- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Carnivàle
Carnivàle

Glacius
-
- 4235 berichten
- 2796 stemmen
Daarom zou ik ook het liefst een Twin Peaks box hebben die eindigt bij het vinden van de dader.

Fortune
-
- 3850 berichten
- 2427 stemmen
Ik wil deze eigenlijk wel gaan kijken maar er zijn maar 2 seizoenen uitgekomen en dus niet echt een einde?

Glacius
-
- 4235 berichten
- 2796 stemmen
Gewoon gaan kijken. In principe wordt het hoofdverhaal wel enigszins afgerond. Je zou kunnen zeggen dat er geteased wordt met een nieuw verhaal op het einde, die vervolgens niet is gefilmd.

Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Waanzinnig goede serie! De beste die ik ken

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eén van de beste series ooit, no brainer inderdaad.

Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Brainer toch wel, maar wellicht meer een 'feeler' inderdaad.
Het gaat in de serie m.i. meer om (horror)sfeer en mysterie. En dat vind ik geweldig uitgevoerd, daarbij de aparte/vreemde karakters, fraaie decors en overige aankleding.
Geweldig, nogmaals.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een no-brainer om dit te gaan kijken bedoel ik. Het is inderdaad inhoudelijk een brainer .

Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ok, dan ben ik het zéker met je eens ... no brainer om NIET te gaan kijken toch?

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Recentelijk heb ik de Carnivale boxen van iemand kunnen lenen. Toen was er gister een vrije zondag, laten we maar eens een aflevering kijken. Ik heb gelijk de hele dag niets anders meer gedaan.
Ruim over de helft van seizoen 1 nu. Zeggen dat hert me bevalt is een understatement.
Prachtige sfeer wordt er neergezet, mooi dat mysterieuze tintje. Visueel ook meer dan in orde, erg cool dat woestijnachtige sfeertje. Het niveau van acteerwerk hangt er een beetje vanaf. Veelal goed, maar met zo'n grote cast, is niet iedereen GEWELDIG. Persoonlijk heb ik wat moeite met die baardvrouw (leuk personage verderwel) en ook de dwerg is soms wat zwakker.
Qua verhaallijn erg apart, maar ik vond het vooral in het begin zo jammer dat religie zo belangrijk is voor het geheel. Het verhaal van Justin vond ik, zeker in het begin, dan ook niet zo boeiend. Dit trekt al wat bij.
Vooralsnog erg spannend (met vleugjes humor) en vreemd. Ik wist wel dat dit een goeie serie zou worden, maar dat het zo'n hoog niveau had dat had ik niet verwacht. We kijken verder.

Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Wat mij betreft het beste wat er ooit op TV is geweest en het zal waarschijnlijk nooit meer overtroffen worden. Zelfs op het gebied van de Cinema komt dit nauwelijks in de buurt. Mooi dat het je bevalt!

Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Wat mij betreft het beste wat er ooit op TV is geweest
Hoe vaker ik de serie bekijk (zes keer inmiddels), hoe meer ik dat kan beamen. Zo geweldig goed

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Seizoen 1 af. Fijne mystieke sfeer, miie sets, de zanderige look, fijn acteerwerk en een spanningsboog die gaandeweg steeds groter wordt. Op naar seizoen 2.

Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Begin deze maand de serie op DVD gekregen en al snel begonnen met kijken. Gisteren de serie afgerond. En het is een absolute aanrader. Ik vind het een mix van Twin Peaks en Riget (The Kingdom) met z'n duistere en mysterieuze sfeer, personages en verhaal. Absoluut één van mijn favoriete series of all time.
Ik wil deze eigenlijk wel gaan kijken maar er zijn maar 2 seizoenen uitgekomen en dus niet echt een einde?
Het verhaal heeft zeker wél een einde, enkel worden aan het eind niet alle vragen beantwoord en komen er nieuwe vragen bij. Maar dat vind ik juist wel leuk, een beetje als het einde van Twin Peaks, ik hoef niet alles hapklaar uitgelegd te hebben. Je blijft na de laatste afkevering nog met een aantal onbeantwoorde vragen zitten (wat was bijvoorbeeld nou de rol van Lodz, gaat de vrouw met baard weer 'gewoon' met Carnivàle op pad, wat is er geworden van de slangenbezweerster, wat gaat er gebeuren met Iris), maar een prima einde is er dus absoluut wel.

