A Matter of Choice (1963)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Vernon Sewell
met Anthony Steel, Jeanne Moody en Ballard Berkeley

Twee verveelde en verwaande upper-class jongeren, Tony en Mike, gaan uit in de stad en krijgen ruzie met een politieagent. Ze beginnen te vechten en op een bepaald ogenblik duwen ze hem ongewild voor een rijdende auto. John, de bestuurder van de wagen, is een man die een buitenechtelijke relatie heeft met de getrouwde Lisa. Deze laatste zit naast hem in de auto. Hij stapt uit en achtervolgt het tweetal, maar wordt door hen neergeslagen. Toevallig sleept het duo John naar de garage van Lisa’s huis. De diabetische John wordt bewusteloos aangetroffen door de bemanning van een ambulance en met spoed naar het ziekenhuis gebracht voor een broodnodige insuline-injectie, terwijl de twee jongeren worden gearresteerd door de politie. Op het politiebureau moet Lisa antwoord geven op de vragen van haar ongelovige echtgenoot, terwijl de twee jongeren te maken krijgen met een grondige ondervraging over de gebeurtenissen van de voorbije nacht.