Strictly Dishonorable (1931)

Drama / Romantiek

geregisseerd door John M. Stahl
met Paul Lukas, Sidney Fox en Lewis Stone

New York, 1931. De jonge Isabelle Perry uit Mississippi is uitgekeken op haar overspelige en driftige verloofde Henry Greene uit Jersey. Isabelle valt voor de schelmachtige Italiaanse graaf en zanger Gus Di Ruvo. Gus heeft een slechte reputatie en zijn interesse in Isabelle is puur lichamelijk. Gezien de slechte ervaringen met haar vroegere relaties, is Isabelle vastbesloten het uit te houden met Gus, maar alleen op haar voorwaarden en daar hoort een huwelijk bij. Gus, onder de indruk van Isabelle's ijzeren wil, gaat akkoord met een huwelijk en zegt tegen zichzelf, dat hij dat doet om Isabelle’s reputatie te redden.