ad

Alternatieve titel: Siberian Exile

Oorsprong: Polen / Rusland

Geregisseerd door: Janusz Zaorski

Met onder meer: Pawel Krucz, Adam Woronowicz en Sonia Bohosiewicz

IMDb beoordeling: 4,8 (291)

Oorspronkelijke taal: Pools

Releasedatum: 22 februari 2013

Over Syberiada Polska

Een groot aantal Polen, Oekraïners en Joden werden in de jaren ’40 van de 20e eeuw gedeporteerd naar Rusland. Het lot van ontheemden wordt getoond vanuit het perspectief van de jongen Staszek uit een klein dorpje in het oostelijke Poolse grensgebied, die naar Siberië wordt verbannen met zijn familie en buren. Samen met zijn metgezellen begint hij de harde overlevingsstrijd, waar zijn meest geduchte tegenstanders de genadeloze natuur, zwavelhoudende kou en dodelijke hongersnood blijken te zijn.

avatar van Darbie

Darbie

Zag er allemaal prachtig en goed verzorgd uit, maar - tot mijn spijt - werd ik er niet door geraakt.