- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- In Therapie
In Therapie

Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3580 stemmen
Nou, zojuist aflevering 1 t/m 4 gekeken. Kennis gemaakt met Lara, Aron, Sophie en het koppel Michel en Aya.
En ik moet zeggen... indrukwekkende serie.
Aron wist me het meest te boeien, vooral zijn manier van de therapie aangaan wist mijn interesse wel op te wekken. Ja, flink interessant persoontje. En dan hebben we ook nog het koppel natuurlijk. Leuk om Carice in dit soort rol te zien, en zelfs Frederik kan ik nog redelijk begrijpen.
Nog niet veel van Kim gezien, maar dat komt hopelijk in de volgende afleveringen nog. Strakjes verder met aflevering 5 tot en met ...

neo
-
- 15379 berichten
- 9095 stemmen
Nu na een paar weken is mijn enthousiasme wel een stuk verminderd. De sessies op zich en het gedrag van de personages houden het boeiend,maar het soap-achtige gevoel ligt op de loer.

Alleygator
-
- 108 berichten
- 92 stemmen
En kwam daar na een paar woensdagen niet Ariane Schluter voorbij ? Prachtig, zoals zij haar (toneel)woede en verdriet kan overbrengen. En dan Gaite Jansen tegenover haar, die nog kranig verzet kan bieden. Ik geef het je te doen.

Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3580 stemmen
Ik ben geloof ik alles door elkaar aan het kijken, spijtig. Heb een hoop gemist waardoor ik bepaalde dingen niet goed begrijp. Toch maar terugkijken, ben nieuwsgierig.
Goede aflevering gezien van Aron, waar hij openhartig praat over zijn band met zijn vader toen hij nog klein was. Ik zat op het puntje van mijn stoel..

timbo_
-
- 13112 berichten
- 3647 stemmen
Heb aflevering van gisteren niet gezien maar als die van vanavond een voorbode is voor komend seizoen dan zit het wel goed. Erg goede opening met een imponerende Jamie Grant

Quido
-
- 14623 berichten
- 5887 stemmen
Goed begin vandaag en gisteren. Peter Blok is ook uitstekend als therapeut.

SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 730 stemmen
De bijbehorende app is ook erg leuk. Zo kun je onder andere meeluisteren naar de voicemailberichten van Jonathan Franke, zijn sms'jes lezen en zijn internetgeschiedenis bekijken. Ook leuk dat je iedereen kan volgen via sociale media. Daardoor gaat het geheel meer leven.

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Heb de eerste serie niet gezien. Vond aflevering 1 van dit seizoen dan ook wat matig. Aflevering 2 vond ik daarentegen erg goed. Sterk gespeeld, mooi verhaal. Knap om de volle 30 minuten geheel interessant te houden, terwijl het maar in een enkele kamer afspeelt en het alleen uit dialoog bestaat.
Ik vind Peter Blok een geweldig acteur. Vanavond een aflevering met Anneke Blok. Kan niet mis gaan. Ben erg benieuwd naar het verloop van de reeks en of hij zijn hoge niveau kan houden.

kappeuter (crew films)
-
- 69392 berichten
- 5534 stemmen
De NCRV-dramaserie In Therapie is al twee weken lang het best bekeken programma op Uitzending Gemist. Op tv en online is het tweede seizoen van In Therapie een succes.
Op tv is vooral de donderdagavond populair met Wouter den Arend (Jeroen Krabbé) als cliënt bij psychotherapeut Jonathan Franke (Peter Blok).
In Therapie scoort op Uitzending Gemist | Nieuws - broadcastmagazine.nl

Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3580 stemmen
Ik ga nu een start maken aan seizoen 2. Had het eigenlijk een beetje uit het oog verloren, maar nu ga ik alle gemiste afleveringen achter elkaar terugkijken. Had begrepen dat er andere karakters waren, ben benieuwd.

Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3580 stemmen
Inmiddels aangekomen bij aflevering 13, en moet bekennen dat ik ze niet zo interessant vind als vorig seizoen. Olivier en Sasha kijk ik altijd naar uit, de rest vind ik niet zo boeiend. Jammer.

laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk S1 opnieuw. Wat een talent die Gaite Jansen! Kippenvel!

niethie
-
- 7304 berichten
- 6303 stemmen
Seizoen 1 bijna afgerond nu en wat jammer dat ik dit destijds niet integraal gevolgd heb met die mogelijkheid om de personages live te volgen via de site. Uitstekend acteerwerk vooral, Derwig, die me eerder nog nooit zo in positieve zin was opgevallen zet perfect een bekoeld personage neer. Je wacht als kijker, bijna als of je zelf een geschoolde psycholoog bent, gewoon op het moment waar hij door gaat slaan. De laatste paar afleveringen waar hij net dat beetje meer van zichzelf laat zien zorgde echt voor kippenvel. Humor is er dan weer in het personage van Bakema die echt heerlijk is als perfectionist met zijn dure koffie, zat steeds weer te wachten tot er weer een nieuwe aflevering kwam waar hij centraal stond. En ja wat kan ik zeggen, zelfs Reijn die ik normaal gezien niet kan uitstaan was hier goed op dreef maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat ze zichzelf speelt. Jammer dat seizoen 2 blijkbaar een geheel andere cast heeft maar Peter Blok is ook altijd sterk dus dat komt wel goed.

niethie
-
- 7304 berichten
- 6303 stemmen
Het personage van Blok geeft de serie wel een hele andere, wat relaxtere sfeer mee, niet bepaald luchtiger maar ergens is het wel fijn een wat stabielere man aan het roer te zien zitten. Ook cool om Derwig eens aan de andere kant van de tafel te zien zitten en wat meer over zijn vroegere leven te weten te komen.
En Krabbe is naast Reijn nu al de tweede acteur die ik in andere rollen niet kan uitstaan maar me hier positief verrast. Meest herkenbare personage ook, al blijf ik steeds uitkijken naar Derwig en dat meisje uit Flikken Maastricht achter wie ook een boeiend en lastig verhaal schuilt.
Edit: Zonder enige voorkennis, gaat hier ook een seizoen 3 van komen, of sluit 2 het geheel af?

niethie
-
- 7304 berichten
- 6303 stemmen
En dan is het toch een beetje vermoeiend aan het worden nu... Zit momenteel op de helft en ben grof geschat, als het tegenzit met drie dagen klaar. Maar het is toch wel een serie die een beetje gaat vervelen als je het te vaak achter elkaar ziet. Steeds weer dat droge sfeertje, het vissen naar jeugdtrauma's en die conflicten die allemaal een beetje op elkaar gaan lijken terwijl ze eerder nog een stuk meer individueel aanvoelde. Vooral dat gezeik van Monic Hendrix steeds. Begin me zowiezo ernstig af te vragen of die vrouw ook nog in staat is iets anders te spelen. Die pak hem beet 6/7 filmrollen die ik van haar zag + het huidige Penoza. Sterk maar zo intens saai!