Pearblossom Hwy (2012)

geregisseerd door Mike Ott
met Atsuko Okatsuka, Cory Zacharia en John Brotherton

Anna is van Japanse afkomst en woont bij haar oom en tante. Haar oom en tante hebben vooral aandacht voor Anna's studie en haar toekomstige carrière. Anna's doel is een reis naar haar zieke grootmoeder in Japan. Omdat haar baan als verpleegster lang niet genoeg oplevert werkt ze ook als prostituee. Haar beste vriend Cory woont in hetzelfde saaie dorp als Anna en wil daar weg. Om dat doel te bereiken hoopt hij te worden uitgekozen voor een realityshow op televisie. Samen gaan ze op weg naar San Francisco, op zoek naar Cory's vader, die jaren geleden uit zijn leven verdween.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Erg kleine Amerikaanse film. Is een vrij direct vervolg op Mike Otts vorige film Littlerock (die ik niet heb gezien), want gaat door op twee van de hoofdpersonages. Cory is een veel boeiender personage dan Anna. En dat blijkt, zo bleek in de Q&A en op een zeker moment in de film, deels te komen omdat hij een variant op zichzelf speelt. Een moeilijke jongen die alles wil en niets van de grond krijgt, rusteloos is en over alles twijfelt. Vol is van zichzelf en die je niet als huisgenoot wil. De acteur Cory kreeg van Ott een videocamera mee om op te nemen wat in 'm opkwam, als een soort dagboekachtig iets. Dat doet in hij voornamelijk in character, maar die grens is zoals gezegd heel dun. Het Anna-deel van het verhaal is niet al te boeiend verder en tamelijk flauw. Weer eens een meisje dat vervalt tot prostitutie en een weinig uitgewerkte moeizame familieband. Wel een oprecht indiefilmpje.

Mike Ott deelde nog posters uit, maar hij had er te weinig. Had er wel een gewild. Ik vind 'm mooi.