Jakhalsdans (2010)

Zuid-Afrika
Romantiek / Drama

geregisseerd door Darrell Roodt
met Theuns Jordaan, Elizma Theron en Neil Sandilands

Mara Malan, een onderwijzeres, verkoopt alles wat ze heeft en komt met haar vijfjarig dochtertje Mia naar een dorpje in de Karoo om er dan achter te komen dat de school binnenkort zal sluiten als er geen 3,5 miljoen rand wordt ingezameld. Ze is een van de weinigen die de moed niet direct opgeeft en gaat op zoek naar manieren om geld te verzamelen terwijl ze ruzie maakt met de kluizenaar die net buiten het dorp woont. Als alle opties om geld in te zamelen zijn uitgeput ontdekt ze dat de kluizenaar een beroemde zanger is die zich teruggetrokken heeft en nooit meer een optreden wil geven.