• 155.442 films
  • 9.298 series
  • 27.662 seizoenen
  • 604.333 acteurs
  • 346.570 gebruikers
  • 8.762.566 stemmen

Toen Was Geluk Heel Gewoon

zoeken in:

niethie

• 7304 berichten
  • 6308 stemmen

Erg leuke nederlandse komedie, ik kijk het al sinds ik nog erg jong was, en daarna iede keer de herhalingen die om het jaar uitgezonden worden. Het blijft een leuk serie was ik vaak erg om kan lachen, vooral gerard cox die ik normaal gesproken verschrikkelijk vind is hier erg leuk als niet al te snuggere buschauffer die altijd slijmt bij zijn baas. Ook geeft de serei een perfect tijdsbeeld van de jaren 50,60 en later de jaren 70, het ziet er soms zo echt uit dat het ook echt lijkt dat het in die tyijd geschoten is.

Kortom een erg leuke oerhollandse komedie serie.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Vroeger veel naar gekeken. Nu niet meer zo veel, maar nog steeds erg leuk.

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3338 stemmen

Voorspelbaar, flauw, braaf en ik behoor ook vast en zeker niet tot de doelgroep waar de serie zich uiteindelijk op richt, maar stiekem kan ik me van tijd tot tijd best vermaken met deze Nederlandse klucht- versie van The Flintstones.

Cox en Pleijsier doen het alleraardigst en ook de bijrollen worden vaak op een charmante manier vertolkt. Met name Huib Rooymans is vaak erg geestig in zijn zwaar over-the-top rol van Harmsen, baas van de RET.

niethie

• 7304 berichten
  • 6308 stemmen

Inderdaad, keek de film soldaat van orange later eens en ik herkende hem er echt niet in. Koooooooooooeeeeeeeeeeyyyyymmmaannnn

Spartaan1986

• 3559 berichten
  • 1984 stemmen

Gerard Cox is in de serie een aardiger persoon dan in het echt. Zegt genoeg over hem lijkt me

Voor de rest zo'n serie die je af en toe wel kijkt maar nooit vast volgt. Jammer dat Goeman Borgesius eruit is

neo

• 15379 berichten
  • 9118 stemmen

Jij kent hem goed om dat te kunnen beweren?

Redlop

• 8962 berichten
  • 3566 stemmen

Leuk voor mijn ouders. Ikzelf denk steeds tijdens het zappen aan de Dierenwinkel van Jiskefet. Refereert ook aan die goeie ouwe tijd maar dan die oubolligheid in een geheel andere contekst neerzetten.

The Oceanic Six

• 57692 berichten
  • 3779 stemmen

Het was een paar keer leuk maar daarna werd ik strontziek van die serie. Telkens weer kon je na 5 minuten de hele aflevering vooruit beschrijven...

Daarbij heb ik een grote afkeer tegen Gerard Cox, nare kerel die telkens weer mijn cluppie Ajax de grond in moet boren.

Baas Kooijman en Jaap Stokvis waren trouwens altijd wel leuk!

Spartaan1986

• 3559 berichten
  • 1984 stemmen

neo schreef:

Jij kent hem goed om dat te kunnen beweren?

Vrij goed

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 6795 stemmen

Dit vind ik zo'n beetje de allerslechtste Nederlandse serie ooit gemaakt, echt oubollige meuk. Na een minuut kijken krijg ik echt over m'n hele lichaam al jeuk.

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Echt, echt slecht dit.

tommykonijn

• 4823 berichten
  • 2157 stemmen

Ik vind dit best een leuke serie, erg grappig en ook goede Nederlandse acteurs die ik het absoluut goed vind doen nogmaals erg grappige serie!

niethie

• 7304 berichten
  • 6308 stemmen

Nu ook op dvd.

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

niethie schreef:

Nu ook op dvd.

Woohoo

niethie

• 7304 berichten
  • 6308 stemmen

Laat me raden je heb een hekel aan de serie.

Brix

• 19099 berichten
  • 4570 stemmen

Zelf ben ik deze serie pas sinds een jaar of twee geleden gaan bekijken.

Mijn antipathie tegenover Gerard Cox en Joke Bruijs weerhielden mij daar voorheen steeds van.

Met Nederlandse comedy series heb ik ook weinig op trouwens.

Ik was wel een grote fan van de oorspronkelijke 'Honeymooners' TV serie, met Jacky Gleason en Art Carney, waar 'Toen was geluk..'op gebaseerd is.

Die steekt wel met kop-en schouders boven deze ver-Nederlandste versie uit.

De acteurs, en met name Art Carney zijn geweldig.

Zijn hilarische 'Ed Norton' is wel even wat anders dan 'Siem in de Nederlandse versie, die vooral irritant is en alsmaar irritanter werd gedurende de serie. Hetgeen al lang niet leuk meer is.

Toch heeft 'Toen was geluk...' wel iets dat mij er toch telkens weer naar doet kijken, vooral de sfeer.

De eerste seizoenen, die zich in de jaren vijftig en zestig afspeelden vond ik het leukst.

Ik vind niet dat je hier van oudbolligheid kan spreken.

Je moet het in het tijdsbeeld van toen zien, daar draait het juist om, en dat maakt het juist zo leuk.

