The Marriage Clause (1926)

geregisseerd door Lois Weber
met Francis X. Bushman, Billie Dove en Warner Oland

Barry Townsend, een impresario uit Broadway, neemt het op zich om een ster te maken van de aspirant actrice Sylvia Jordan. Barry’s rivaal, de producer Max Ravenal, weet Sylvia bij hem weg te kapen en ze sluit een contract voor drie jaar met hem af. Maar er is een kink in de kabel: het contract heeft een huwelijksclausule. Gedurende drie jaar mag Sylvia niet trouwen, Barry, die zich wat verraden voelt en gevoelens heeft voor Silvia, trekt zich terug uit de showbusiness. Sylvia komt echter daarna in een persoonlijke en professionele malaise terecht.