Les Femmes de la Brukman (2007)

Alternatieve titel: The Women of Brukman

Canada
Documentaire

geregisseerd door Isaac Isitan en Carole Poliquin

Tijdens de crisis van 2001 in Argentinië namen de naaisters van kledingfabriek Brukman de zaken over. Ze reorganiseerden het bedrijf naar een zelfmanagementmodel, wat een van de meest inspirerende economische experimenten werd. De naam Brukman stond niet langer voor arbeidersonderdrukking, maar voor arbeidersparticipatie. Deze documentaire toont de strijd van de moedige vrouwen bij het opnieuw opstarten van de werkzaamheden, hun verbanning uit de fabriek, hun maandenlange gevecht om deze terug te krijgen en alle juridische conflicten.