menu

Overig / Televisie / The West Wing

zoeken in:
Bizar, zie net dat t precies 3 jaar geleden is dat ik aan tww ben begonnen en ook gelijk gestopt. Nu weer opgepakt via Netflix US. Ik merk ook waarom ik soort van onbewust was afgehaakt. De 100% goede inborst van iedereen doet soms een beetje pijn aan de kromme tenen. Maar ook veel pret, goeie dialogen, een lach en een traan en Leo. Moest even slikken toen ik er net achter kwam dat Spencer is overleden. Heerlijk karakter. Ook Joshua en Toby kunnen op mijn sympathie rekenen. Ben nu bij 1.11, binnenkort meer.

AHWA
Er staat je nog veel moois te wachten dan.

Voor mijn mede-'Wingnuts' is dit lange stuk op Empire Online wellicht interessant:

http://www.empireonline.com/westwing/part1.asp

Ik vond The Newsroom vrij indrukwekkend en The west wing stond al een tijd op mijn lijst, dus na FNL maar eens aan begonnen. halverwege seizoen 5 dus wel tijd voor een eerste indruk

Dialogen zijn uiteraard fijn, maar ik vind de serie vooral heel grappig en ik mis een beetje het juiste drama gevoel (waar dat in The Newsroom sterk is uitgewerkt), dat gaat in de eerste 2 seizoenen nog wel goed, maar na 9/11 lijkt de serie vanuit een ander oogpunt geschreven te zijn met als dieptepunt tot nu toe die Zoey ontvoering

En ik ben het niet altijd eens met de keuzes die in de serie gemaakt zijn zo is het opofferen van Mandy een goede keuze, maar had ik meer Sam en Lisa Edelstein willen zien en zat er meer in Sam en Emily Proctor en is het jammer dat Sam schijnbaar heeft gewonnen en helemaal van het toneel is verdwenen en ligt het er te vaak dik bovenop dat Sorkin een democraat is en probeert te geforceerd dat niet te laten blijken

Maar goed ik wil blijven kijken dus de kwaliteit is er zeker en ik snap zeker waarom de serie zo veel fans heeft. ben benieuwd hoe het laatste 2,5 seizoen verlopen.

Sam heeft overigens niet gewonnen. Dat werd eigenlijk wel duidelijk in de finale van seizoen 4 in de laatste scene tussen Sam en Toby over dat hij daar keihard gaat verliezen. Werd later ook genoemd in de allerlaatste aflevering van de serie. Verder wel eens met je kritiek. Sam was eigenlijk bedoeld als focus in de serie (en dat was ook duidelijk zo in de eerste helft van S1), maar de focus kwam uiteindelijk vooral op Bartlett te liggen en de ensemblecast. Daarin leek het ook wel of Sam in z'n laatste twee seizoenen veel minder screentime kreeg dan de rest, wat wel erg jammer was. Vond de serie na S4 ook stukken minder worden, al was het niveau nog altijd wel erg hoog met soms werkelijk geweldige afleveringen ertussen. Alleen was de sfeer in de laatste twee seizoenen nogal grauwig, toen het grootste gedeelte van de maincast eigenlijk secundaire personages werden. Josh was daar gelukkig wel enorm sterk.

Verder mist het toch wel dat persoonlijke van The Newsroom waarbij privédrama kwam kijken. Dat had Sorkin toen duidelijk nog niet helemaal onder de knie.

AHWA
Na seizoen 4 wordt de serie ook minder omdat Sorkin de serie toen heeft verlaten. Voorheen schreef hij bijna alle afleveringen zelf, maar na S4 niets meer. Dat merk je wel.

Ik snap nu inderdaad wat men bedoelt met die laatste 2 seizoenen, ik heb nog 7 afleveringen te gaan, maar de serie bloedt een beetje dood, ik vind het ook een ontzettend slechte keuze om 2 seizoenen te wijden aan een presidentsverkiezing, zeker omdat de herverkiezing van Bartlett wel lekker snel ging

Ik merk ook dat ik vrijwel geen enkele keer meer lach, dat zou dan het ontbreken van Sorkin moeten zijn.

En die bruiloft, daar hadden we ook wel zonder gekund. Sommige keuzes vind ik dan wel weer mooi, zoals die debataflevering, net als eerder die Access aflevering.

Verwacht van de komende afleveringen geen wonderen meer, achteraf gezien had het een hele sterke serie kunnen zijn als ze er voor hadden gekozen de serie wat korter te houden.

Klaar, die eerste 5 seizoenen zijn wel heel fijn, het contrast met de laatste 2 is groot, vooral qua dialogen die in het eerste deel bij vlagen hilarisch zijn, ook hou ik van de kleine dingen die je ziet gebeuren in het witte huis en hebben de eerste 5 seizoenen niet de neiging om de afleveringen "idiot proof" te maken waardoor het veel vernuftigere televisie is.

Wat voor seizoen 7 ook niet meehielp was dat Jon Spencer overleed, daar kan het schrijfteam niets aan doen, maar anders had het slecht schrijfwerk geweest. En waarom zie je iedereen die 1 keer de hand van Leo heeft geschud in beeld tijdens de ceremonie en is Sam schijnbaar zo'n ontzettende lul dat hij er niet eens de moeite voor heeft genomen, om vervolgens wel terug te komen in het Witte huis voor een functie die niet geloofwaardig is.

En kan iemand mij uitleggen wat nu de bedoeling was van de opening van seizoen 7 we zien een tijdsprong, maar aan het einde van het seizoen bleek dat alleen maar bedoeld te zijn geweest om even fijn te spoileren, in de eerste 5 seizoenen zou er vervolgens geen tijd meer verspild worden aan de relatie tussen Danny en CJ (en wie heeft bedacht dat zij chief of staff zou moeten zijn, Leo zou CJ nooit boven Josh of Toby hebben verkozen), dat is dan gewoon en dan wordt het wel of niet tekenen van het pardon van Toby ook niet zo potsierlijk, maar misschien heb ik wel iets gemist.

AHWA
The West Wing Weekly - thewestwingweekly.com

Voor de fans. Podcast met Josh Malina die elke aflevering gaat behandelen en ook cast en crew van The West Wing in de uitzending probeert te krijgen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:29 uur

geplaatst: vandaag om 04:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.