Apio Verde (2012)

Chili
Thriller

geregisseerd door Francesc Morales
met Catherine Mazoyer, Catalina Aguayo en Jenny Cavallo

Een stel dat in verwachting is, krijgt te horen dat hun baby een ziekte heeft die er voor zorgt dat hij niet levensvatbaar zal zijn buiten de baarmoeder. Het maakt echter niet uit hoeveel lichamelijke en geestelijke pijn zij voelen; in Chili is abortus zonder uitzondering verboden. Hierdoor zijn ze gedwongen om te wachten tot de baby op natuurlijke wijze wordt geboren...

avatar van jarno1975
In Chili is een hoop ophef ontstaan over deze film, en dan met name de poster.

Meneer Bungel
Het is misschien ook wel hoog tijd voor zo'n confrontatie: ''In Chili is abortus verboden zonder uitzonderingen, dus ook wanneer er sprake is van verkrachting of incest, of wanneer het leven van de moeder of embryo in gevaar is.'' wiki en een extra bron voor de wiki-doubters: klik.