- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Het begint juist te lijken op de zoveelste populaire site. Jammer juist dat het niet zonder avatars kan en al die zooi. Moviemeter deed het best zonder al die opsmuk. Het was juist leuk omdat het zo eenvoudig was allemaal. Echt een achteruitgang, dit.

dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Dat men nu Avatars kan plaatsen betreft een goede zaak.
Men koppelt veel eerder een plaatje aan een persoon dan enkel een "naam", vandaar dat op een gemiddeld forum Avatars, terecht, worden toegestaan.
Ik gebruik deze struisvogel al praktisch sinds internet bestond. Als iemand van een ander forum dit plaatje ziet weet men direct dat ik het ben, valt sneller op.
Daarbij zijn de afmetingen kleiner dan op een gemiddeld ander forum dus het argument dat het afleid vind ik ook een beetje mager.
Well done!
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Ik kan me wel vinden in Soom's stukje tekst hierboven.
Een bedenking hierbij:
Misschien is Moviemeter wel de zoveelste populaire site en krijgen nieuwe gebruikers op deze manier geen illusies voorgeschoteld.
Nog iets:
Met de huidige lay-out eisen de kleurrijke avatars teveel aandacht op.
Al de avatars eenzelfde kleurtoon geven, lijkt me een elegante oplossing.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
correctie..... ik zit hier op een film forum website... het leek mij dan ook gepast om een film avatar te gebruiken.
Zover ik weet heeft niemand deze gebruikt, dus dan gebruik ik de afbeelding van de supercomputer Hal uit 2001 maar.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik kan me wel vinden in Soom's stukje tekst hierboven.
Een bedenking hierbij:
Misschien is Moviemeter wel de zoveelste populaire site en krijgen nieuwe gebruikers op deze manier geen illusies voorgeschoteld.
Nog iets:
Of de website zelf een facelift geven 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
correctie..... ik zit hier op een film forum website... het leek mij dan ook gepast om een film avatar te gebruiken.
Ik hou het simplistisch. 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
ja maar die van hal vind ik bij nader inzien weer te druk....
Ik hou het voorlopig op deze struisvogel....totdat ik op mijn werk zit waar ik alle middelen heb om eens een leuk plaatje in elkaar te flansen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Niet slecht die avatars. 'k Heb al een paar foto's van Pegasus gezocht moest ik deze beu worden. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Er zijn een hoop mensen die die dingen verfoeien (zoals ik, de enige reden dat ik een avatar heb geplaatst is dat ik daarmee anderen een plezier doe blijkbaar), en dus snel wegsurfen.
Er zullen ook een hoop mensen zijn die een site zien zonder avatars en denken dat het een achtergestelde bedoening is daar.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Iedere munt heeft twee zijden, ik weet het. Maar de avatars zijn nu te aandrukkelijk aanwezig binnen het design. Ik ben het eens met Bert1:
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
De Avatars lijken veel te nadrukkelijk aanwezig binnen het design. Ik denk dat dit vooral komt omdat ze er eerst niet waren. Bij andere sites zijn ze veel nadrukkelijker en daar valt het me minder op... Denk dat als iedereen er straks aan gewend is er niks aan de hand meer is.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Jawel. Avatars aan = standaard instelling
Dat ben ik niet met je eens, er zijn diverse fora waar ik lurk, en waar ik de avatars een leuke toevoeging vind aan de herkenbaarheid van gebruikers. Vooral als er (net zoals hier) meerdere users met vrijwel identieke gebruikersnamen zijn.
Ik begrijp je punt, maar ik vind het een foute inschatting.
Ik denk dat je hiermee een drempel opwerpt voor serieuze potentiele users om te posten, aangezien je je zonder zo'n avatar niet 'volwaardig' voelt als poster of als community-lid.
Ik zou er nog eens over nadenken als ik jou was.
Bacon
-
- 1012 berichten
- 1378 stemmen
Lastig om nu al gelijk een goeie avatar te maken. Ik wil namelijk niet steeds gaan veranderen van plaatje, want dat is zwaar irritant.
Waar 'vroeger' de username zorgde voor identificatie, wordt het nu meer het plaatje bij de naam, aangezien die meer opvallen.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Wow, dit is gewoon ontzettend wennen. Ik vind het enigzins een beetje jammer, omdat ikzelf toch al gauw de persoonlijkheid van de user ga bepalen door de avatar. Het heeft er zo ongeveer niks mee te maken, maar ik merk het ook op andere forums dat als iemand een avatar heeft met een oma die een middelvinger opsteekt elk berichtje overkomt in een soort 'Fuck you'-additude, terwijl iemand die een avatar heeft van een roze eenhoorn weer juist ontzettend lieve berichtjes lijkt te posten. Nu ik zo deze pagina's doorblader kijk ik ook meer naar de plaatjes, dan naar de naam en ik vergeet zelfs de eventuele filmsmaak die erbij hoort (iets wat ik toch steeds meer door begon te krijgen).
