The Viking (1931)

Alternatieve titel: Virgin of the North

Canada / Verenigde Staten
Avontuur / Romantiek
70 minuten / 75 minuten (USA-versie)

geregisseerd door Varick Frissell en George Melford
met Charles Starrett, Louise Huntington en Arthur Vinton

De Canadese ijsbreker The Viking dat onder bevel van staat van kapitein Barker pikt voor de kust van Labrador een aantal zeehondenbontjagers op. Onder deze jagers bevinden zich de gewelddadige Jed Nelson en de jonge visser Luke Oarum, die als een vloek beschouwd wordt omdat hij ongeluk zou brengen. De relatie tussen beide mannen is gespannen omdat ze allebei verliefd zijn op de lokale jongedame Mary Joe. Jed probeert Luke te overtuigen om mee te gaan met de expeditie in de hoop een ongeval te kunnen veroorzaken waardoor hij zich kan ontdoen van zijn rivaal.

avatar van Dogie_Hogan
DVD release: 29 april 2008.