Undying Love (2002)

Canada
Documentaire / Drama

geregisseerd door Helene Klodawsky
met de stem van Molly Parker, David Rybowski en Zenia Ryboski

Deze documentaire vertelt de aangrijpende, volhardende en wonderbaarlijke liefdesverhalen van overlevenden van de Tweede Wereldoorlog. Tegen de achtergrond van het gehavende landschap van het naoorlogse Europa, richt de film zich op hoe overlevenden worstelden om hun persoonlijke identiteit te hervinden, en opnieuw intieme relaties aan te gaan. Gebruik makend van getuigenissen, poëtische gedramatiseerde fragmenten, archieven en beelden van romantische liefdes uit het pre- en het post-Holocaust tijdperk, is de film een gestructureerde navertelling van een aantal buitengewone liefdesverhalen die ontstaan zijn uit de as van het gehavende Europa.