The Hatfields and the McCoys (1975)

Actie / Drama

geregisseerd door Clyde Ware
met Jack Palance, Steve Forrest en Richard Hatch

Amerika, eind 19e eeuw. Tussen de familie Hatfield uit West-Virginia en de familie McCoy uit Kentucky bestaat al jaren een bloedige vete. De patriarchen van beide families zijn Devil Anse Hatfield, een voormalige soldaat van de Zuidelijken, en Randall McCoy, een voormalig soldaat van de Noordelijken. De hevigheid van deze vete tussen beide families varieert, soms zijn er zelfs momenten van vrede, maar die duren maar kort. De romance tussen Devil Anses dochter Rose Ann en Randall zoon Johnse zet deze vete echter op scherp.

avatar van Dogie_Hogan
Dit jaar dus weer een tv remake: Bad Blood: The Hatfields and McCoys (2012).

1e verfilming: Roseanna McCoy (1949)

.Deze tv-film is, evenals de 1e verfilming uit '49, alleen nog op VHS verkrijgbaar.