- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Dat ze er op IMDb een andere smaak op nahouden zal best maar dat is volgens mij niet echt relevant in deze discussie. Hier gaat het vooral over de manier waarop je iets brengt, niet wat je vertelt.
Toch wel, de berichtgeving hier op de site is vaak veel te beknopt. "Goede film, er wordt goed in geacteerd. Meesterwerk" en dat vervolgens als mening aanvinken, kan daar echt niet.
Manier van communiceren op MM kan echt wel beter, maar heb nu ook de indruk dat de discussie weer is opgestart wat meer van persoonlijk aard is i.p.v. het respectvol met elkaar omgaan.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
erCee - film liefhebber van vooral arthouse en wereld cinema (zie top 10 en 5 & 4,5 stemmen). Heeft weinig op met blockbuster/plat vermaak (ontbreekt bij hoge stemmen en komt uberhaupt weinig in zijn lijsten voor). Al kan hij het bij tijd en wijlen, als het iets uitzonderlijks heeft (Avatar, Matrix) wel waarderen. Laat zich niet leiden door anderen en houdt er een eigen en ontwikkelde smaak op na (Bergman scoort zowel hoog als laag) . Zou hem zeker als serieus kenner benaderen op het gebied van arthouse en kassiekers. Horror lijkt mij niet direct zijn ding (kom ik weinig tegen, zeker bij hoge stemmen), maar gezien zijn brede scope zal ik hem zeker in elke discussie serieus nemen. Een kenner, waarvan ik het idee heb dat hij niet op alles dat hij heeft gezien gestemd heeft. Zal waarschijnlijk ook toegeven als hij ergens geen kennis van heeft. Gaat meer voor kwaliteit dan kwantiteit.
Alleen jammer dat je m'n nick verkeerd spelt.
Verder erg vleiend, dus ik kan het er niet mee oneens zijn. 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Als ik me bij jou nu juist ergens aan kan storen is het gebrek aan inlevingsvermogen bij andere gebruikers. Jij lijkt totaal niet geintresseerd in de achtergronden en beweegredenen van iemand.
Is dat andersom niet precies hetzelfde dan?
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Volgens mij stoort mister blonde zich ook vooral aan mensen waarbij de plaat blijft hangen. Bij bepaalde films zijn bepaalde mensen gewoon erg prominent aanwezig en wordt er steeds met dezelfde kort-door-de-bocht argumenten geschermd. Het is niet constructief en na een tijd gaat het gewoon wat vervelen.
Ik kan je alvast waarschuwen dat het je aardig wat tijd en moeite gaat kosten om hem ervan te overtuigen dat dit voortkomt uit eerlijke en goede bedoelingen (ipv elitair/ordinair getrol) 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Volgens mij stoort mister blonde zich ook vooral aan mensen waarbij de plaat blijft hangen. Bij bepaalde films zijn bepaalde mensen gewoon erg prominent aanwezig en wordt er steeds met dezelfde kort-door-de-bocht argumenten geschermd. Het is niet constructief en na een tijd gaat het gewoon wat vervelen.
Ik kan je alvast waarschuwen dat het je aardig wat tijd en moeite gaat kosten om hem ervan te overtuigen dat dit voortkomt uit eerlijke en goede bedoelingen (ipv elitair/ordinair getrol)
Ervaring mee? Jij bent natuurlijk ook bekend met liefde voor de genrefilm. Ergens moet je toch wel sympathie hebben voor mensen als ik en Reinbo 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
als ik en Reinbo
Nooit met ik beginnen in een opsomming! 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Jij bent natuurlijk ook bekend met liefde voor de genrefilm. Ergens moet je toch wel sympathie hebben voor mensen als ik en Reinbo
Ik geloof nog steeds dat de miskenning van de genrefilm vooral te maken heeft met de verdeeldheid bij genrefans onderling. Hoewel we onszelf dan genrefans noemen zijn we eigenlijk veelal nichefans die andere takken maar beperkt appreciëren. Ik durf mezelf best een horrorliefhebber noemen, maar heb maar weinig met slashers of giallos. Uit interesse kijk ik ze wel, maar mijn scores helpen onder andere wel het gemiddelde mee naar beneden. Het is dan ook niet verrassend dat veel genrefilms niet boven de 3* uitkomen.
