Die Gräfin von Monte-Christo (1932)

Alternatieve titels: The Countess of Monte-Christo | The Countess of Monte Cristo

Duitsland

geregisseerd door Karl Hartl
met Brigitte Helm, Rudolf Forster en Lucie Englisch

De figuranten Jeanette Heider en Mimi wachten op een doorbraak, maar die laat op zich wachten. Vooral Jeanette kan een doorbraak gebruiken, omdat haar vriend en journalist Stephan Riehl op het punt staat zijn baan te verliezen. Tijdens filmopnames zijn Jeanette en Mimi in de gelegenheid met een dure sportwagen te rijden. Zonder aan de consequenties te denken gaat Janette met deze wagen op vakantie. Ze boekt onder de naam ‘Gravin van Monte Carlo’ een kamer voor haar en Mimi in een deftig wintersporthotel. Jeanette gaat met deze maskerade door tot dat ze met twee andere bedriegers te maken krijgt. Verwikkelingen volgen.