• 12.950 nieuwsartikelen
  • 169.125 films
  • 11.084 series
  • 31.745 seizoenen
  • 629.334 acteurs
  • 196.173 gebruikers
  • 9.175.908 stemmen

Bottom

zoeken in:

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

Bottom is een Engelse comedyserie, geschreven door Rik Mayall en Adrian Edmondson, die zelf de hoofdrollen spelen. Mayall speelt Richie en Edmonson speelt Eddie. Er zijn drie series van elk zes afleveringen, enkele theatershows en één film, Guest house Paradiso. Bottom werd gemaakt voor de BBC.

Mayall en Edmonson ontmoetten elkaar in jaren '70 op Manchester University, waar ze beiden drama studeerden. In de jaren '80 speelden ze Rik en Vyvyan in The Young Ones en Richie en Eddie in Filhty, Rich & Catflap. Deze laatste serie is wel gezien als voorstudie voor Bottom.

Het definitieve plan voor Bottom ontstond in 1991, toen Mayall en Edmondson speelden in Samuel Becketts Wachten op Godot. Hoewel Bottom weinig meer lijkt te zijn dan een verzameling grappen van het laagste allooi, hebben Mayall en Edmondson vaak gezegd dat de serie een grovere variant is van Becketts stuk. In enkele afleveringen is inderdaad een filosofische laag te bespeuren, die vooral de zinloosheid van het bestaan lijkt te benadrukken.

Richie en Eddie wonen samen in een bovenwoning in de Londense wijk Hammersmith. Ze verkeren aan de onderkant van de samenleving en hun leven draait om televisie, drank en een gebrek aan geld en vrouwen.

Erg leuke serie die zich wat mij betreft kan meten met series als Blackadder en Fawlty Towers.

(afbeelding)

Twiggertje

• 167 berichten
  • 453 stemmen

Top serie, ik deze ook op dvd.

alleen jammer dat op seizoen1 maar 5 afleveringen staan, de heren van Bottom haden daar de rechten nog van, maar ben wel tevreden en bij Free Recordshop kosten ze nu nog maar €4.99 per seizoen.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3270 stemmen

Heb ze ook op dvd. Ben al heel lang een fan. Echt geweldige humor. Het mooiste was nog dat ik de serie een keer in een kring van twintig vrienden vertoonde, die nog nooit van de serie gehoord hadden. En ze vonden het stuk voor stuk geniaal

Twiggertje

• 167 berichten
  • 453 stemmen

ik heb ook de serie "The Young Ones" is ook met Rik Mayall en Adrian Edmondson en ook absurde humor, de serie is al iets ouder(begin jaren 80) maar toch leuk.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2683 stemmen

Twiggertje schreef:

Top serie, ik deze ook op dvd.

alleen jammer dat op seizoen1 maar 5 afleveringen staan, de heren van Bottom haden daar de rechten nog van, maar ben wel tevreden en bij Free Recordshop kosten ze nu nog maar €4.99 per seizoen.

Bij de Bart Smit kan je alle 3 de DVD's bij elkaar kopen voor 7 euro. Inderdaad jammer dat er van de eerste serie een aflevering mist, maar als je dat seizoen er voor 5 euro nog los bij koopt ben je nog steeds goedkoper uit

Wat de serie betreft: GEWELDIG Weet niet of de humor even briljant is als Fawlty Towers en Black Adder, hangt echt helemaal van de aflevering af. Ik vind Culture misschien nog wel de beste

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

Gizzmann schreef:

Ik vind Culture misschien nog wel de beste

Is dat die aflevering dat ze gaan schaken met dat spiderman poppetje? Die is inderdaad erg leuk.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3270 stemmen

Ik vind s'out (?) ook erg leuk. Dat ze die winkel runnen en dan de cricketwedstrijd willen zien

Twiggertje

• 167 berichten
  • 453 stemmen

Gizzmann schreef:

Inderdaad jammer dat er van de eerste serie een aflevering mist, maar als je dat seizoen er voor 5 euro nog los bij koopt ben je nog steeds goedkoper uit

die ontbrekende aflevering staat op geen van de 3 seizoenen dus kun je niet kopen, tenminste niet in nederland.

