• 8.233.265 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Pascal Arnold en Jean-Marc Barr

Met onder meer: Rosanna Arquette, Élodie Bouchez, Jean-Marc Barr

IMDb beoordeling: 5,2 (724)

Over Too Much Flesh

In een slapend dorpje is niets beleven, daarom praat iedereen over elkaar. Als een 35-jarige getrouwde vrouw, die nog maagd is, iets begint met een vreemdeling, is iedereen zeer geschokt. Het hele dorpje staat op zijn kop.

avatar van gondwana

gondwana

deze film is soms pijnlijk om naar te kijken.

ik weet niet of het een dogma95-certificaat kreeg, maar het is volledig met digitale handcamera's gefilmd, enkel natuurlijk licht,enz.

Jean-marc Barr is schitterend (ik had hem gemist sinds Le Grand Bleu) en Rosanna arquette en elodie bouchez zijn ook indrukwekkend.

Elke scène is zeer rauw, je voelt je als kijker de hele film door voyeur en zeer onwennig en de pijnlijke shots blijven maar duren.

Inhoudelijk is het de zware psychologische strijd van een man met zijn schuldgevoel omtrent zijn sexualiteit met als belangrijkste oorzaak de kleingeestigheid van de plaatselijke mentaliteit.

Moet men wel gezien hebben als filmliefhebber, maar misschien meer als vormexperiment.

gauke

Voor mij is onduidelijk wat de regisseurs met deze trage productie hebben willen zeggen. Wilden ze de bekrompenheid van een christelijke samenleving, in relatie met genot en geluk, tonen? In de kern gaat deze film over persoonlijke en seksuele vrijheid en schuldgevoelens. In tegenstelling met zijn vrouwelijke tegenspeelsters zie je enkel het bovenlijf van Jean-Marc Barr en dat is, wat betreft het onderwerp van de film, op zijn minst opmerkelijk.