Het vertrek van Nouna Goeman uit de serie vind ik wel nog steeds een groot gemis.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

ROOSKY schreef:

oubollige meuk

Daar kan ik me wel in vinden. De meeste Nederlandse komedieseries zijn al behoorlijk gezapig, maar hier kijkt zelfs mijn moeder niet naar.

niethie

• 7304 berichten
  • 6308 stemmen

De serie die nu doordeweeks op tv te zien is, is wel erg ondermaats, altijd hetzelfde en ook zo niet grappig! Niet dat het dat ooit anders is geweest ofzo, maar het had altijd wel een bepaalde charme die nu dus totaal verdwenen is...

gotti

• 14006 berichten
  • 5520 stemmen

De serie is altijd ondermaats geweest. Stokslagen voor Gerard Cox.

salland 1971

• 56 berichten
  • 632 stemmen

leuke serie

word alleen teveel herhaald.

Elineloves

• 24024 berichten
  • 3580 stemmen

Vroeger keek ik het regelmatig, maar nu ga ik al over mijn nek als ik alleen maar die stemmen hoor...

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Het is dankzij de herhalingen dat ik deze heerlijke reeks vorig jaar ontdekt heb. Iedere weekdag draait mijn recorder van 19.20 tot 19.55 en de ochtend nadien is het rond een uurtje of 9 het eerste waar ik naar kijk.

Gewoon eens luchtige humor, zonder geweld, zonder vuibekkerij en zonder de altijd en overal aanweige seks. Heeeeerlijk gewoon.

Voor de fans: de volledige 33-delige dvd-reeks is te koop bij bol.com voor € 109.

Ik moet ze hebben voor mijn Kerst of Nieuwjaar.

Brix

• 19099 berichten
  • 4570 stemmen

Je zegt het speedy.

Ik kijk zo vaak ik kan, of neem 't op.

Zelf heb ik die serie ook pas enkele jaren geleden 'opgepikt'.

Ik mis de vrouw van Simon (Zus) wel in de latere afleveringen.

Maar de baas van de busmaatschappij, Harmsen, bezorgt mij keer op keer lachstuipen

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

.....dat ook natuurlijk.

Bartt88

• 1576 berichten
  • 961 stemmen

Hele leuke serie, met dat heerlijke Rotterdamse. Eigenlijk best jammer dat het niet meer zo is, of er wat meer van die tijd over is, want Rotterdam is lang zo leuk niet meer.

gorelover

• 487 berichten
  • 278 stemmen

briljante serie.

heb ze altijd hap snap gezien.

gister de complete serie aangeschaft in de bataviastad.

lekker kijken vanaf aflevering 1.

33 dvd's lang

kappeuter (crew films)

• 69462 berichten
  • 5540 stemmen

Nieuwe Nederlandse speelfilm TOEN WAS GELUK HEEL GEWOON

(afbeelding)

De razend populaire comedyserie Toen was geluk heel gewoon, die miljoenen kijkers jarenlang aan de televisie gekluisterd hield, krijgt een vervolg in de bioscoop.

Gedurende ruim 16 jaar leefden jong en oud in 229 afleveringen mee met de dagelijkse beslommeringen van Jaap en Nel Kooijman, Simon Stokvis en meneer Harmsen. In 1999 won de serie de Gouden Televizier Ring voor meest populaire televisieprogramma.

Gerard Cox, Joke Bruijs, Sjoerd Pleijsier en Huib Rooymans zullen ook in de bioscoopfilm hoofdrollen vertolken. De film speelt zich af in 1974, het jaar waarin de karakters in de televisieserie waren beland toen de serie stopte.

MAX-directeur Jan Slagter: “De comedyserie was een groot succes en voor MAX een goede reden om de kijkers thuis nog één keer de mogelijkheid te bieden hiervan te genieten. De familiefilm gaat verder waar de laatste aflevering gestopt is en zal voor nieuwe, komische en spannende scenes zorgen.”

Het scenario wordt geschreven door Lars Boom (Penny’s Shadow, Snuf de Hond).

De film wordt geproduceerd door Infinity Film met Omroep MAX als coproducent.

Just Bridge Filmdistribution brengt de film voorjaar 2013 uit in de bioscoop.

Korte inhoud

1974. Het Nederlandse voetbalelftal heeft zojuist de heroïsche WK-finale verloren van aartsrivaal West Duitsland. Het hele land is in rouw en Jaap Kooijman gooit uit pure frustratie de splinternieuwe kleurentelevisie uit het raam. Deze gebeurtenis is de opmaat voor een even komische, spannende als ontroerende familiefilm.

(persbericht)

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Die moet ik zeker zien. Leuk nieuwtje.

Brix

• 19099 berichten
  • 4570 stemmen

+ Bedankt v.d. tip kappeuter.

(hopelijk komt Zus, de ex van Simon, ook nog even langs )

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Maar Zus mag niet te veel praten, want hier bij ons verstaan wij ze echt moeilijk.

Brix

• 19099 berichten
  • 4570 stemmen

Geeft niet speedy, ze is (was) leuke "beeldvulling"

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

mallowman123

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Toen Was Geluk Heel Gewoon is een leuke serie, alleen zijn er een paar minpunten. Ik vind de accent van Zus Stokvis echt niet klinken. En Jaap doet soms wat té kinderachtig. Voor de rest is de serie wel leuk en ik vond het leuker met Paco, oftewel die Spanjaard met een Italiaanse accent. Hopjes is echt mijn nummer 1 van mijn favoriete personages. “Zoals u wilt, meneer.”, hahahahaha xd ik ga stuk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.