Fuglejagten (2012)

Alternatieve titels: The Twitchers | The Great Bird Race | Vogeljacht - The Great Bird Race

Denemarken
Familie

geregisseerd door Christian Dyekjær
met Oliver Metling Søndergaard, Lars Brygmann en Georg Hvidtfeldt Treschow

De twaalfjarige Victor en zijn vader doen mee aan de jaarlijkse ornithologie competitie. Victor wil daar winnen door de meest zeldzame vogel waar te nemen om zo indruk te maken op zijn vader. Zijn plan lijkt dit jaar realistisch, daar Daniel, de gedoodverfde winnaar, zijn been heeft gebroken en dus niet mee kan doen. Daniel verschijnt echter onverwacht wèl ten tonele en de strijd wordt heviger.

avatar van Phantasm
Leuk in elkaar gezette familie/jeugdfilm die lekker wegkijkt met een aardig bedacht verhaal.