Gizzmann schreef:

Bij de Bart Smit kan je alle 3 de DVD's bij elkaar kopen voor 7 euro

inderdaad spot goedkoop, ik heb voor de eerste 2 seizoenen €15 per stuk betaald seizoen 3 heb ik geloof ik €7 betaald, maar ik had toch niet zo lang kunnen wachten, en €15 vond ik al niet duur.

Gizzmann schreef:

Wat de serie betreft: GEWELDIG Weet niet of de humor even briljant is als Fawlty Towers en Black Adder, hangt echt helemaal van de aflevering af. Ik vind Culture misschien nog wel de beste

FawltyTowers is ook leuk en die heb ik ook op dvd maar vind die lang niet zo goed als Bottom, en Black Adder heb ik nooit iets aan gevonden, ben niet zo kapot van Rowan Atkinson.

Twiggertje

• 167 berichten
  • 453 stemmen

robin00787 schreef:

(quote)

Is dat die aflevering dat ze gaan schaken met dat spiderman poppetje? Die is inderdaad erg leuk.

ja dat is die aflevering:

Culture

Twiggertje

• 167 berichten
  • 453 stemmen

The Young Ones is echt een aanrader voor de mensen die Bottom leuk vinden, zelfde soort absurde humor en zelfde acteurs.

12.99 per seizoen bij: Rodisc

zijn 2 seizoenen van gemaakt.

hier wat meer info en plaatjes van de serie.

(afbeelding)

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

Op de 2e disc (en volgens mij ook op 3e disc) staan ook bloopers. Echt lachen, elke keer schelden haha. Achter de camera zijn ze net zo grappig als er voor.

Twiggertje

• 167 berichten
  • 453 stemmen

robin00787 schreef:

Op de 2e disc (en volgens mij ook op 3e disc) staan ook bloopers. Echt lachen, elke keer schelden haha. Achter de camera zijn ze net zo grappig als er voor.

ja serie 2 en3 bevatten bloopers, op serie 2 zelfs 44 minuten en op serie 3 13 minuten, leuk hoe ze steeds dat obsceen gebaar maken met hun handen.

606

• 23823 berichten
  • 11998 stemmen

ik heb bottom serie 1 en LACHEN

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3270 stemmen

Snel serie 2 en 3 kopen dan

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Je moet wel van de grove onsmakelijke grappen houden, maar doe je dat, dan zijn Bottom en The Young Ones top in hun genre.

Zelf vind ik TYO nog iets leuker dan Bottom, door die vier verschillende typetjes, waarbij ik Cool Mike en die hippie Neil (vooral hij!) nog leuker vind dan Mayall en Edmondson.

Ik las ergens, misschien hier op de site, dat in TYO elke aflevering een bandje (soms bekend zoals Motörhead of Madness) optrad om subsidie te krijgen. Het was dan om bepaalde redenen 'cultuur' (of zoiets).

jirachi03

• 393 berichten
  • 0 stemmen

echt wel leuke serie helaas geen seizoen 4 maar ja

het blijft top

zeker eh.... laten we houden op allemaal

soms komen rik mayal en ade admanson en christopher ryan nog eens op tv

pas geleden Cristopher ryan nog in Doctor Who (Mike van de young ones)

EVIL '84

• 415 berichten
  • 294 stemmen

Erg leuke serie!!!

Heb dr helemaal dubbel om gelegen Check ook Bottom Live: vooral erg gelachen om het geinproviseer en de interactie met het publiek (vooral als rik mayal z'n tekst even vergeet)

Ook de voorganger ''The Young ones'' was erg leuk!

Ben erg benieuwd naar '' Filthy Ritch & Catflap'' deze ben ik nu aan het downloaden.

wel jammer dat ik nu verder weinig hoor van deze acteurs.....

arnodw

• 206 berichten
  • 2538 stemmen

Daarnet alledrie de reeksen bij FRS gekocht voor €5. Ik ken maar één aflevering van deze reeks, maar ongetwijfeld zijn ze allemaal goed

Dr. Salvador

• 123 berichten
  • 0 stemmen

Dit is mijn favoriete serie, ik heb alle afleveringen, en live shows thuis, en ik kan ze dromen!

