• 12.440 nieuwsartikelen
  • 166.879 films
  • 10.787 series
  • 31.045 seizoenen
  • 624.789 acteurs
  • 195.340 gebruikers
  • 9.130.083 stemmen

Tour of Duty

zoeken in:

Noud

• 525 berichten
  • 1104 stemmen

Wat gek, dat er nog geen toppic is gemaakt over de serie Tour Of Duty. Ik ben met het 1e seizoen bezig. Helaas hebben ze de orginele soundtracks eruit gehaald, omdat het te duur zou worden.

Vroeger heb ik wel eens wat afleveringen gezien. Het is tot nu toe een goede serie. De sfeer, wapens, voertuigen, tunnels, napalm en cooks Alles komt wel eens aan bod. De serie laat ook een beetje de kant van de oorlog zien. Dat de oorlog eigenlijk een beetje hopeloos is en dat de Ameriakanen er niet mee moeten bemoeien.

Het decor en de explosies zien er nep uit, maar das wel komisch. De serie is nog een beetje aan het opbouwen (SO 1 e03) dus de acteerprestaties zijn niet super. De casting is wel redelijk, alleen waren de soldaten in die tijd nog veel jonger.

Kan tot nu toe niet veel zeggen, de serie wordt denk ik wel beter.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Noud schreef:

Wat gek, dat er nog geen toppic is gemaakt over de serie Tour Of Duty. Ik ben met het 1e seizoen bezig. Helaas hebben ze de orginele soundtracks eruit gehaald, omdat het te duur zou worden.

.

Ik vond de Tour of Duty CD's veel beter dan de tv-serie, een te hoog A-team gehalte. (Maar wel weer beter dan MASH, cq. de Alan Alda Show, wat de Koreaanse oorlog als achtergrond had).

Voor de Amerikanen een manier om hun 1e verloren oorlog te verwerken.

Noud

• 525 berichten
  • 1104 stemmen

Ik heb nu 3 afleveringen gezien, en nog geen enkele bekende muziekband gehoord. In de serie zelf komt alleen dat vage pingel muziek en zo af en toe een rock achtige nummer.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Noud schreef:

Ik heb nu 3 afleveringen gezien, en nog geen enkele bekende muziekband gehoord. In de serie zelf komt alleen dat vage pingel muziek en zo af en toe een rock achtige nummer.

Toen Veronica de serie uit zond, zaten er allemaal Top40 hits in de afleveringen.

Noud

• 525 berichten
  • 1104 stemmen

van welk jaar dan? Toch niet de jaren 80 en 90?

Ik kan me nog heel vaag herinderen dat het introotje van ToD Paint it Black was. Maar lijkt me stug, omdat de serie ouder dan ik ben. Ben geboren in 83.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Noud schreef:

van welk jaar dan? Toch niet de jaren 80 en 90?

Ik kan me nog heel vaag herinderen dat het introotje van ToD Paint it Black was. Maar lijkt me stug, omdat de serie ouder dan ik ben. Ben geboren in 83.

Volgens mij wel in de jaren 80: Paint 't Black van de Stones aan 't begin, en in de film -vaak tijdens- operaties/actie prachtige Amerikaanse jaren 60 muziek (Jimmy Hendrix, The Byrds, Grace Slick: White Rabbit, e.d.)

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Paint it Black is ook uit de Vietnam-oorlog periode. Dat het opnieuw in Nederland een hit werd, had te maken dat het de begintune was van deze populaire serie (wat leidde in NL tot een hoop cd's met muziek uit die periode).

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

Mug schreef:

Paint it Black is ook uit de Vietnam-oorlog periode. Dat het opnieuw in Nederland een hit werd, had te maken dat het de begintune was van deze populaire serie (wat leidde in NL tot een hoop cd's met muziek uit die periode).

ik keek enkel naar de begintune van ToD, deze serie had een zó low-budget look dat het me helemaal niet aantrok...

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

De 6 jaren 60/70 Tour of Duty CD's met jaren 60/70 muziek, die nav de tv-serie verschenen zijn:

(afbeelding)

Noud

• 525 berichten
  • 1104 stemmen

@Dogie Hogan heb je ook de best of tour of duty zeer kick nummers

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Noud schreef:

@Dogie Hogan heb je ook de best of tour of duty zeer kick nummers

Nee, geen collage uit de eerdere 6 releases?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

-Tour of Duty - The Complete Series

(afbeelding)

Prachtige boxset. Hoewel, HIER meer foto's.

Goodfella_90

• 10402 berichten
  • 2533 stemmen

Heb ook een paar van die albumpjes thuis liggen, best leuk. De serie heb ik vroeger wel eens gezien, maar ik herinner me er weinig tot niets van. Aanrader?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Heb ook een paar van die albumpjes thuis liggen, best leuk. De serie heb ik vroeger wel eens gezien, maar ik herinner me er weinig tot niets van. Aanrader?

Misschien, maar als je alle posts en links hier leest, dan hebben ze de prachtige jaren 60/70 muziek eruitgehaald en vervangen door synthesizer deuntjes...

