Mineurs (2007)

Italië / België

geregisseerd door Fulvio Wetzl
met Franco Nero, Cosimo Fusco en Walter Golia

Lucania, Italië, 1961: in ruil voor steenkool, leverde Italië vijftigduizend arbeiders om de Luikse en Limburgse steenkoolbekkens van de nodige mankracht te voorzien. Vanuit een dorpje waar vier kinderen wonen zijn al veel mannen naar België vertrokken. Armando en zijn moeder zullen snel herenigd worden met hun vader, terwijl de hele familie van Egidio ook snel zal verhuizen naar België. Ze zullen zich daar moeten zien aan te passen aan de samenleving.

avatar van Baggerman
Met Franco Nero!