Ni Guang Fei Xiang (2012)

Alternatieve titel: Touch of the Light

Taiwan

geregisseerd door Jung-chi Chang
met Yu-Siang Huang, Sandrine Pinna en Amy Sisson

Biografie gebaseerd op het leven van het Taiwanese piano-genie Yu-Siang Huang. Geboren in een boerenfamilie is de blinde Siang een nieuwsgierig en voorlijk kind. Gevoel en geluid zijn alles voor hem. Met de liefde van zijn moeder en de steun van zijn familie groeit hij op zonder grenzen, totdat hij naar de universiteit gaat en moet wedijveren met ziende studenten. Hij komt de mooie drankjesverkoper Jie tegen, die graag danseres wil worden, maar de harde realiteit van het leven houdt haar tegen.

kappeuter (moderator)
Vanaf 24 oktober in de bioscoop (A-film)

avatar van Decec
Ben benieuwd...

kappeuter (moderator)
kappeuter schreef:
Vanaf 24 oktober in de bioscoop (A-film)

Update: release uitgesteld naar 27 februari 2014

Een aangename film over een wonderkind en het zelfvertrouwen dat hij overdraagt aan een gefrustreerde verkoopster, die na haar ontmoeting met hem eindelijk haar droom om danseres te worden durft na te streven. Een lieve, ingetogen film met mooi pianospel van de blinde Yu-Siang Huang, die zichzelf speelt. Daarnaast fraaie rollen van Sandrine Pinna en Lieh Lee.