The Healer (1935)

Alternatieve titel: Little Pal

geregisseerd door Reginald Barker
met Ralph Bellamy, Karen Morley en Mickey Rooney

De arts Holden heeft als vrijwilliger de leiding over een kinderkamp bij de mineraalbronnen van de Adirondacks. Alle aanwezige kinderen zijn slachtoffer geworden van polio en hebben baat bij het verblijf in het kamp. Vakantiehulp Joan Bradshaw wordt van haar paard geworpen en Holden voert een lastige operatie uit, waarbij Joan volledig herstelt. Ze worden verliefd op elkaar en Holden vergeet zijn liefdadigheidswerk. De kleine Jimmy is verlamd en wordt verzorgd door de trouwe verpleegster Allen. Wanneer Allen een ongeluk krijgt, lijkt niemand zich meer te bekommeren om het welzijn van Jimmy.