Vas Ozhidayet Grazhdanka Nikanorova (1978)

Alternatieve titels: Citizen Nikanorova Waits for You | Вас ожидает гражданка Никанорова | Comrade Nikanorova Awaits You

Sovjet-Unie
Komedie / Drama

geregisseerd door Leonid Maryagin
met Natalya Gundareva, Borislav Brondukov en Yevgeni Kindinov

Katya Nikanorova is een simpel dorpsmeisje in Rusland. Ze droomt van de spreekwoordelijke prins op het witte paard, die haar meeneemt zodat ze samen gelukkig kunnen worden. Ze besluit het dorp te verlaten, vastbesloten diegene te vinden aan wie ze ooit haar eeuwige liefde heeft verklaard. Ze raakt echter ernstig in de verlegenheid wanneer ze zijn vrouw en kinderen ontmoet. Gekwetst in haar trots keert ze terug naar haar eigen dorp, waar ze tot haar schrik ontdekt dat haar oude huis wordt bewoond door de nieuwe dierenarts Paul Dezhkina. De nieuwe huurder eruit zetten is niet mogelijk, dus zullen ze samen in het huis moeten wonen.