• 8.611.213 stemmen

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Cyril Frankel

Met onder meer: Sybil Thorndike, Kathleen Harrison en Estelle Winwood

IMDb beoordeling: 6,6 (314)

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Alive and Kicking

Drie bejaarde dames wonen tegen hun zin in een bejaardenhuis en krijgen te horen dat ze van elkaar worden gescheiden. Ze ontsnappen naar een eiland voor de Ierse kust en willen daar een paar huisjes kraken. Maar dan komt de eigenaar opdagen: een Ierse miljonair die in Amerika zijn fortuin heeft vergaard.

imageimageimage

avatar van Kuck-x

Kuck-x

Een vrolijk volkje, die Ieren: altijd maar lachen, dansen en zingen. De voorstelling is uiteraard overdreven, maar de liederen zijn fraai en het zorgt allemaal voor een lekkere feel-goodfilm. Drie krasse oude dames ontvluchten het tehuis waar ze maar verkommeren en blijken dan tot heel wat in staat. Dat levert zelfs energieke actiescènes op, een beetje zoals vanaf 1960 bij Margaret Rutherford als Miss Marple. Sybil Thorndike, Estelle Winwood en Kathleen Harrison zijn klasbakken van actrices. De laatste kende ik uit de tv-serie Mrs. Thursday (volgens mij helaas nooit in Nederland uitgezonden). Leuk ook om bekende gezichten uit latere tv-series te herkennen (Marjorie Rhodes, die mrs. Baxter speelde in enkele afleveringen van Doctor at Large, en Patrick McAlinney, bij sommigen misschien nog bekend uit Bless me Father, waarin hij de meestal dronken dokter Daley speelde, die whiskey dronk met een peuk tussen de lippen.