Goodfella_90

• 10402 berichten
  • 2533 stemmen

Hmm, dan lijkt het me al niet zo interessant meer.

The Goss

• 502 berichten
  • 4563 stemmen

Net de hele serie gepindakaasd en inderdaad, geen paint it black. Doet toch enorm afbeuk aan het begin van een aflevering. Juist de kracht van dit nummer paste enorm bij de serie.

Het gekke is overigens dat ik in mijn hoofd wel het nummer erbij denk.

Ik heb nu weer 3 afleveringen gezien en je kijkt er wel wat anders naar dan eerder (20 jaar verder) maar Terence Knox blijft voor mij toch nog steeds ontzetttend goed passen in zijn rol.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat de geweldige jaren 60/70 nummers er niet in zitten en ga gewoon weer genieten.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

(afbeelding)

Omdat die mooie en sfeerbepalende muziek op de DVD en Blu-ray releases is weggelaten, die bestelling van die prachtige Blu-ray kist maar (net op tijd) geannuleed.

Resten de clips (sommigen wel met de muziek) op Youtube.

Paint in Black - The Stones:

Born To Be Wild - Steppenwolf:

En ontbreekt de beste NAM-song: Eve of Destrcruction - Barry McGuire

Ook de achtergrondmuziek was prima; uit mijn fav Tour of Duty aflevering (#16)

uit 1988 met Rosalind Chao (Keiko O'Brien in Star Trek the Next Generation):

Thorak

• 6328 berichten
  • 1841 stemmen

De muziek uit de serie is er inderdaad uit gehaald, mar niet vervangen door ynthesizer deuntjes.

De muziek is een soort van nagespeeld door een rockband ofzo en zonder zang. De meeste nummers zijn nog enigsinds herkenbaar maar creeren niet meer sfeer van de originele nummers helaas.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Bijzonder vermakelijke serie waarbij met name de heerlijke muziek mij is bijgebleven.

Cadena

• 7 berichten
  • 643 stemmen

Er is een versie verkrijgbaar van een Engelse uitgever (2011),waar wel de originele muziek erbij zit.

Tot nu toe is alleen seizoen 1 verkrijgbaar in NL.

trebremmit

• 2991 berichten
  • 1400 stemmen

Dat is deze

http://www.amazon.co.uk/Tou...

Beeldkwaliteit wordt wel over geklaagd, maar goed de serie komt nog uit het vhs tijdperk.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Jammer van die slechte beeldkwaliteit, anders had ik boxset wel gekocht. Zal zeker op mijn 55" scherm geen kijken zijn.

Lees in de diverse reviews dat hun gedateerde VHS opnames nog van betere kwaliteit zijn dan de transfer van deze DVD boxset.

Cadena

• 7 berichten
  • 643 stemmen

Ik vond het zeer goed te doen op mijn 47''.

bol.com |

Curry

• 303 berichten
  • 102 stemmen

toch wel een topserie uit eind jaren 80. De serie is eigenlijk niet echt "ge-aged" deels uiteraard omdat de gebeurtenissen zich in de jaren 60 afspelen, maar ook het tempo is niet laag ofzo.Het gebrek aan de originele popnummers stoort mij niet zo (ben nu dus die herziene afleveringen aan het herbekijken met de synth muziekjes alleen).

Serie 1 is eigenlijk vrij simpel, bij serie 2 komen er meer politieke kwesties om de hoek kijken en serie 3 heeft een hoop maatschappelijke thema's zoals een paar afleveringen over het drugsgebruik van 1 van de platoonleden en hoe men aan het eind (vrij gedesillusioneerd) terugkeert in de Amerikaanse maatschappij. Het acteerwerk ligt naar mijn mening vrij hoog en er is duidelijk een hoop research gedaan

Tuckson

• 26 berichten
  • 20 stemmen

Alle 3 de seizoenen gezien nu. Wat me verbaast is dat in mijn jeugdherinneringen de begintune van de afleveringen van Steppenwolf kwam, Born to be Wild, maar dat kan ik dus nergens terugvinden?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Tuckson schreef:

Alle 3 de seizoenen gezien nu. Wat me verbaast is dat in mijn jeugdherinneringen de begintune van de afleveringen van Steppenwolf kwam, Born to be Wild, maar dat kan ik dus nergens terugvinden?

De originele intro: Paint it Back (1966) van de Stones:

=> Idem latere seizoenen: ???????????2 - ????? 1/3 - YouTube

Deze clip met ook nog o.a. Midnight Hour en Land Of 1000 Dances van Wilson Pickett!

Born to be Wild van Steppenwolf werd tijdens en route van en naar operaties ingezet, zoals deze:

En laten we ook Magic Carpet Ride van Steppenwolf niet vergeten:

En dan schiet mij ook weer We Gotta Get Out Of This Place van The Animals te binnen:

En door de cast zelf, uncut: Tour of Duty - We Gotta Get Out of This Place - YouTube

(1e seizoen)

Zou de episodes van Tour of Duty niet meer kunnen kijken zonder de originele jaren 60 muziek trouwens.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.