Das Ende einer Nacht (2012)

1 stem

Duitsland
Thriller

geregisseerd door Matti Geschonneck
met Barbara Auer, Ina Weisse en Jörg Hartmann

De ondernemer Lamberg wordt ervan beschuldigd zijn vrouw mishandeld en verkracht te hebben. Rechter Katarina Weiss krijgt te maken met de keiharde advocate Eva Hartmann, die geen middel onbenut laat om haar cliënt vrijuit te laten gaan. Maar dan krijgt het proces een onverwachte wending.

Begin jaren 60 opgegroeid met de Amerikaanse televisieserie Perry Mason kan ik mij doorgaans uitermate goed vermaken met rechtbankdrama’s. Deze Duitse televisiefilm vormt daarop geen uitzondering. Het verhaal zit goed in elkaar en het acteerwerk van de beide protagonisten Barbara Auer en Inna Weisse is uitzonderlijk goed. Dat de film mij enigszins onbevredigend achterliet —allicht net als de actoren in de film— is veeleer een gevoelskwestie.
Een prima film weer van regisseur Matti Geschonneck, die al vaker zijn kunde heeft bewezen.