoriete episodes. Op het einde manifesteert Sarah zich eens op een andere manier als normaal.
Ook maar besloten om mijn dvd's te vervangen voor Blu-Ray
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gister 101 en 102 weer gezien. Erg genoten weer. Blijft leuk die eerste keren van Chuck op missie. Het valt op hoe erg de cast in hun rollen gegroeid zijn in S2 en hoeveel banden er enorm ontwikkelt zijn. De band tussen Chuck en Sarah heeft veel ontwikkeling meegemaakt, maar ook Sarah en Casey zijn hechter geworden. Daar stond ik bij het kijken van S2 niet echt bij stil.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Tjonge, wat is Chuck toch een sterke serie.Ben nu halverwege het tweede deel van de tweeluik met Cole Barker en de Chuck-Sarah-interactie wordt echt zo steeds sterker en beter. Een compliment voor de schrijvers dat ze deze relatie zo fris, maar ook zo aangrijpend weten te houden.
Chuck zit zo goed in elkaar, het B-plot in de Buymore lijkt altijd niets met het A-plot te maken te hebben, maar uiteindelijk komt het toch bij elkaar, of zijn het soortgelijke verhalen.
Geweldige quotes ook met lekkere geek-verwijzingen.
Always go for the knee.
-Is that like sweep the leg?
Cobra Kai