- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Het Uur van de Wolf
Het Uur van de Wolf
matthijs_013
-
- 3626 berichten
- 5284 stemmen
Ik vind dit altijd erg interessant. Vandaag naar die van Bette Davis gekeken en al een jaar (ofzo) geleden naar de biografie van Mary Pickford. Ik onthoudt alleen nooit waar en wanneer dit komt, dus kan iemand me hiervan informeren? Is er ook een site waar een overzicht staat met welke ik de volgende aflevering kan zien?
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Sinds een tijdje kun je nieuwere afleveringen (indien goedkeuring) van Het Uur van de Wolf bekijken op hun website, waarvan er een aantal terug te vinden zijn op MovieMeter. Voor het geval men zich een uurtje 'verveelt'.
kappeuter (crew films)
-
- 73647 berichten
- 5860 stemmen
De Nacht van de Wolf
In het kader van het 20-jarige jubileum selecteerde de redactie, samen met NPO 2, vijf publiekslievelingen voor een speciale Nacht van de Wolf op zaterdag 26 september van 23u30 - 07u05 op NPO2.
Op 6 september 1995 ging de eerste documentaire op zender. De ambitie van deze toen nog wekelijkse rubriek: het presenteren van werk van talentvolle regisseurs, die ‘met grote inzet en creativiteit tal van aspecten van het Nederlandse en internationale culturele leven tonen in een zo groot mogelijke verscheidenheid in vorm en inhoud’. Aan talent geen gebrek! Vanaf de start heeft het publiek ieder jaar kunnen genieten van parels, die tot op de dag van vandaag relevant zijn gebleven.
Tijdens de Nacht van de Wolf worden de volgende documentaires uitgezonden:
23u30 O Amor Natural (1996) – Heddy Honigmann
Brazilianen spreken vrijuit over liefde en seks aan de hand van de erotische poëzie van Carlos Drummond de Andrade.
01u30 André Hazes, Zij Gelooft in Mij (1999) – John Appel
Inmiddels legendarische film over de worstelingen van de Amsterdamse volkszanger Hazes.
03u05 Ramses (2002) - Pieter Fleury
Monument voor zanger en levenskunstenaar Ramses Shaffy, die het leven ten volle leegdronk.
04u15 Janine (2010) – Paul Cohen
Ergens tussen persoonlijke passie en big business moet violiste Janine Jansen proberen staande te blijven.
05u45 Foto-Eddy: De Negatieven van Mijn Vader (2013) - David de Jongh
Zoon David spaart zijn vader niet in dit kleurrijke familieportret van fotograaf Eddy de Jongh.
Het jubileum krijgt verder gestalte met een symposium tijdens het Nederlands Film Festival, een jubileumfilm van John Appel over de magie van montage die tijdens het NFF in première gaat, en een speciale uitgave met artikelen over de toekomst van de Nederlandse documentaire.
Rotterdam@1
-
- 727 berichten
- 337 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
De Dick Maasmethode, NPO 2 / 23.10 uur vanavond in het uur van de wolf.
Een gevleugelde uitspraak van hem is: Boodschappen in mijn films? Nee, voor boodschappen moet je naar de Albert Heijn.
The Oceanic Six
-
- 59791 berichten
- 3989 stemmen
De Dick Maasmethode, NPO 2 / 23.10 uur vanavond in het uur van de wolf.
Een gevleugelde uitspraak van hem is: Boodschappen in mijn films? Nee, voor boodschappen moet je naar de Albert Heijn.
Jonge jonge, al de zoveelste keer. Kijk eens in welk topics je je berichten neer plempt. Iets over Dick Maas in het feedback-topic, denk je dat dat nou logisch is?