Ataloona
-
- 734 berichten
- 3836 stemmen
Naja, het was natuurlijk de bedoeling dat er nog twee ''zogenaamde'' boeken werden gemaakt, verspreid over 4(!) seizoenen, dus er zou nog veel meer komen. Het derde seizoen zou zich 5 jaar later (oid) afspelen.
Alleen lezen als je seizoen twee hebt gezien!
Tim DeKay mentioned that the third season would have opened five years after the events of the second season finale. Daniel Knauf said Jonesy would have recovered from his gunshot wound, having been saved by Iris. Producer Howard Klein however pointed out that Jonesy "wasn't shot in a specific place – he [just] collapsed", and Knauf added "Sofie's intent in shooting Jonesy was to stop him from taking her back to the carnival", not to kill him. Season 3 would have opened with Jonesy pitching in a Major League Baseball game and still being married to Libby, as well as having a son with her.
Writer and co-executive producer William Schmidt described Sofie's last seen action as "raising her father at the end, bringing him back to life." This was "to indicate that she was truly evil", although "she is the Omega so there's good in her too." The third season "would have been pretty much centered on Sofie and the internal struggle of her good versus evil." The nature of the Omega would have taken two seasons to unfold.
Both Ben and Brother Justin would have been alive in the third season. Daniel Knauf would have written Brother Justin as a man "with an inoperable chunk of shrapnel near his heart", which the anointed blade had caused in the final season 2 episode. Brother Justin would have been "severely weakened and prone to exhaustion, serving as a hollow figurehead in his burgeoning ministry. Sofie and Iris would be vying for the power behind the throne, with Sofie by far the more dangerous of the two, although Iris is a force to be reckoned with." Knauf had the intention of marrying Brother Justin to Sofie at some point in the future, and the third season would have shown a three-year old boy amidst Sofie and the Crowes. Knauf left the question about the child's parents open. Ben's future would face other hardships. According to Knauf, Ben's wounds of the season 2 finale would require repeated suturing, causing him to lose his Vitae Divina and draining him of strength. Ben would be a different man than he was before, with a personality closer to Management, and while he and Sofie would be bound together by love, their ultimate fates remain uncertain.

tomzorz
-
- 67 berichten
- 322 stemmen
Een kunstwerkje dit. De prachtige settings en kostumering gemixt met de religieus geïnspireerde thema's en strijden vormden het een beklemmende en verslavende kijkrit.
Doodzonde dat het na twee seizoenen stopgezet is, want met de finale had ik niet echt het gevoel van een einde (wat natuurlijk ook niet de bedoeling was van de cast...). Maar beslist een serie die het tot herbekijken weet te brengen, het verhaal biedt hiervoor meer dan genoeg voer en puzzelwerk. Topserie!
Ze hadden voor mijn part zelfs gerust een boekuitgave van het overige script mogen maken

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En inmiddels voor de zoveelste keer erop zitten. Blijft magnifiek hoe het vanaf Damascus in zo'n versnelling raakt en de moordende bij de strot grijpende kracht nooit meer los laat. Blijf elke keer bij de series finale met een enorm kut gevoel zitten. Wat was de serie toch briljant, wat liet de season finale maar weer zien hoe groot de battle in het vooruitzicht nog kon zijn, zo jammer dat het gecancelled is.
Boek 1 hebben ze gelukkig nog kunnen verfilmen maar wat klote vooralsnog dat boek 2 en 3 hun verfilming niet gekregen heeft. Nu begon het eigenlijk pas.

Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Heb er laatst nog wat over zitten lezen. Hoe het na dat tweede seizoen verder had MOETEN gaan.
Prachtige serie inderdaad. Dat einde ook, met die muziek. Indrukwekkend.
De titel van de track zegt eigenlijk alles:

Denny80
-
- 9 berichten
- 8 stemmen
Bijna 10 jaar geleden seizoen 1 voor het eerst gezien en vervolgens seizoen 2 op tv. Kon niet geloven dat niemand in mijn omgeving de serie kon. Mijn god wat een topper was dit!! Vijf jaar geleden me vrouw over gehaald om de serie te kijken en met tegenzin begon ze aan de eerste aflevering. En ja hoor meteen na de eerste aflevering verslaafd. Ondertussen de serie drie maal gezien en nog steeds blijft het (samen met shameless uk en Twin Peaks) mijn old time favorite!!!..Heerlijke mysterieuze sfeer, geweldige vreemde personages en je wil alleen maar meer meer en meer. Helaas is het maar bij 2 seizoenen gebleven, maar hoop dat er nog steeds een mini serie of film (zoals misschien de planning was, omdat de serie zelf te duur was en er eigenlijk 6 seizoenen ( 2 boeken) gemaakt zouden worden) ooit nog kom. Want al was seizoen 2 redelijk goed afgesloten met een open eind, toch zijn er nog vragen die onbeantwoord zijn. 5 sterren voor mij!!