• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

Gotham (FOX)

zoeken in:

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ben helemaal bij nu en enorm fan. Sfeer is erg donker en geweld wordt niet geschuwd. De casting is perfect, en villains zoals Penguin, Zsasz en Joker zijn perfect gecast en acteren uitstekend. Maar niemand is te betrappen op een misser, vrijwel elke scene weet me te boeien en het is een genot om de origins van de personages beter te leren kennen. Zit ook geen slechte episode tussen.

Ben verder alleen bekend met het digitale tijdperk van Batman (films, games, gematigd de cartoonserie), maar zou ook graag een keer aan de comics beginnen.

DiDa

• 3646 berichten
  • 2796 stemmen

Ik heb nu 15 afleveringen gezien en ondanks dat de sfeer perfect is wordt het nu toch wel een beetje langdradig, omdat men maar niet 'to the point' wil komen. Teveel zijplots dienen alleen maar om bekende toekomstige personages (slechteriken) te introduceren. En na 1 episode verdwijnen deze weer net zo makkelijk van het toneel. Dat is jammer. Seizoen heeft 22 episodes (!). Dit had veel korter gekund. Dan had men zich puur kunnen concentreren op de ontwikkelingen rond Fish Mooney, Falcone, Maroni en The Pinguïn. The Pinguin is namelijk het enige toekomstige batman slechterik personage dat wel goed is uitgewerkt. De serie moet wel snel iets verbeteren anders ben ik bang dat ik afhaak.

adr

• 23 berichten
  • 20 stemmen

THE Pinguin is niet de enige toekomstige slechterik

The riddler en scarcrow zijn natuurlijk ook al geïntroduceerd!!

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

Heeft iemand hier op dit forum het besef dat seizoen 2 al weer knallend van start is gegaan?

AmazingPP

• 2523 berichten
  • 1858 stemmen

Ik ben vorige week pas begonnen aan seizoen 1 en ik moet zeggen dat ik iedere er hals reikend naar uitkijk om weer een nieuwe aflevering te zien. Ik ben nu bij aflevering 12. Ik vind het echt wel een hele gave serie. Ik ben benieuwd of ik na 22 afleveringen (want dat is best veel) nog steeds zo enthousiast ben. U hoort van mij.

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

AmazingPP schreef:

Ik ben vorige week pas begonnen aan seizoen 1 en ik moet zeggen dat ik iedere er hals reikend naar uitkijk om weer een nieuwe aflevering te zien. Ik ben nu bij aflevering 12. Ik vind het echt wel een hele gave serie. Ik ben benieuwd of ik na 22 afleveringen (want dat is best veel) nog steeds zo enthousiast ben. U hoort van mij.

Vast wel. Het wordt alleen maar beter. De ene aflevering beter als de andere natuurlijk, maar de lijn gaat omhoog. Veel plezier met kijken!

AmazingPP

• 2523 berichten
  • 1858 stemmen

Dank je wel, linxde1!!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

FillumGek schreef:

Ben helemaal bij nu en enorm fan. Sfeer is erg donker en geweld wordt niet geschuwd. De casting is perfect, en villains zoals Penguin, Zsasz en Joker zijn perfect gecast en acteren uitstekend. Maar niemand is te betrappen op een misser, vrijwel elke scene weet me te boeien en het is een genot om de origins van de personages beter te leren kennen. Zit ook geen slechte episode tussen.

Dit dus. Ik vind het behoorlijk curieus dat deze serie zo onderbelicht blijft hier op MM. Toch wel een van de pareltjes in het genre van de afgelopen jaren. Een serie als Arrow (zover je die beide kunt vergelijken) komt hier bij lange na niet in de buurt.

Zojuist seizoen 1 afgerond. De laatste episode was betreffende de mafioso storyline niet zo heel denderend. Daarentegen zijn de ontwikkelingen in Wayne manor dat wat het meeste intrigeert momenteel.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Het tweede seizoen begint echt uitstekend. Interessante weg die Barbara inslaat, maar vooral Jerome a.k.a. Joker is angstaanjagend goed. Echt, eerst denk je dat Nicholson niet meer wordt overtroffen. Daarna komt Heath Ledger die naar mijn mening een nóg betere Joker neerzet. Tussendoor heb je nog de Arkham Asylum games met een Joker die me eigenlijk ook weer enorm heeft verrast en nu dus Jerome die werkelijk fantastisch een jonge Joker neerzet. Zijn gezichtsuitdrukkingen, trekjes om de mond, zijn lach en stemgeluid, het klopt allemaal precies. Thumbs up voor de casting!

