menu

Overig / Televisie / Caprica (2009)

zoeken in:
De prequel van Battlestar Galactica vertelt over het ontstaan van de Cylons.
Erg mooi gedraaid. Een vooruitgang op de CGI van BSG vwb de cylons.
Ik heb de pilot gezien en het had me meteen te pakken. Leuk om zoveel herkenbare elementen terug te zien uit BSG.
Ondanks dat de Battlestar geen rol speelt blijft het toch geweldige SF. Meer in de richting van I Robot, maar met intelligente dilemma's.

Kijk erg uit naar de vervolg delen van de serie dat weer via pindakaas moet worden bekeken vrees ik.

Op welke zender zou dit passen eigenlijk? En welk kwaliteits programma moet hiervoor wijken? De Pfaffs? Dr. Phil? Wie is de Mol?

Past wel bij veronica oid...

Maar naast de pilot nu ook aflevering 2 en 3 gezien. Bevalt me nog steeds goed. Nu maar hopen dat de serie niet voortijdig gecancelled wordt.

hoop echt dat dit aanslaat.. zo jammer dat bsg gestopt is..

Het slaat nog niet echt aan jammergenoeg:
tv.com - caprica-drops-out-rated-by-swamp-loggers

Als dat zo doorgaat qua viewers/ratings dan wordt seizoen 1 denk ik niet eens afgemaakt.

Aflevering 4 was overigens weer goed te doen, het haalt het qua niveau nog niet bij BSG, daarvoor is de serie nog te jong, maar vermakelijk en interessant is het wel.

mrdig schreef:

Als dat zo doorgaat qua viewers/ratings dan wordt seizoen 1 denk ik niet eens afgemaakt.

Dat zou ik ook zeer jammer vinden. Maar is het niet zo dat het netwerk van te voren al een heel seizoen had besteld en dat die in zijn geheel al gefilmd wordt vóór de première?

Seizoen 1 is hopelijk al helemaal gefinancierd en gefilmd ed, maar er duiken nu ineens geruchten op dat seizoen 2 al is gepland:
Is Caprica Season 2 Already A Go? - Caprica - io9
Caprica TV: Caprica season 2 - capricatv.net

Ik zeg laat maar komen, vooral na de recentste aflevering 5 There is another sky, tot nu toe de beste mijn inziens.

Na de wat trage start lijkt het nu echt los te komen en vallen de puzzelstukjes op hun plaats. Vooral de ontwikkeling van Tamara (William aka Bill Adama's zus) is intrigerend (Cylon queen? en wat is Zoe dan?).
Verder is de cylon nu door Daniel Graystone echt geintroduceerd in zijn bedrijf Graystone Industries en moet 'the next big thing' in Caprica worden.

Meer mensen vinden aflevering 5 tot nu toe de beste zie ik op tv.com met een gemiddelde rating van 9.2, beter...

Aflevering 5 is inderdaad knap gemaakt. Ook bij mij haalt het nog niet het niveau van BSG maar ik verwacht binnen twee a drie afleveringen de echte lift off. Er zijn nu genoeg karakter ontwikkelingen gezet en je merkt aan afl. 5 dat het nu meer plot driven wordt. Daar is Moore bij BSG ook enorm inventief geweest... dus ik kijk gerust door.

Wow! Aflevering 7 was van weergaloos niveau! Zwaar psychologisch. Vooral het einde was indrukwekkend.

606
Stephan schreef:
Op welke zender zou dit passen eigenlijk? En welk kwaliteits programma moet hiervoor wijken? De Pfaffs? Dr. Phil? Wie is de Mol?

De pfaffs kan wel weg.
Dr, Phil is van RTL 5 en is een leuk programma.

deft0nes schreef:
Wow! Aflevering 7 was van weergaloos niveau! Zwaar psychologisch. Vooral het einde was indrukwekkend.

Ok dan, ben benieuwd! Vanavond even kijken, aflevering 6 vond ik wat tegenvallen.

mrdig schreef:
Het slaat nog niet echt aan jammergenoeg:
tv.com - caprica-drops-out-rated-by-swamp-loggers

Aflevering 4 was overigens weer goed te doen, het haalt het qua niveau nog niet bij BSG, daarvoor is de serie nog te jong, maar vermakelijk en interessant is het wel.

