Hiawatha (1988)

Australië
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Andrea Bresciani
met de stemmen van Noga Bernstein, Ben Brennan en Ron Haddrick

Gebaseerd op het 19e eeuwse verhaal van Henry Wadsworth Longfellow, waarin de Indiaanse jongen Hiawatha opgroeit tot Ojibway chief. Als jonge man maakt Hiawatha een grote droogte mee die zal leiden tot een hongersnood als er niet snel een oplossing komt. Volgens een oude legende leeft er hoog in de bergen een beer die een speciaal soort graan beschermt. Deze granen hebben mysterieuze krachten waarmee nieuwe velden geplant kunnen worden. Hiawatha besluit hiernaar op zoek te gaan, maar hij zal vele obstakels moeten overwinnen voordat hij de berg kan bereiken.