ad
  • 8.141.851 stemmen

Le Monde Nous Appartient (2012)

Drama | 88 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: The World Belongs to Us

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Stephan Streker

Met onder meer: Vincent Rottiers

IMDb beoordeling: 6,1 (125)

Oorspronkelijke taal: Frans

Over Le Monde Nous Appartient

‘s Nachts op een brug… een messteek. Aan de ene kant Pouga, aan de andere kant Julien. De film laat zien hoe het lot deze twee jongemannen samenbrengt. Ze kennen elkaar niet, maar lijken erg op elkaar. Ze delen dezelfde waarden en een verlangen naar het absolute. Ze hadden vrienden kunnen zijn. En toch…

Belgische release: 21 november

avatar van Stijn B.

Stijn B.

Deze film trekt echt op niet veel: zeer zwak verhaal en de finale pointe is al van heel ver te voorspellen. De acteerprestaties en de muziek van Ozark Henry zijn de enige positieve punten aan deze film. De eerste echte ontgoocheling op de 39ste editie van het Filmfestival van Gent

avatar van Movsin

Movsin

Stephan Streker maakt het de kijker niet gemakkelijk met de opbouw van de film, maar tovert toch enkele heel mooie scenes op het doek en tevens raakt hij het probleem aan van onbegrepen, amper volwaardig begeleide en in een materialistische maatschappij meegezogen jongeren.

Geen film om de massa te lokken, maar hij blijft het bekijken waard.

Ben Rottiers speelt heel knap en Ozark Henry stond in voor de originele muziek en hield er in 2014 een Magritte aan over.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Deze film??? Na een halfuur zat er nog steeds geen verhaal in.

En dan die steken? Ja, na 5 minuten hadden we dat gezien, maar we hebben geen gezichten gezien?

En daarna ... was het zomaar ...