Wat een genieën daar bij Bottom, zo jammer dat ze bij seizoen 4 zijn gestopt!.

Ik heb er goeie herinneringen aan, wat een geniale serie is dit.

Het zijn mijn idolen!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dit is heerlijk.

SPEEDROCK

• 101 berichten
  • 629 stemmen

Ik ontdekte pas Bottom-Live, dit zijn 5 theatershows uit 93, 95, 97, 01 en 2003 die de beide heren in England hebben gehouden.

Ik kwam voor slechts 10 euro deze dvd box tegen bij de Free Record Shop, echt een aanrader!

De meeste hiervan zijn echt briljant en een must voor de Bottom/YoungOnes/FilthyRichty&Catflap liefhebber.

De theatershows zijn net zo heerlijk lomp als de tv-series. Af en toe gaat er natuurlijk wat mis en wordt er geimproviseerd of maakt de een een sarcastische opmerking over het toneelspel van de ander.

De 3e dvd uit 97 vind ik het minste: het decor is een verlaten eiland maar dat lijkt toch minder goed uit te pakken. Het leukste zijn wat mij betreft de 1e, 2e (waarop ze zich voorbereiden op een bezoek van de koningin in hun straat) en de laatste (met een toilethok dat tevens als tijdmachine fungeert).

Amity

• 1786 berichten
  • 147 stemmen

Ik ken alleen die op het verlaten eiland, en die vond ik juist heel sterk!! Moet wel zeggen dat het lang geleden is dat ik hem zag. Tijdje terug was mijn favo aflevering op tv, die met kerst

FunnyDuder

• 10 berichten
  • 0 stemmen

Bottom

Nooit van gehoord, nooit gezien.

Dit dvdtje voor slechts €5 euro gekocht.

Wie houdt nu niet van dit soort werk?

Beetje in de stijl van Mr. Bean, maar dan met veel meer tekst en betere lachmomenten. Ook komen er bepaalde mensen in voor die in de Mr.Bean serie's meegewerkt hebben. Een 18-delige serie die te zien was, een tijd na de samenwerking van Adrian Edmonds en Rik Mayall in 'The Young Ones'.

Een topper voor de liefhebbers.

Elke aflevering heeft zo z'n plot. zoals die keer dat Richie & Eddie komen vast te zitten in een reuzenrat die de dag erna wordt opgeblazen. Of die keer dat ze een nieuwe seksspray uitproberen, met beperkt succes. . Zoek niet naar de film, want die is niet even geslaagt als de serie zelf. En wat is er dan lachwekkender dan 'Richie' een gestoorde man zonder vrienden, die op zoek is naar een kans om het eindelijk '' te doen ''. .

Zeker en vast bekijken, op de 2de disc van de 3 delige dvd is er al extra een tal van leuke bloopers.

Geweldig gewoon!!!

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Herontdekt. Wat is dit toch een briljante serie. Eigenlijk zou Bottom vanaf groep drie van de basisschool verplichte kost moeten zijn, zodat kinderen tenminste nog enigzins cultuurbesef mee krijgen. Ik word door vrienden nog wel eens Eddie genoemd, omdat ze vinden dat ik -als ik m'n bril draag- op Eddie Hitler lijk. En ik draag de bijnaam Eddie dan ook met trots.

(afbeelding)

Mausems

• 31 berichten
  • 67 stemmen

Dit is zo ongelooflijk leuk!!

Mr. Gas man is mijn favoriet......

Maar ook de shows zijn hilarisch...

Er is werkelijk niemand die zijn tekst kan vergeten en er dan zo briljant op kan anticiperen...

Geweldig...

Humphrey

• 370 berichten
  • 314 stemmen

Zopas serie 1, 2 en 3 gekocht bij Gamestore EPlaza (Bart Smit) voor 2 euro/stuk (3 dvd's voor 6 euro).

Overigens zijn dit heerlijke komische reeksen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.