Attention, Fragile (1995)

Alternatieve titel: Les Années lycée: Attention fragile

Frankrijk

geregisseerd door Manuel Poirier
met Aurélie Berrier, Mathieu Busson en Fanny Esteban

September 1986. Alice en Martin groeiden samen op op het platteland. Ze trekken voor hun laatste schooljaar naar het Lycée Montesquieu in Parijs. De geest van 1968 leeft nog steeds door op dit lyceum. Niet enkel zijn hun leraars overjaarse 68-ers, die weinig gemotiveerd de leerlingen alle mogelijke verwijten naar het hoofd slingeren, maar hun medestudenten trachten hun politiek bewustzijn te doen ontwaken. Alice, die dit alles moeilijk kan verwerken, voelt zich in de steek gelaten door Martin en zoekt steun bij Caroline, die de hele klas op sleeptouw neemt.