Bwa, op tvshack.net staan al 9 afleveringen dus denk en hoop dat het wel zal afgemaakt worden (al dan niet op tv maar dat maakt mij niet uit)

Het blijft een steengoeie serie. De beste die ik nu aan het volgen ben (en dat zijn er nog al wat )! Knap hoe ze een spin-off weten te maken van een van de beste series, die ook nog eens een vergelijkbaar niveau haalt.

Het zat er aan te komen, maar de serie is officieel gecanceled:
Caprica ? More Like Canceled-prica! - TV.com
De resterende 5 episodes worden begin 2011 nog uitgezonden als het goed is. De serie valt me de laatste tijd ook tegen dus erg rouwig ben ik er niet om.

Maar ook ander gerelateerd nieuws!, want er komt een nieuwe BSG serie, namelijk Battlestar Galactica: Blood & Chrome:
Caprica ? More Like Canceled-prica! - TV.com

NEW YORK – October 22, 2010 – Syfy is readying an exciting all-new chapter in the Battlestar Galactica saga with a greenlight for Battlestar Galactica: Blood & Chrome from Executive Producer David Eick, it was announced today by Mark Stern, Executive Vice President of Original Programming, Syfy and Co-Head of Content for Universal Cable Productions. Universal Cable Productions will produce the 2-hour pilot with Syfy utilizing cutting edge CGI and virtual technology.

Battlestar Galactica: Blood & Chrome takes place in the 10th year of the first Cylon war. As the battle between humans and their creation, a sentient robotic race, rages across the 12 colonial worlds, a brash rookie viper pilot enters the fray. Ensign William Adama, barely in his 20's and a recent Academy graduate, finds himself assigned to the newest battlestar in the Colonial fleet… the Galactica. The talented but hot-headed risk-taker soon finds himself leading a dangerous top secret mission that, if successful, will turn the tide of the decade long war in favor of the desperate fleet.

Kijk klinkt goed, laat maar komen.

Ik wel. Deze serie had echt oneindig veel potentieel. Zeker met dat creëren van leven, wat de wetenschappers in feite nastreefden. Het lijkt wel of tegenwoordig helemáál niet meer gekeken word naar kwaliteit, maar alleen maar of iets geld in het laatje brengt. Echt heel erg jammer.

Wel ben ik heel erg benieuwd naar die volgende serie. Hopelijk word die wel meer dan alleen actie, wat BSG zelf ook was.

Lijkt me ook niet zo vreemd dat je een tv serie beoordeelt op wat hij opbrengt. Lekker belangrijk of de kwaliteit goed is, als die kwaliteit niet erkent wordt heb je er nog niks aan.

Nu hielp het bij deze serie ook niet echt dat de pilot al een dik jaar terug was te bewonderen. De 1e afleveringen waren begin dit jaar en onlangs zijn ze pas weer begon met het restant. Niet echt een slimme programmering om een trouw publiek te kunnen kweken.

Maar de serie had zeker potentie en kwaliteit, alleen vind ik de recentere episodes niet bijster interessant. Te langdradig en het schiet maar niet op. Het continue gemekker van Amanda begint me ook de keel uit te hangen. De virtuele wereld is wel erg interessant,, maar daar zien we dan weer veels te weinig van de laatste tijd.

Hopelijk zijn de laatste episodes nog wel de moeite waard en weten ze het nog enigszins bevredigend af te sluiten.

Caprica had een goede start, maar zo rond aflevering 6-7 begon ik het te verliezen. Da's best jammer, want de hele Caprica-wereld (uitmondend in BSG) vind ik geweldig. Er zaten gewoon te weinig boeiende personages in. Het miste de chemie en de diepgang die BSG wel had.

Caprica begint redelijk tot goed, maar het tempo ligt veel en veel te laag. Vanaf SE1.5 is het gewoon een groot jammerpotje over Tauron. Jammerlijk. De slotepisode kent tenminste nog wat actie en vaart waardoor je toch nog met een enig goed gevoel kunt afsluiten. Maar helaas, in de verste verte niet het niveau van BSG.

AC1
Ik heb de grootste moeite om wakker te blijven. Ik vind er echt niks aan. Gelukkig heb ik er niet te veel voor betaald.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.