Ik begrijp verder jullie frustratie wel, maar ik ben vaak eerder teleurgesteld in de mening van de filmliefhebber als groep dan de bezwaren van een enkeling. Zeggen dat iemand het "niet begrijpt" of te weinig "genrekennis" heeft lijkt mij teveel op zelfverheerlijking, terwijl het even goed kan dat hij gewoon z'n eigen waarden heeft om films te beoordelen. Sommige mensen willen ook helemaal de discussie niet aangaan, dus dat geeft meestal ook niet veel weg over iemand's eigenlijke kennis van zaken.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dat laatste mag, maar reageer dan niet gefrustreerd als je wordt gewezen door iemand die er om goede redenen anders naar kijkt.
Je hebt enigszins gelijk in je eerste stuk. Maar hoewel er veel verdeling binnen de genre-liefhebbers bestaat, bestaat er nog een vorm van respect omdat je beide in principe van hetzelfde houdt. En dat kan je pas concluderen als je je statements goed kunt onderbouwen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Nooit met ik beginnen in een opsomming!
Wat een zelfingenomen kwal ben jij zeg 
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
ik zat met interesse de berichten hier te lezen en dacht wat vind ik (een simpele filmliefhebber)
hier nou van.
ongetwijfeld zijn er veel mensen hier op mm die film kennis hebben of veel kennis hebben
van een bepaalde genre.
alleen lang niet iedereen heeft een prettige manier van discussies voeren.
ik ben het op bepaalde punten wel eens met @ mister blonde.
neem nou bijv iemand als @brix hij heeft veel verstand van westerns daarnaast is zijn manier
van communiceren altijd erg plezierig en laat een ander in zijn/haar waarde.
wat ik hiermee wil zeggen is dat kennis ook op een goede manier overgedragen kan worden.
verder vind ik dat film vooral emotie is en als een film mij geraakt heeft dan doet al die kennis
er voor mij niet zo veel toe.
persoonlijk vind ik het ook leuker om te lezen hoe iemand de film heeft beleefd.
ook stoor ik mij er niet aan als iemand in het kort zijn/haar mening geeft.
we moeten ons wel realiseren dat niet iedereen even goed is in beargumenteren.
we zijn hier allemaal film liefhebbers en sommige ook filmkenner maar het moet vooral leuk
blijven hier toch?
soms gaat het er nogal fel aan toe bij de discussies en durft iemand straks niets meer te zeggen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Dat laatste mag, maar reageer dan niet gefrustreerd als je wordt gewezen door iemand die er om goede redenen anders naar kijkt.
Volgens mij volstaat het om het gewoon te melden dat je er op een andere manier naar kijkt (ipv iemand terecht te wijzen). Zo geef je de schijn van kennis te willen delen ipv mensen meteen te veroordelen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Een beetje olie op het vuur op MM mag toch ook wel eens? Laten we nou niet doen alsof er onvergefelijke zaken zijn geroepen. Maar goed, de discussie begint een beetje in herhaling te vallen.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
wat ik hiermee wil zeggen is dat kennis ook op een goede manier overgedragen kan worden.
verder vind ik dat film vooral emotie is en als een film mij geraakt heeft dan doet al die kennis
er voor mij niet zo veel toe.
persoonlijk vind ik het ook leuker om te lezen hoe iemand de film heeft beleefd.
ook stoor ik mij er niet aan als iemand in het kort zijn/haar mening geeft.
we moeten ons wel realiseren dat niet iedereen even goed is in beargumenteren.
we zijn hier allemaal film liefhebbers en sommige ook filmkenner maar het moet vooral leuk
blijven hier toch?
soms gaat het er nogal fel aan toe bij de discussies en durft iemand straks niets meer te zeggen.
