Saraka Bô (1997)

Frankrijk
Misdaad

geregisseerd door Denis Amar
met Richard Bohringer, Yvan Attal en Thierry Hancisse

In een gebouw dat bijna volledig bezet is door de zwarte gemeenschap, in Saint-Denis, worden twee jonge vrouwen vermoord. Hun gezichten zijn bedekt met ceremoniële maskers die behoren tot hun buurman, de heer Cissé. Het duurt niet lang vooraleer commissaris Diamant overtuigd is van de schuld van de “ideale verdachte”. Maar dan wordt ook raad gevraagd aan etnopsychiater François-Xavier Nessim Taieb, die gespecialiseerd is in trauma’s van immigranten. Hij is snel overtuigd van de onschuld van Cissé, maar denkt dat de man gebukt gaat onder een duister geheim.