Gasoline Alley (1950)

geregisseerd door Edward Bernds
met Scotty Beckett, Jimmy Lydon en Susan Morrow

In de jaren 20 van de vorige eeuw vindt de vrijgezel Walt Wallet een op zijn stoep achtergelaten baby en adopteert vervolgens de jongen, die hij Skeezix noemt. Later trouwt Walt met Phyllis en ze krijgen twee kinderen, Corky en Judy. De jaren gaan voorbij en nadat hij in de Tweede Wereldoorlog gediend heeft, trouwt Skeezix en hij begint zijn eigen bedrijf. Corky zit nu op de universiteit en Judy op de middelbare school. Op een avond keert Corky terug naar huis met de bruid Hope en hij kondigt aan dat hij de universiteit gaat verlaten.