O Batuque Dos Astros (2012)

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Júlio Bressane

Het begon allemaal met een reis naar Lissabon, de stad waar Fernando Pessoa, een van de grootste dichters in de Portugese taal, is geboren en bijna zijn hele leven heeft gewoond. Hij stierf op 30 november 1935, op de leeftijd van 45 jaar. In zijn papieren kon men zijn droom terugvinden voor het creëren van een productiemaatschappij, ECCE Films. Hij schreef films en berichten over het maken van films, een interpretatieve soort cinema. In deze film probeert men de invloed te ontdekken van Passoa's visie over cinema.

Malick
Hoe reduceer je je eigen films, foto's en lukraak geschoten beelden tot een essay? AfvalCinema!