Die Wilsheimer (1987)

West-Duitsland
360 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Claus Peter Witt
met Hansjörg Felmy, Gila von Weitershausen en Ulrike Stürzbecher

Jean Ziegler is een sluwe bouwondernemer in Wilsheim, een stad in de buurt van Frankfurt. In tegenstelling tot veel mensen vecht hij voor de samenvoeging van Wilsheim met deze Hessense hoofdstad. Achter deze actie zit niet alleen zijn goed ontwikkeld zakelijk inzicht, maar ook de mening dat zijn geboortestad financieel een groot voordeel kan doen. Zo steunt hij ook zijn vriend, de burgemeester, op een slimme manier met de bouw van een herenhuis en zijn ideeën over het Wilsheim van morgen. Zijn bedrijf groeit en groeit, wat uiteraard veel jaloezie oproept.