Het vervelende vind ik, is dat de manier van communiceren hier er in het verleden toe heeft geleid dat users van de site zijn afgegaan en hierdoor is kennis verloren gegaan maar ook gewoon iemand om gezellig over verschillende films te praten. Ben interessante users tegengekomen, allemaal weg.
Als jij met deze vraag was begonnen had ik je totaal begrepen. Alleen zijn mister blonde en Reinbo al een hele tijd op de site. Nu wordt er een vraag gesteld dat had jaren geleden ook gekund en het is erg over een bepaald persoon. Reinbo is niet de enige, er zijn er veel meer. Ik ben het wel eens met mister blonde alleen waarom en waarom nu, dat begrijp ik dus niet. Naarmate je langer op de site zit, leer je mensen ook wel beter "kennen".
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
@dick2008 dat is inderdaad jammer dat mensen van de site afgaan.
dat hoeft natuurlijk niet,je kan mensen die je niet prettig vind communiceren ook gewoon
negeren.
en wat reinbo betreft hij heeft veel kennis en weet waar hij het over heeft alleen
hij is ook een kei in discussies voeren en mensen zoals ik zijn daar niet tegen opgewassen.
maar goed iedereen is hier uiteindelijk voor zijn plezier en moet zelf zijn of haar weg hier vinden.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Discussiëren is niet zo gemakkelijk, ben er zelf ook niet goed in maar meestal is dit alleen bij veel bekeken (recente / top) films en in sommige topics, zoals deze haha. Verder is het vrij rustig
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Kwestie van een hoog analytisch inzicht. Ik scoor niet voor niets al jaren hoog in het tiptopperspel. Zo'n lijst vertelt mij een hoop. 
Noem maar 5 namen en ik geef je op basis van hun stemgedrag een analyse van het soort kijker het is of anders in ieder geval wat voor kijker het niet is. Beide zegt iets over zijn interesse en mogelijke kennis.
Jij mag mij gerust enkele films tippen. Ik mag toch wel zeggen dat ik een vrij wisselvallige (om niet te zeggen shyzofrene) filmsmaak heb. 
AFCALS
-
- 101 berichten
- 205 stemmen
Of is ie in de war met Gladiator?
Daar spelen ook slaven in...........
Overigens vind ik het gebruik van het woord neger in je reactie zeer misplaatst en verwerpelijk. Zeker nadat je deze film hebt gezien.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Hoezo? Django is toch een neger? Als hij nou nikker gezegd had....
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
ja, precies wat ik ook dacht.
volgens mij is er niets verkeerd aan het woord neger of mis ik iets?
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Zelf vind ik negroïde man mooier klinken
.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Jij kijkt teveel naar Opsporing Verzocht.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Wat een gezeur weer. Ik wou dat ik een neger was, dan had ik kunnen zeggen dat het me geen fluit interesseert dat er in deze film meer dan 110x nigger wordt gezegd.
Neger (negro, nigger, nigga) is een aanduiding voor de oorspronkelijke, donkerhuidige bewoners van Afrika ten zuiden van de Sahara, met uitzondering van de Hoorn van Afrika[1]. Neger is afgeleid van het Spaanse en Portugese negro, wat zwart betekent (het is niet duidelijk of het daarvoor een afgeleide was van het Latijnse niger of het Griekse necro). Neger - Wikipedia - nl.wikipedia.org
YouTube - Samuel L Jackson Tries to Persuade Interviewer to say the N-Word during Interview
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Jij kijkt teveel naar Opsporing Verzocht.
Betrapt
.
AFCALS
-
- 101 berichten
- 205 stemmen
Hoezo? Django is toch een neger? Als hij nou nikker gezegd had....
