- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Nieuwe feature op MovieMeter
Nieuwe feature op MovieMeter
qhona
-
- 34 berichten
- 286 stemmen
Hi!
De afgelopen weken hebben we gewerkt aan iets nieuws op MovieMeter. Het is een live zoek-systeem, waarin we allerlei filmeigenschappen hebben ingeplugd waarop je kunt filteren. Alle films die minimaal 10 beoordelingen hebben of films die beschikbaar zijn op een On Demand-platform zitten in dit overzicht.
We willen hier snel live mee gaan, maar nu alvast voor jullie.
Check de URL: https://www.moviemeter.nl/zoeken?test
https://www.moviemeter.nl/src/zoeken_screen.jpg
Feedback is altijd welkom.
Groet,
Koen
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 berichten
- 4509 stemmen
Kijk, zo’n soort zoekfunctie had ik altijd al goed gevonden, ook om alle on-demand aanbieders te checken. Ziet er goed uit ook.
P.s. Nemen jullie allemaal nu zo’n cartoon als avatar? 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Erg fijn ja.
Enige wat écht mist daarbij is een toggle om enkel de films te tonen die je als gebruiker nog niet gezien hebt.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
very nice. maar wat onderhond zegt: een knopje dat ook nog zoekt in je 'eigen stemmen' zou fijn zijn
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
zoals wel vaker is OH me voor.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Vette toevoeging! De update van OH is voor mij wel een must.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5294 stemmen
Het ziet er mooi en functioneel uit.
Maar wat onderhond zegt. Het zou wel fijn zijn om films eruit te filteren die je al gezien hebt.
- Mis daarnaast ook een filter om reguliere films en miniseries van elkaar te onderscheiden
- De schaal van de moviemeterbeoordeling en van het aantal stemmen mogen wat mij betreft ook wel wat specifieker. Er bevinden zich nogal wat films tussen een 3 en een 3,5 of tussen een 3,5 en 4. Een specificatie op honderdsten past mijnsinziens beter omdat dat ook overeenkomt met de beoordeling bij de films zelf. Qua aantal stemmen is het daarnaast via dit zoeksysteem op dit moment lastig om bijvoorbeeld te zoeken op 250 stemmen. Dat is jammer als je bijvoorbeeld geïnteresseerd bent naar de films die net onder de top 250 staan of daar nog net niet genoeg stemmen voor hebben.
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Ziet er goed uit. In aanvulling van wat hierboven al genoemd is (specifiekere MovieMeter beoordeling en 'al op gestemd' uit kunnen filteren), zou ik graag de mogelijkheid willen om meer genres te kunnen (de)selecteren. Nu kun je er maar twee kiezen.
Ook zou ik het fijn vinden als je bepaalde dingen kunt uitsluiten. Zo staat Netflix vol met documentaires en soms wil je gewoon een film kijken.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5294 stemmen
Veel gebruikers houden lijstjes bij waaronder een to-see list.
Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar het zou geweldig zijn mocht je in de zoekfunctie je eigen lijstjes aan kunnen vinken, zodat je in een opslag kan zien welke fims uit bijvoorbeeld je to-see list op netflix staan.
KamikazeTme
-
- 35 berichten
- 805 stemmen
Ziet er netjes uit.
Alleen heb ik tijdens het zoeken met de zoekbalk links er last van dat de cijfers van de linker- en rechterkant door elkaar heen lopen, waardoor het niet meer leesbaar is. Voor de rest is het natuurlijk fijn zoals hierboven staat vermeld dat je de films waarop je al gestemd hebt kan verbergen.
qhona
-
- 34 berichten
- 286 stemmen
Goedemiddag!
De pagina is weer verder geoptimaliseerd.
MovieMeter.nl - De filmsite voor liefhebbers
Wat er is veranderd:
- Je kunt zien welke film je hebt gezien (die een rating van je heeft)
- Specifieker filteren op rating (op tienden)
- Uitsluiten van miniseries en/of documentaires
- Je kunt heel specifiek aangeven hoeveel stemmen een film mag hebben.
- Je kunt ook heel specifiek aangeven in/voor/tot welk jaar de film gereleased is.
- Je kunt filteren op On Demand-prijs en Koop-prijs. De vanafprijzen zijn ook zichtbaar in het overzicht.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Mooie verbeteringen! 
Kunnen in de resultaten ook nog de films weggelaten worden die je al hebt gezien? Dat is namelijk de nadrukkelijke wens van de users. Je wil namelijk snel kunnen zien wat je nog niet gezien hebt zonder door heel veel titels te hoeven scrollen die je al kent.
Zoals een optie met zo'n vinkje: 'Alleen films waarop ik niet heb gestemd'
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Echt een toevoeging, zo'n zoeksysteem. Zou het ook graag op de andere metersites zien.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dat ziet er mooi uit. Ik krijg evenwel nog teveel resultaten bij het zoeken op een titel. Ik geef bijvoorbeeld "Blood Feast" in en krijg maar liefst 32 resultaten.
Warp
-
- 963 berichten
- 3044 stemmen
Imgur: The magic of the Internet
Viel me nog een bugje op. Als ik op mobiel uitgelogd ben kan ik op de een of andere manier toch nog mijn stem zien. Is alleen bij deze feature overigens.