À Coup Sûr (2014)

Alternatieve titel: Best in Bed

Frankrijk

geregisseerd door Delphine de Vigan
met Laurence Arné, Eric Elmosnino en Valérie Bonneton

Emma is een jonge vrouw, opgevoed in de cultus van prestaties en het idee dat alle macht moet worden geoptimaliseerd. Ze handelt methodisch, weloverwogen en heeft blijkbaar relatief veel vertrouwen. Maar twee opeenvolgende mislukkingen (echte of vermeende) doen haar geloven dat ze een probleem heeft: ze is niets waard in bed. En daar wil ze absoluut verandering in brengen.

Over het algemeen zijn Franse seks komedies een mannenaangelegenheid en na het zien van deze productie (sorry vrouwen) moet dat maar zo blijven. De romanschrijfster Delphine de Vigan produceerde een voorspelbare en onvoorstelbaar brave film die bovendien voorzien was van weinig humor (het opblaasbare poppen en vibrator met afstandsbediening gehalte).