Neger of nikker daar zie ik het verschil niet zo tussen.. Het ging mij meer om 'die neger'.
Kom op zeg, we kunnen hier toch gewoon fatsoenlijk over films praten? Zijn naam zit nota bene in de titel van de film.
Verder heb ik ook gewoon gekleurde vrienden, die nigga van mij kunnen verwachten.
Zolang je het maar goed bedoelt!
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Neger in het Engels is nigger. neger - Vertaling Nederlands-Engels - mijnwoordenboek.nl
Wanneer iemand die neger zegt, is dat toch allemaal niet zo erg? Je vindt het zelfs misplaatst en verwerpelijk. Beetje overdreven. Als het nou andersom was. Een film met heel veel negers en maar een paar blanken en iemand zegt die witte/blanken kan helemaal geen vechttruukjes, dan vind ik dat normaal. Al vind ik vechttruukjes echt niet kunnen!
AFCALS
-
- 101 berichten
- 205 stemmen
Neger in het Engels is nigger. neger - Vertaling Nederlands-Engels - mijnwoordenboek.nl
Wanneer iemand die neger zegt, is dat toch allemaal niet zo erg? Je vindt het zelfs misplaatst en verwerpelijk. Beetje overdreven.
Ik verklaar mezelf hieronder, toch?
Het gaat mij om de manier, als we over Leonardo DiCaprio praten dan zeggen we toch ook niet: die witte/blanke speelden echt weer een goede film.
Zoals ik al zei, gebruik ik het ook bij vrienden. Dat gaat gewoon op een goede en leuke manier, net zoals zij mij vervolgens weer jood noemen. Alleen houd dat niet in dat ik elke gekleurde man met neger aanspreek, toch?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik heb het achteraf zelf ook nog even toegelicht wanneer het andersom zou zijn. Het is gewoon makkelijk om die neger of die witte/blanken te zeggen wanneer bijvoorbeeld een blanke man in een film de hoofdrol heeft met heel veel negers erin of andersom.
Als die neger juist een blanken zou zijn in deze film en alles andersom was geweest. Iedere blanken is een neger en iedere neger is een blanken dan snap ik ook dat iemand zegt die blanken. Gewoon lekker makkelijk.
AFCALS
-
- 101 berichten
- 205 stemmen
Ik zag het ja.
Ik begrijp je ook wel. Maar feit is wel dat als een onbekend persoon neger tegen mijn vrienden zegt, zij zich wel onjuist bejegend voelen, net zoals ik mij zou voelen als een onbekend persoon mij met blanke aanspreekt. Alleen ligt dat wat minder pijnlijk.
Je moet wel echt doof en blind zijn, wil je de naam van 'die neger' van deze film niet weten.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Snap je reactie wel, er klinkt een behoorlijk negatieve conotatie in de manier waarop "die neger" op de vorige pagina wordt uitgedrukt door Meister. Het getuigt van weinig respect en voelt ook erg kleinerend aan. Noem Foxx gewoon bij zijn naam, of anders die acteur o.i.d. als je geen zin hebt om hem bij zijn naam te noemen wanneer je bezig bent met een afzeik berichtje over de film.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik zag het ja.
Ik begrijp je ook wel. Maar feit is wel dat als een onbekend persoon neger tegen mijn vrienden zegt, zij zich wel onjuist bejegend voelen, net zoals ik mij zou voelen als een onbekend persoon mij met blanke aanspreekt. Alleen ligt dat wat minder pijnlijk.
Je moet wel echt doof en blind zijn, wil je de naam van 'die neger' van deze film niet weten.
Die zal hij heus wel weten. Zijn hele bericht is gewoon een beetje typisch. Maar ik blijf erbij dat het in deze context gewoon even makkelijk en onschuldig is. In de situatie die jij schets kan ik me voorstellen dat het een beetje aanstootgevend is.
Morgan Freeman heeft de oplossing!