La Vie devant Soi (2010)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Myriam Boyer
met Myriam Boyer, Julien Soster en Eddie Rahaingo

1975. Madame Rosa, een voormalige Joodse prostituee die Auschwitz heeft meegemaakt, heeft in Parijs een pension voor "verkeerd geboren jochies" geopend. Oftewel een huis waar prostituees hun nageslacht achterlaten. Een van hen, de tienjarige Momo, vertelt over zijn liefde voor zijn tweede moeder, zijn enige familie...

avatar van Darbie
Myriam Boyer (die ook de regie deed) overtuigd niet echt als Madam Rosa, waardoor deze film nogal inzakt.

Is onder dezelfde titel al eerder veel sterker verfilmd (1977) en daarin speelt Simone Signoret op indrukwekkende wijze de hoofdrol.