Prairie Love (2011)

Drama / Komedie

geregisseerd door Dusty Bias
met Jeremy Clark, Holly Lynn Ellis en Garth Blomberg

North Dakota, Verenigde Staten. Een mysterieuze zwerver treft ergens op de besneeuwde vlaktes een bijna bevroren lokale bewoner aan, en hij stopt om te helpen. Hij komt te weten dat de man op weg is naar een penvriendin die in de gevangenis zit. De twee hebben elkaar nog niet eerder in levenden lijve ontmoet en de zwerver ziet zijn kans schoon om iets te doen aan zijn eenzame bestaan.

Absurde en sobere film die zich afspeelt in de desolate ijskoude vlaktes van Noord-Amerika.
Ondanks het feit dat er heel weinig wordt gesproken en de actie eerder traag verloopt, houdt de film toch wel een spanning in.
De kijker krijgt zeker ruimschoots de tijd om de karakters van de hoofdrollen te peilen en deze momenten vullen het bizarre intrige best aan.