Maar dit is vooral gezeur eigelijk, want straks ben ik die plaatjes gewoon gewend. Maar ik hoop wel dat nu ook wel bijna iedereen zo'n avatar gaat nemen, want nu ziet het er erg lelijk uit op pagina's waar er maar bij 3 berichten een plaatje staat.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Laat eerst iedereen er wat aan wennen, dan kunnen we nog zien hoe het zit met de avatars. Nu lijken ze voor sommigen wat druk, maar at kan na enkele weken al 'gewoon' zijn. En je kan nog altijd die dingen uitschakelen als je ze echt niet graag ziet.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Iedere munt heeft twee zijden, ik weet het. Maar de avatars zijn nu te aandrukkelijk aanwezig binnen het design. Ik ben het eens met Bert1:
"Met de huidige lay-out eisen de kleurrijke avatars teveel aandacht op. Al de avatars eenzelfde kleurtoon geven, lijkt me een elegante oplossing."
Ik vind dat geen prettig idee. Dan verval je weer in dat monomorfische, stijve gedoe. Het is goed zoals het is. Ik ben blij dat moviemeter weer wat meer kleur en diversheid uitstraalt. Komt alleen maar ten goede aan de toegangkelijkheid denk ik.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8539 stemmen
Mwah alle avatars in zwart-wit lijkt me een stuk mooier en maakt het prettiger om te lezen.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Jammer voorstel quentin.
Ik krijg nu meteen het gevoel dat ik iets krijg (een avater) en dan zijn er mensen die dat weer af willen pakken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Als je alle avatars zwart/wit gaat maken kan je net zo goed geen avatars doen.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Jammer voorstel quentin.
Ik krijg nu meteen het gevoel dat ik iets krijg (een avater) en dan zijn er mensen die dat weer af willen pakken.

Mwah alle avatars in zwart-wit lijkt me een stuk mooier en maakt het prettiger om te lezen.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Jammer voorstel quentin.
Waaruit blijkt dat avatars niets meer zijn dan 'speelgoed'. Ik vind Quentins voorstel wel goed, alhoewel ik die avatars liever in de MovieMeter geel/oranje kleur zou willen zien.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ik vind het meer dan speelgoed, ik zie het als herkenningspunten. En ik begrijp niet waarom er zonodig een quasi schoonheidscommisie op moet staan om alle avaters zwart/ wit te maken. Of whatever kleurtjes
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Brrr zwart/wit leven we in een oost blok land ofzo. Als je het niks vindt doe je het toch lekker uit. Ik zie het probleem weer niet.
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Waaruit blijkt dat avatars niets meer zijn dan 'speelgoed'. Ik vind Quentins voorstel wel goed, alhoewel ik die avatars liever in de MovieMeter geel/oranje kleur zou willen zien.
De avatars geel/oranje is niet erg geslaagd (Ik heb het uitgeprobeerd).
Bij nader inzien is zwart/wit geen ideale oplossing.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ik herkende de gebruikers ook al voor de invoering van avatars, door middel van hun naam te lezen. Als men zo graag plaatjes wilt tonen als een soort van identificatie of image-building, kan dat volgens mij veel beter door dat in het profiel te plaatsen/tonen. Dat men daar een mogelijkheid krijgt een fotootje of plaatje te uploaden.
Iemand gaf nog de kritiek dat niet iedereen een avatar plaatst, zodat er (inderdaad) lelijke lege plekken ontstaan. Ik hoop niet dat die lege plekken lelijker opgevuld gaan worden door avatars met bijv. een vraagteken erin.
Verder is Quentins voorstel voor zwart-wit avatars ook gewoon een voorstel, niet een poging om dingen af te pakken, maar om dingen in zijn ogen te verbeteren. Iets waar ik eerlijk gezegd achter sta. Ik neem aan dat ik mijn standpunt niet op een kinderachtige manier hoef te bewijzen door een fluorescerend roze avatar te plaatsen.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Wow mijn berichtje is best lelijk nu omdat het maar uit 1 zin bestaat..
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Eerder omdat je een lijk als avatar hebt.