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

En zo ben je hem de hemel in aan het prijzen en zo is ie er niet meer. Althans zo lijkt het. Ik hoop nog op een plotwending want het zou een onbegrijpelijke keuze zijn om een jonge Joker maar zo'n klein rolletje te geven. Een flinke aderlating dit.

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

FillumGek schreef:
En zo ben je hem de hemel in aan het prijzen en zo is ie er niet meer. Althans zo lijkt het. Ik hoop nog op een plotwending want het zou een onbegrijpelijke keuze zijn om een jonge Joker maar zo'n klein rolletje te geven. Een flinke aderlating dit.

Jij denkt dat dit het was? Dat hij niet meer terug komt? HAHAHAHAHAHAHAAA!!!

Die komt wel terug.

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

Volgens een interview met Cameron Monaghan is Jerome dus niet de Joker. Die komt dus nog en moet een verdraaid goede acteur zijn om Cameron te overtreffen. Maar waarom zou dat niet kunnen lukken.

Hier het interview: Gotham: Cameron Monaghan on Jerome's last laugh, that final twist | EW.com

AmazingPP

• 2523 berichten
  • 1858 stemmen

Ik heb van de week seizoen 1 afgekeken en man!! Wat een serie!! Dit is inderdaad een hoog kwalitatieve serie. Alles is er eigenlijk goed aan: ten eerste de cast, die spelen voortreffelijk. Ten tweede: de decors, natuurlijk uit de computer, maar wie maalt daarom? Ten derde: de muziek en de geluidseffecten. Alles klopt. Zo hoorde ik op een gegeven moment, wanneer "Catwoman" in een hoop puin stapt, een rat weg lopen met het gebruikelijke gepiep. Mooi detail. Ten vierde: de verhaallijn; gewoonweg briljant geschreven. De spanning blijft erin en je wilt maar 1 ding: verder kijken! Ik wacht totdat ik seizoen 2 geheel compleet heb en dan ga ik pas kijken. Mijn favorieten: Fish Mooney; alhoewel ik dacht dat Pinkett in het begin nogal aan het overacteren was kan ik haar rol nu heel goed waarderen: Geweldig! En natuurlijk Cobblepot; wat zet deze man zijn rol perfect neer. Op naar het tweede seizoen!!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Aan dit topic te zien kijken er niet veel mensen deze serie?

Ben er dit weekend mee begonnen als fan van Batman en het Batman universum. De pilotaflevering was veelbelovend.

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Aan dit topic te zien kijken er niet veel mensen deze serie?

ik!

Al duurde het wel een aantal afleveringen voordat ik de serie begon te waarderen, vandaar dat ik seizoen 2 nog even aan het uitstellen ben.

mauzst

• 90 berichten
  • 382 stemmen

Dankzij een lange vlucht van- en naar de Caraïben fan geworden van deze, voor mij onbekende serie. En "verplicht" 16 afleveringen kunnen zien Top!

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

Wat een serie is dit toch. De laatste aflevering "Azrael" was top. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Zijn er verder nog volgers van deze serie?

linxde1

• 394 berichten
  • 346 stemmen

linxde1 schreef:

Wat een serie is dit toch. De laatste aflevering "Azrael" was top. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Zijn er verder nog volgers van deze serie?

Nee dus!

lagaiske

• 677 berichten
  • 2177 stemmen

Heb de eerste 3 seizoenen op blu ray voor 30 euro op de kop getikt.Ben nu reeds een week verslaafd aan deze top serie.Alles zit zo goed in elkaar.Ook de oorsprong van alle badgays te leren kennen is super.Zit nu reeds aan seizoen 2 aflevering 10.Het zal weer nachtwerk worden na het voetbal.Zou het niet kunnen zijn dat Barbera die de val nipt overleeft later in de serie de rol van poisen ivy zou gaan spelen.Die zou er de geknipte persoon voor zijn.Klopt het trouwens dat er reeds een 4de seizoen uit is?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.