• 8.294.178 stemmen

The Diary of Preston Plummer (2012)

Drama | 81 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Sean Ackerman

Met onder meer: Trevor Morgan, Rumer Willis en Robert Loggia

IMDb beoordeling: 6,1 (385)

Plot The Diary of Preston Plummer

Op de dag van zijn afstuderen aan de universiteit, kan Preston Plummer niet aan één enkel ding denken waar hij echt van houdt. Onbesuisd volgt Preston een mooi maar verdrietig meisje naar een stadje op een klein eiland, alwaar hij op haar verliefd wordt. Maar dit dreigt fout af te lopen, wanneer hij het duistere verleden van haar familie onthult.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Romantisch drama met indie-feel, mooi gefilmd, maar helaas laat de plot het afweten.

Het familie-drama dat de basis van de film vormt is gewoon niet interessant genoeg.

Actrice Rumer Willis is de dochter van Demi Moore en Bruce Willis.

Matig.

avatar van Boenga

Boenga

• 2068 berichten

Voorlaatste film die ik zag was de Israëlische Ha-Buah (2006): de waarde zit daar in de eerste plaats in de manier waarop het verhaal en de personages worden getoond: het zou zo real life kunnen zijn.

Groot is mijn enthousiasme dan ook bij het zien van deze Preston Plummer: een vrij eenvoudige plot die helemaal gedragen wordt door de prestatie van de twee hoofdacteurs. De talrijke en soms vrij lange conversaties tussen Preston en Kate worden zo mooi uitgebeeld, zo echt, zo natuurlijk...

Geen kunstmatige intonaties, geen snel afgehaspelde en kant-en-klare zinnen; echte gesprekken zoals jij en ik ze in het dagelijkse leven voeren.

Fijn werk van de regisseur, perfect uitgevoerd door twee acteurs wiens namen me onbekend in de oren klinken (hoewel ze beide wel al en behoorlijke lijst kunnen voorleggen). Het naturelle zit niet alleen in hun acteren, ook het uiterlijk speelt een rol. Vooral Rumer Willis: niet direct het Miss beauty-gezicht van haar moeder, maar bloedmooi door haar eenvoud.

Mooi beelden ook, ik had eigenlijk visueel doorlopend het gevoel naar een Australische film te zitten kijken...

Deze low budgetfilm verdient beter dan de huidige 2,5* (1,75* vóór mijn stem erbij kwam ); maar dat is natuurlijk wel het risico bij zo'n beperkt aantal stemmen...